Trzy gry, dwie z Polski - i dwie bardzo udane produkcje. Po pierwsze, oczywiście doceniony już w wersji na PC horror Darkwood. Wierzcie, że to doprawdy przerażające doświadczenie - jak ocenia nasz recenzent Jarek Gowin - teraz w udanej wersji na konsole. Na drugim biegunie mamy kolorową, prześmiewczą, komiksową przygodówkę point'n'click Irony Curtain: From Matryoshka with Love - o "urokach" życia w komunistycznej dyktaturze. Michał Król gry Polaków z Artifex Mundi bardzo lubi i nie inaczej jest w tym przypadku. I jeszcze recenzja "totalnej rozwałki" czyli RAGE 2. Bartek Czetowicz lubi to. Nie zabrakło stałych punktów programu, czyli Andrzej Kutys rozmawia z Radkiem Lisem o nowościach w świecie IT. A Michał Król, po zeszłotygodniowej wizycie na Pixel Heaven (wywiady i zdjęcia publikowaliśmy w poprzedniej audycji) przygotował kolejne wydanie kącika Gramy po polsku (i szykuje się na krakowskie Digital Dragons, ta relacja w Giermaszu za tydzień).
Dwie niezależne produkcje recenzujemy w tym Giermaszu:
A Plague Tale: Innocence nie miało wielkiej kampanii marketingowej, tymczasem dobre oceny spływające z całego świata wskazują, że to może być niespodziewanie jedna z lepszych wydanych w tym roku gier. U nas grała Agata Hawrylczuk i oczywiście poleca. Tymczasem Łukasz Rabikowski spróbował swoich sił w taktycznych starciach w rozpikselowanym RPG Pathway. I chociaż nie jest to produkcja wybitna w gatunku, to w mniejszych dawkach jak najbardziej można pobawić się przygodami rodem z filmów o Indianie Jonesie. Andrzej Kutys zaprosił też do studia naszego eksperta, czyli Radek Lis tradycyjnie mówi sporo o nowościach branży IT. Tymczasem Michał Król wyruszył do Warszawy na kolejną edycję imprezy Pixel Heaven. Oczywiście miał mikrofon Radia Szczecin i nie zawahał się go użyć, czyli prezentujemy w tym programie nagrane w Stolicy wywiady z polskimi twórcami gier.
W tym programie jedna recenzja - i bardzo dużo informacji, i o branży growej, i o polskich grach, wreszcie o nowoczesnych technologiach. Ale po kolei - Andrzej Kutys przygotował przegląd tygodnia, wiadomości o najnowszych produkcjach i innych ciekawostkach świata gier. Później Łukasz Rabikowski zaprasza na recenzję wielkiej strategii Imperator: Rome. Cóż, na razie gra ma sporo błędów, nie jest jakoś szczególnie nowatorska, za to oczywiście fani takich produkcji powinni być zadowoleni. Michał Król jest świetnie poinformowany, co dzieje się u polskich twórców. A i była okazja, żeby odwiedzić szczecińskich twórców - EXOR Studios szykuje nową grę, rozmawiamy ze współzałożycielem studia Pawłem Lekkim. Przypominamy też Stare, ale jare NBA Jam a pod koniec programu odwiedził nas ekspert od nowych technologii Radek Lis, który monitoruje nowości świata IT.
