I poniekąd macie odpowiedź, dlaczego nie powstanie kontynuacja pięknej, artystycznej gry. Child of Light 2 nie będzie, bo nie da się z tego konceptu zrobić gry-usługi. W dodatku ostatnio szef Ubisoftu stwierdził, że wspaniały silnik graficzny UbiArt na razie jego firma odkłada na bok. Także cieszcie się z nowego Ghost Recon, Assassin's Creed z "gazylionem" mikrotransakcji, cieszcie się...
Najnowsza odsłona serii Call of Duty, bo naturalnie premiera w tym roku jest pewna i w przyszłym, i w przyszłym... i tym razem będzie to Modern Warfare 4. Dla porządku wyjaśnijmy, że markę rozwija kilka zespołów jednocześnie i mamy tu kilka "pod serii" - w klimatach II wojny światowej, współczesnej wojny, wojny wywiadów, wojny futurystycznej. I zgadywanka co roku dotyczy właściwie właśnie tylko kwestii, co dostaniemy tym razem. No więc w 2019 roku podobno współczesną wojnę.
"Przegląd premier zaplanowanych na 2019 rok" - to brzmi bardzo dobrze, czyż nie? Takie plany na czerwcowe E3 ma Nintendo. Oczywiście wszyscy czekają na jakieś nowe zapowiedzi, a jak będzie, trzeba jeszcze poczekać. Jedno jest pewne - nie pokażą żadnej nowej wersji konsoli Nintendo Switch (o jej przygotowywaniu się plotkuje).
Długo było cicho o tej grze, ale właśnie pokazano nowy trailer, w którym widać też urywki rozgrywki. I doprawdy Final Fantasy VII Remake prezentuje się bardzo interesująco. Chociaż, to już nie będzie turowa walka, a bardziej RPG akcji. Więcej mamy dowiedzieć się na E3. Ciekawe, czy dalej mowa o grze wypuszczanej w odcinkach, bo były wcześniej takie doniesienia.
Aha - na E3 zobaczymy też nową odsłonę serii Need for Speed. Zręcznościowa do bólu seria ścigałek miała swoje wzloty, ale ostatnie odsłony, chociaż fajne, rynku nie zawojowały. W najnowszej, podobno, znowu będzie dużo pościgów, ucieczek przed policją. A Electronic Arts ma bardzo skromne wymagania sprzedażowe, bo "jedynie" 4 miliony usatysfakcjonują korporację.
A na przykład Star Wars Jedi: Fallen Order według planów EA przedstawionych inwestorom, musi sprzedać się na dwa razy wyższym poziomie. 8 milionów kopii jest oczywiście możliwe, o ile dostaniemy świetną grę. Dla jednego gracza - to ważne, bez rozgrywki sieciowej, loot boxów i bez innych "usług". Tytuł przygotowuje ekipa odpowiedzialna za Titanfall 2 i Apex Legends.
"Elektronicy" to się w ogóle "nie szczypią w tańcu". Zakładana sprzedaż Anthem to było 6 milionów kopii. I się podobno nie udało. Więc pojawia się pytanie - co dalej z tą sieciową grą? Szef EA zapewnia, że "dalej w nią wierzą" i Anthem ma być dalej rozwijane. Hmm, a ledwo tydzień temu informowano, że BioWare przerzuca wszystkie siły na tworzenie Dragon Age 4.
Zachwycacie się (chociaż, czy to właściwe określenie?) ekstra-brutalnymi ciosami "Fatality" w Mortal Kombat 11? Cóż, ich twórcy to się raczej nie "zachwycają". Bo żeby je przygotować, potrzebne były inspiracje - sceny prawdziwych morderstw, zabijania zwierząt w rzeźni... Efekt jest taki, że niektórzy pracownicy studia leczą się u psychiatrów z zespołu stresu pourazowego.
Powstaje sieciowa gra Predator: Hunting Grounds. Legendarny łowca z filmów - wcieli się w niego jeden gracz - kontra drużyna, która chce go dopaść. Czyli będzie to asymetryczna gra kooperacyjna. No i od razu przypomina się klapa opartego o podobne założenia Evolve. Więc gracze mogą mieć tylko nadzieję, że twórcy gry o Predatorze "odrobili zadanie domowe" i ustrzegą się błędów tamtej produkcji.
Mało "ko-opów"? - to proszę bardzo, jeszcze jeden: Remnant: From the Ashes zaoferuje zespołową walkę o przetrwanie w pustoszonym przez ogromne bestie świecie. Pracuje nad tą grą zespół odpowiedzialny za Darksiders 3, widać to po charakterystycznym, lekko komiksowym stylu graficznym. Czekamy na szczegóły.
To był bardzo udany debiut. Tak bardzo, że serwery miały przejściowe problemy. MORDHAU to sieciowa "rąbanka" i to właściwie dosłownie, bo chodzi o pojedynki w klimatach średniowiecza. Pół miliona kopii już "zeszło", jednocześnie na serwerach bawi się nawet 60 tysięcy osób. To znaczy, jak już działają, ale naturalnie twórcy obiecują poprawę ich działania.
Nie będzie Until Dawn 2. "Jedynka" okazała się udanym filmowym horrorem, czyli de facto prostą przygodówką-symulatorem chodzenia. Dlaczego nie doczeka się kontynuacji? Wszystko przez te jakże przez graczy kochane wybory. W "jedynce" mógł zginąć chyba każdy z bohaterów, więc planując "dwójkę" twórcy musieliby wziąć pod uwagę za dużo zmiennych. A nie chcą grzebać nam w "sejwach". I przygotowują oparte na podobnej rozgrywce The Dark Pictures: Man of Medan.
