Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.com
Jedna rzecz jest tu absolutnie bezdyskusyjna - pierwsze Diablo to już legendarny tytuł. Gra dzieciństwa i młodości milionów zapaleńców na całym świecie. Ba! Na pewno wielu z Was w pamięci ma jeszcze kultowe dialogi, najtrudniejsze misje i przeciwników czy meandry głębokiej i mrocznej fabuły. Sam muszę przyznać, że w Diablo I swojego czasu zatraciłem się bez końca, a tytuł ogromem przedstawionego świata i historii, w tamtych czasach robił naprawdę duże wrażenie. Tym bardziej nie mogłem się powstrzymać, by nie sprawdzić jak bardzo tęskno było mi do tego świata i po ponad 20 latach ponownie zawędrowałem w rejony tajemniczego i szalenie niebezpiecznego miasta Tristram.
Myślę, że fabuły Diablo nie trzeba nikomu przedstawiać, skupię się więc na samych zmianach w wersji z 2019 roku w stosunku do wydanego w 1996 roku oryginału. A jest ich tak naprawdę dość niewiele - co raczej nie zaskakuje, ale też i cieszy. Przede wszystkim Blizzard we współpracy z serwisem GOG.COM w końcu umożliwił bezproblemowe odpalenie gry na systemie Windows 10. Co ciekawe, tytuł od teraz oferuje nam dwa tryby gry - Standardowe Diablo i Diablo Classic. Ta pierwsza opcja umożliwia nam uruchomienie gry w nieco odświeżonej wizualnie wersji. Mamy więc tekstury w zmienionej rozdzielczości, podniesione do rozmiarów obecnie wykorzystywanych w nowoczesnych komputerach, a także tonę poprawek bugów, które niegdyś doprowadzały graczy do szewskiej pasji.
Moim zdaniem dużo ciekawszy jest jednak ten drugi tryb. Twórcy postarali się tu o jak największy realizm rozgrywki, Diablo chodzi więc tutaj w legendarnych 20 klatkach na sekundę, z bardzo wiekową już grafiką SVGA. Ponadto jeśli chcemy skorzystać z opcji multiplayer i pobawić się ze znajomymi, to do swojej dyspozycji mamy tutaj klasyczny, blizzardowski system Battle.net rodem z połowy lat 90. Magia!
I to w sumie tyle widocznych zmian, albo aż tyle, bo moim skromnym zdaniem fani nie wybaczyliby Blizzardowi większej ingerencji w ten kultowy już tytuł.
Podsumowując, nie spodziewałem się, że po tylu latach rozłąki będę miał jeszcze możliwość powrotu do legendarnego Tristram i to w oryginalnym wydaniu z 1996 roku! I wiecie co? Diablo I mimo upływu ponad 20 lat jest nadal takie samo! Tak samo wciągające, intrygujące i absorbujące jak kiedyś, w odległych już czasach. Z całego serducha polecam Wam wybrać się w taką sentymentalną podróż do przeszłości, by przekonać się, że Diablo przez tyle lat nie straciło nic a nic ze swojej magii i doskonałości.
I na koniec co ciekawsze, jak donoszą branżowe media powrót Diablo I na rynek to nie jedyny, a dopiero pierwszy krok duetu Blizzard i GOG.com! W kolejce czekają już takie klasyki jak Warcraft II czy Warcraft: Orcs & Humans. Nie wiem jak Wy, ale ja już wprost nie mogę się doczekać! Cześć!
Zobacz także
2019-09-07, godz. 09:49
GIERMASZ 2019, wrzesień
» więcej
2019-09-07, godz. 09:49
[07.09.2019] Awantura w kosmosie
Europejczycy kontra Amerykanie - archaiczne przepisy i powszechne tychże przepisów lekceważenie: czyli nasz ekspert technologiczny Radek Lis opowiada między innymi o przepychankach, jakie w przestrzeni kosmicznej zafundowali sobie przedsiębiorca…
» więcej
2019-09-07, godz. 09:37
Control [PS4]
Jeśli w grę wchodzi fińskie studio Remedy to wiadomo, że spodziewać się trzeba produkcji nietuzinkowej. W końcu tu oni mają na koncie dwie pierwsze odsłony cyklu Max Payne, Alana Wake'a czy Quantum Break. Każda z nich była…
» więcej
2019-09-07, godz. 06:00
[07.09.2019] Oninaki [PS4]
Znowu to samo: czyli recenzja kolejnej, trzeciej produkcji studia Tokyo RPG Factory - i po raz trzeci mam poważny problem z oceną. A przecież z Oninaki spędziłem czas nie tylko z recenzenckiego obowiązku. Więc jak niby wytykać coś…
» więcej
2019-09-07, godz. 06:00
[07.09.2019] Oninaki [PS4]
Znowu to samo: czyli recenzja kolejnej, trzeciej produkcji studia Tokyo RPG Factory - i po raz trzeci mam poważny problem z oceną. A przecież z Oninaki spędziłem czas nie tylko z recenzenckiego obowiązku. Więc jak niby wytykać coś…
» więcej
2019-09-07, godz. 06:00
Control [PS4]
Jeśli w grę wchodzi fińskie studio Remedy to wiadomo, że spodziewać się trzeba produkcji nietuzinkowej. W końcu tu oni mają na koncie dwie pierwsze odsłony cyklu Max Payne, Alana Wake'a czy Quantum Break. Każda z nich była…
» więcej
2019-09-07, godz. 06:00
[07.09.2019] Pagan Online [PC]
Sieczka, mordor, roz...wałka i chaos - tak wygląda Pagan Online. I mógłbym chyba na tym skończyć tę recenzję - bo co innego powiedzieć o hack'n'slashu, w którym nasz bohater bazuje na arcymocach i musi uratować świat…
» więcej
2019-09-07, godz. 06:00
[07.09.2019] Oninaki [PS4]
Znowu to samo: czyli recenzja kolejnej, trzeciej produkcji studia Tokyo RPG Factory - i po raz trzeci mam poważny problem z oceną. A przecież z Oninaki spędziłem czas nie tylko z recenzenckiego obowiązku. Więc jak niby wytykać coś…
» więcej
2019-09-07, godz. 06:00
[07.09.2019] The Dark Pictures: Man of Medan [PS4]
Kiedyś w kioskach ruchu były takie małe serie książek. Niedrogie, niewielkie formatowo czytadełka, które kupowało się na przykład na podróż pociągiem, żeby zabić jakoś nudę, a potem zapomnieć. Tak właśnie trochę jest z…
» więcej
2019-09-07, godz. 06:00
[07.09.2019] RAD [PS4]
Apokalipsa, świat chyli się ku upadkowi, a przebywanie na łonie umierającej natury grozi natychmiastową śmiercią! Dookoła wręcz roi się od żadnych krwi, zmutowanych potworów, a pośrodku całej tej zawieruchy jesteśmy my! Ach…
» więcej