Długa majówka oczywiście jest świetnym pretekstem do grania, szczególnie, że u nas w Szczecinie (wiemy, że słuchacie w różnych miejscach Polski i świata) pogoda w te dni nie zachęcała do wyjścia. No to proponujemy: Jarek Gowin jest zachwycony najnowszym Mortal Kombat 11. Najnowsza odsłona serii kultowych bijatyk daje radę - chociaż jest i łyżka dziegciu, gdy twórcy na siłę próbują nas "uszczęśliwić" mikropłatnościami. Bartek Czetowicz nie mógł się doczekać premiery Days Gone - i jest zadowolony z zabawy, lecz zwraca uwagę na pewne problemy techniczne. Ale dla fanów zombie i otwartych światów produkcja jak najbardziej polecana. I wreszcie kolejny dodatek do hitowego Assassin's Creed Odyssey. Co prawda często DLC nie recenzujemy, ale nasza redakcyjna koleżanka wsiąkła w ten antyczny świat i w związku z tym testuje kolejne fabularne rozszerzenia. Los Atlantydy to naprawdę fajne DLC jej zdaniem. W studiu także Radek Lis w rozmowie z Andrzejem Kutysem, sprawdzamy nowości technologiczne. Michał Król na majówkowym urlopie, więc o polskich grach więcej w dziale przegląd aktualności z branży.
Zobacz także
2021-03-13, godz. 06:00
Monster Jam: Steel Titans 2 [PlayStation 4]
W październiku ubiegłego roku recenzowałem polską grę o samochodach z wielkimi kołami, na których punkcie oszaleli Amerykanie. Monster Truck Championship był naprawdę udaną grą, nastawioną na ściganie i fajnymi arenami do robienia…
» więcej
2021-03-06, godz. 13:39
[06.03.2021] Chwila spokoju
Po zeszłotygodniowym super-ultra-kombo - czyli dramatycznie wręcz brzmiących doniesieniach o największych polskich studiach - tym razem w kąciku nieco spokojniej. Ba, odnotowujemy nominacje do prestiżowych brytyjskich nagród dla naszych…
» więcej
2021-03-06, godz. 13:33
GIERMASZ 2021, marzec
» więcej
2021-03-06, godz. 13:29
GIERMASZ 2021, marzec
» więcej
2021-03-06, godz. 13:29
[06.03.2021] Etykieta energetyczna
Z jednej strony - troska o ekologię. Ale z drugiej strony - coraz więcej urządzeń wymagających ładowania czy regularnego podłączania do prądu. Oczywiście producenci zapewniają o "energooszczędności", ale żeby mieć ich pod kontrolą…
» więcej
2021-03-06, godz. 06:00
Bravely Default II [Switch]
Byliście kiedyś w teatrze lalek? Wyobraźcie sobie wycięte z kartonu, drewna czy papieru dekoracje a wśród nich "przeżywające" niesamowite przygody kukiełki. I chociaż na scenie widzieliśmy, przykładowo, kilka pomalowanych farbką…
» więcej
2021-03-06, godz. 06:00
Bravely Default II [Switch]
Byliście kiedyś w teatrze lalek? Wyobraźcie sobie wycięte z kartonu, drewna czy papieru dekoracje a wśród nich "przeżywające" niesamowite przygody kukiełki. I chociaż na scenie widzieliśmy, przykładowo, kilka pomalowanych farbką…
» więcej
2021-03-06, godz. 06:00
Bravely Default II [Switch]
Byliście kiedyś w teatrze lalek? Wyobraźcie sobie wycięte z kartonu, drewna czy papieru dekoracje a wśród nich "przeżywające" niesamowite przygody kukiełki. I chociaż na scenie widzieliśmy, przykładowo, kilka pomalowanych farbką…
» więcej
2021-03-06, godz. 06:00
Cardaclysm: Shards of the Four [PC]
Wyobraźcie sobie niczym nie zmącony, fantastyczny świat, w którym wszyscy żyją ze sobą w zgodzie i pełnej przyjaźni. Ten idylliczny obraz nie będzie jednak trwał wiecznie… Siewcy terroru i pożogi ruszyli na łowy, a biblijni…
» więcej
2021-03-06, godz. 06:00
Outriders: pierwsze wrażenia po ograniu wersji DEMO [PlayStation 5]
Bardzo byliśmy ciekawi, jak polskie studio People Can Fly poradzi sobie z ambitną wizją, jaką roztaczali przy okazji pracy nad Outriders. I gdy udostępnili początek swojej gry, Michał Król oczywiście od razu ten fragment ściągnął…
» więcej