O tym tytule to właściwie powinniśmy mówić w dziale Stare, ale jare, ale skoro klasyczna strzelanka z widokiem z pierwszej osoby właśnie doczekała się "nowej" wersji... Blood: Fresh Supply, czyli dostosowana do współczesnych systemów wersja pojawiła się w cyfrowej dystrybucji. Chociaż, oczywiście, rozgrywka jest dokładnie tak samo rozpikselowana jak kiedyś.
Gry co prawda jeszcze nie ma - ale możecie kupić sobie koszulki, plakaty, skarpetki czy figurki z nią związane (a o sklepie CD Projekt RED mówimy w dziale "Gramy po polsku"). Mowa o wielce wyczekiwanej, pierwszej "na swoim" produkcji Hideo Kojimy - Death Stranding. Twórca serii Metal Gear na razie jednak, zamiast zaprezentować jakiś fragment rozgrywki, to zapowiedział sprzedaż zegarków. Ceny na razie nie znamy, ale patrząc na ceny innych gadżetów, tanio nie będzie.
The Protecting Children from Abusive Games Act czyli "Ustawa o ochronie dzieci przed agresywnymi grami” - takie pomysły mają w USA. Przynajmniej tym razem nie chodzi o jakieś wydumane tezy "obrońców moralności", a o zakaz mikropłatności "pay-2-win" i loot boxów. Projekt wspomnianej ustawy złożył senator USA Josh Hawley. I w tym momencie to tylko projekt.
Na koniec coś ku pokrzepieniu serc. Po sukcesie Xbox Adaptive Controller, czyli kontrolera przystosowanego dla potrzeb osób niepełnosprawnych, Microsoft patentuje nowe rozwiązanie - przystawkę montowaną o dołu na pada, która przetworzy komunikaty z gry na alfabet Braille'a. Czyli osoby niedowidzące, z dysfunkcjami widzenia, będą miały szansę, aby lepiej radzić sobie w czasie zabawy.
Zobacz także
2020-04-04, godz. 06:00
Panzer Dragoon: Remake [Switch]
Polskie studio Forever Entertainment rzuciło się na głęboką wodę. Bardzo głęboką. Odmęty oceanicznych głębin. A wszystko za sprawą odświeżonej wersji kultowej strzelaniny z połowy lat 90. - Panzer Dragoon. Rodzimi twórcy skupili…
» więcej
2020-04-04, godz. 06:00
Iron Danger [PC]
Czy marzyliście kiedyś o podróży w przeszłość? Chyba każdy miał taki moment w życiu, że z różnych powodów chciałby po prostu magicznie cofnąć czas. To samo tyczy się potyczek w tym wirtualnym już świecie. Zdecydowana większość…
» więcej
2020-04-04, godz. 06:00
Animal Crossing: New Horizons [Switch]
Od czego by tu właściwie zacząć? Może od tego, że po dwóch tygodniach regularnego grania po kilka godzin dziennie nawet nie zbliżyłem się do końca? Ale czy ta produkcja w ogóle ma koniec? I właściwie: ile godzin trzeba by poświęcić…
» więcej
2020-04-03, godz. 16:17
GIERMASZ 2020, kwiecień
» więcej
2020-04-03, godz. 16:07
GIERMASZ 2020, kwiecień
» więcej
2020-03-28, godz. 06:00
[28.03.2020] Przegląd tygodnia
Nie da się ukryć - fani mają spore oczekiwania. Demo daje nadzieję, chociaż kiedy zagramy w całość, tego nikt nie wie. Twórcy robionego od nowa Final Fantasy VII Remake tłumaczą, że musieli podzielić opowieść na części, bo…
» więcej
2020-03-28, godz. 06:00
DOOM Eternal [PS4]
Co ja Wam tu będę owijał w bawełnę. DOOM Eternal "robi robotę". Jest dobry. Bardzo dobry nawet. Nie mogłem się oderwać i dalej nie mogę. Chętnie to bym już skończył pisanie, bo wróciłbym do domu i grał. Tak dobra jest właśnie…
» więcej
2020-03-28, godz. 06:00
Remnant: From the Ashes [PS4]
Remnant: From The Ashes to nic innego jak soulsowa strzelanka. Ciągłe uniki, dramatyczne pojedynki z bossami i walka o przetrwanie. Widać to od samego początku, praktycznie od pierwszych minut spędzonych w grze. Nasz bezimienny bohater…
» więcej
2020-03-28, godz. 06:00
Panzer Dragoon (1995 r.)
Polacy właśnie wydali na Switcha remake gry Panzer Dragoon, na punkcie której w 1995 roku oszalało wielu graczy, a produkcja Team Andromeda po latach uzyskała miano kultowej. Był to mocny punkt debiutującej w tamtym okresie konsoli…
» więcej
2020-03-28, godz. 06:00
DOOM Eternal [PS4]
Co ja Wam tu będę owijał w bawełnę. DOOM Eternal "robi robotę". Jest dobry. Bardzo dobry nawet. Nie mogłem się oderwać i dalej nie mogę. Chętnie to bym już skończył pisanie, bo wróciłbym do domu i grał. Tak dobra jest właśnie…
» więcej