Trzy gry, dwie z Polski - i dwie bardzo udane produkcje. Po pierwsze, oczywiście doceniony już w wersji na PC horror Darkwood. Wierzcie, że to doprawdy przerażające doświadczenie - jak ocenia nasz recenzent Jarek Gowin - teraz w udanej wersji na konsole. Na drugim biegunie mamy kolorową, prześmiewczą, komiksową przygodówkę point'n'click Irony Curtain: From Matryoshka with Love - o "urokach" życia w komunistycznej dyktaturze. Michał Król gry Polaków z Artifex Mundi bardzo lubi i nie inaczej jest w tym przypadku. I jeszcze recenzja "totalnej rozwałki" czyli RAGE 2. Bartek Czetowicz lubi to. Nie zabrakło stałych punktów programu, czyli Andrzej Kutys rozmawia z Radkiem Lisem o nowościach w świecie IT. A Michał Król, po zeszłotygodniowej wizycie na Pixel Heaven (wywiady i zdjęcia publikowaliśmy w poprzedniej audycji) przygotował kolejne wydanie kącika Gramy po polsku (i szykuje się na krakowskie Digital Dragons, ta relacja w Giermaszu za tydzień).
Dwie niezależne produkcje recenzujemy w tym Giermaszu:
A Plague Tale: Innocence nie miało wielkiej kampanii marketingowej, tymczasem dobre oceny spływające z całego świata wskazują, że to może być niespodziewanie jedna z lepszych wydanych w tym roku gier. U nas grała Agata Hawrylczuk i oczywiście poleca. Tymczasem Łukasz Rabikowski spróbował swoich sił w taktycznych starciach w rozpikselowanym RPG Pathway. I chociaż nie jest to produkcja wybitna w gatunku, to w mniejszych dawkach jak najbardziej można pobawić się przygodami rodem z filmów o Indianie Jonesie. Andrzej Kutys zaprosił też do studia naszego eksperta, czyli Radek Lis tradycyjnie mówi sporo o nowościach branży IT. Tymczasem Michał Król wyruszył do Warszawy na kolejną edycję imprezy Pixel Heaven. Oczywiście miał mikrofon Radia Szczecin i nie zawahał się go użyć, czyli prezentujemy w tym programie nagrane w Stolicy wywiady z polskimi twórcami gier.
W tym programie jedna recenzja - i bardzo dużo informacji, i o branży growej, i o polskich grach, wreszcie o nowoczesnych technologiach. Ale po kolei - Andrzej Kutys przygotował przegląd tygodnia, wiadomości o najnowszych produkcjach i innych ciekawostkach świata gier. Później Łukasz Rabikowski zaprasza na recenzję wielkiej strategii Imperator: Rome. Cóż, na razie gra ma sporo błędów, nie jest jakoś szczególnie nowatorska, za to oczywiście fani takich produkcji powinni być zadowoleni. Michał Król jest świetnie poinformowany, co dzieje się u polskich twórców. A i była okazja, żeby odwiedzić szczecińskich twórców - EXOR Studios szykuje nową grę, rozmawiamy ze współzałożycielem studia Pawłem Lekkim. Przypominamy też Stare, ale jare NBA Jam a pod koniec programu odwiedził nas ekspert od nowych technologii Radek Lis, który monitoruje nowości świata IT.
Długa majówka oczywiście jest świetnym pretekstem do grania, szczególnie, że u nas w Szczecinie (wiemy, że słuchacie w różnych miejscach Polski i świata) pogoda w te dni nie zachęcała do wyjścia. No to proponujemy: Jarek Gowin jest zachwycony najnowszym Mortal Kombat 11. Najnowsza odsłona serii kultowych bijatyk daje radę - chociaż jest i łyżka dziegciu, gdy twórcy na siłę próbują nas "uszczęśliwić" mikropłatnościami. Bartek Czetowicz nie mógł się doczekać premiery Days Gone - i jest zadowolony z zabawy, lecz zwraca uwagę na pewne problemy techniczne. Ale dla fanów zombie i otwartych światów produkcja jak najbardziej polecana. I wreszcie kolejny dodatek do hitowego Assassin's Creed Odyssey. Co prawda często DLC nie recenzujemy, ale nasza redakcyjna koleżanka wsiąkła w ten antyczny świat i w związku z tym testuje kolejne fabularne rozszerzenia. Los Atlantydy to naprawdę fajne DLC jej zdaniem. W studiu także Radek Lis w rozmowie z Andrzejem Kutysem, sprawdzamy nowości technologiczne. Michał Król na majówkowym urlopie, więc o polskich grach więcej w dziale przegląd aktualności z branży.
Zobacz także
2020-02-14, godz. 15:29
ARCHIWUM 2019, grudzień
» więcej
2020-02-14, godz. 15:28
ARCHIWUM 2020
» więcej
2020-02-14, godz. 15:28
ARCHIWUM 2020, styczeń
» więcej
2020-02-14, godz. 14:14
[08.02.2020] Reperkusje
Żeby było śmieszniej - tytułowych reperkusji po opóźnieniu premiery największej polskiej produkcji właściwie nie było. Bo dzięki serialowi o Białym Wilku znowu świetnie im się sprzedają gry z tym bohaterem i zamiast dołować…
» więcej
2020-02-14, godz. 13:53
[08.02.2020] Koronawirus cz1
Cóż - to może i nie jest dobra konstatacja - gdy zakładamy, że pojawią się kolejne części kącika technologicznego, które mogą zdominować informacje o niebezpiecznej sytuacji jaka zdarzyła się w Chinach. Nasz ekspert Radek Lis…
» więcej
2020-02-08, godz. 06:00
Please The Gods [Switch]
Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej…
» więcej
2020-02-08, godz. 06:00
Please The Gods [Switch]
Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej…
» więcej
2020-02-08, godz. 06:00
Please The Gods [Switch]
Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej…
» więcej
2020-02-08, godz. 06:00
Myst (1993 r.)
W roku 1993 pojawiła się przygodówka point&click Myst, która przyczyniła się do zwiększenia popularności płyt CD-ROM, co w tamtych czasach było dużą nowością. Ale to nie był jedyny powód popularności gry studia Cyan Worlds…
» więcej
2020-02-08, godz. 06:00
[08.02.2020] Przegląd tygodnia
Współzałożyciel legendarnego - chyba nawet najsłynniejszego - studia w branży odchodzi. Dan Houser nie będzie już produkował, pisał scenariuszy dla gier ze stajni Rockstar. A pracował przy tak nietuzinkowych tytułach jak seria…
» więcej