Trzy gry, dwie z Polski - i dwie bardzo udane produkcje. Po pierwsze, oczywiście doceniony już w wersji na PC horror Darkwood. Wierzcie, że to doprawdy przerażające doświadczenie - jak ocenia nasz recenzent Jarek Gowin - teraz w udanej wersji na konsole. Na drugim biegunie mamy kolorową, prześmiewczą, komiksową przygodówkę point'n'click Irony Curtain: From Matryoshka with Love - o "urokach" życia w komunistycznej dyktaturze. Michał Król gry Polaków z Artifex Mundi bardzo lubi i nie inaczej jest w tym przypadku. I jeszcze recenzja "totalnej rozwałki" czyli RAGE 2. Bartek Czetowicz lubi to. Nie zabrakło stałych punktów programu, czyli Andrzej Kutys rozmawia z Radkiem Lisem o nowościach w świecie IT. A Michał Król, po zeszłotygodniowej wizycie na Pixel Heaven (wywiady i zdjęcia publikowaliśmy w poprzedniej audycji) przygotował kolejne wydanie kącika Gramy po polsku (i szykuje się na krakowskie Digital Dragons, ta relacja w Giermaszu za tydzień).
Dwie niezależne produkcje recenzujemy w tym Giermaszu:
A Plague Tale: Innocence nie miało wielkiej kampanii marketingowej, tymczasem dobre oceny spływające z całego świata wskazują, że to może być niespodziewanie jedna z lepszych wydanych w tym roku gier. U nas grała Agata Hawrylczuk i oczywiście poleca. Tymczasem Łukasz Rabikowski spróbował swoich sił w taktycznych starciach w rozpikselowanym RPG Pathway. I chociaż nie jest to produkcja wybitna w gatunku, to w mniejszych dawkach jak najbardziej można pobawić się przygodami rodem z filmów o Indianie Jonesie. Andrzej Kutys zaprosił też do studia naszego eksperta, czyli Radek Lis tradycyjnie mówi sporo o nowościach branży IT. Tymczasem Michał Król wyruszył do Warszawy na kolejną edycję imprezy Pixel Heaven. Oczywiście miał mikrofon Radia Szczecin i nie zawahał się go użyć, czyli prezentujemy w tym programie nagrane w Stolicy wywiady z polskimi twórcami gier.
W tym programie jedna recenzja - i bardzo dużo informacji, i o branży growej, i o polskich grach, wreszcie o nowoczesnych technologiach. Ale po kolei - Andrzej Kutys przygotował przegląd tygodnia, wiadomości o najnowszych produkcjach i innych ciekawostkach świata gier. Później Łukasz Rabikowski zaprasza na recenzję wielkiej strategii Imperator: Rome. Cóż, na razie gra ma sporo błędów, nie jest jakoś szczególnie nowatorska, za to oczywiście fani takich produkcji powinni być zadowoleni. Michał Król jest świetnie poinformowany, co dzieje się u polskich twórców. A i była okazja, żeby odwiedzić szczecińskich twórców - EXOR Studios szykuje nową grę, rozmawiamy ze współzałożycielem studia Pawłem Lekkim. Przypominamy też Stare, ale jare NBA Jam a pod koniec programu odwiedził nas ekspert od nowych technologii Radek Lis, który monitoruje nowości świata IT.
Długa majówka oczywiście jest świetnym pretekstem do grania, szczególnie, że u nas w Szczecinie (wiemy, że słuchacie w różnych miejscach Polski i świata) pogoda w te dni nie zachęcała do wyjścia. No to proponujemy: Jarek Gowin jest zachwycony najnowszym Mortal Kombat 11. Najnowsza odsłona serii kultowych bijatyk daje radę - chociaż jest i łyżka dziegciu, gdy twórcy na siłę próbują nas "uszczęśliwić" mikropłatnościami. Bartek Czetowicz nie mógł się doczekać premiery Days Gone - i jest zadowolony z zabawy, lecz zwraca uwagę na pewne problemy techniczne. Ale dla fanów zombie i otwartych światów produkcja jak najbardziej polecana. I wreszcie kolejny dodatek do hitowego Assassin's Creed Odyssey. Co prawda często DLC nie recenzujemy, ale nasza redakcyjna koleżanka wsiąkła w ten antyczny świat i w związku z tym testuje kolejne fabularne rozszerzenia. Los Atlantydy to naprawdę fajne DLC jej zdaniem. W studiu także Radek Lis w rozmowie z Andrzejem Kutysem, sprawdzamy nowości technologiczne. Michał Król na majówkowym urlopie, więc o polskich grach więcej w dziale przegląd aktualności z branży.
Zobacz także
2019-06-29, godz. 06:00
[29.06.2019] Giermasz #354 - Trójka na szóstkę
Trzy recenzje w tym programie - i trzy razy usłyszycie od nas, że jak najbardziej polecamy. Po pierwsze: Judgement w opinii Łukasza Rabikowskiego to trzymająca w napięciu, świetnie wyglądająca gra akcji w dalekowschodnich klimatach…
» więcej
2019-06-29, godz. 06:00
[29.06.2019] Samurai Shodown [PS4]
Gdyby gry można było destylować - to byłby efekt właśnie takiego procesu. Bardzo udanego i przemyślanego procesu. Ludziom z SNK udało się skutecznie przepuścić przez sito całą mieszankę różnych klimatów, zatrzymać męty błędów…
» więcej
2019-06-22, godz. 06:00
[22.06.2019] Team Sonic Racing [PS4]
Karty to nisza jeśli chodzi o gatunek wyścigów, ale ostatnio o dziwo konkurencja stała się dużo większa. Od lat na Nintendo panuje Mario Kart, a teraz w ciągu miesiąca gracze na wiodących platformach otrzymali omawiany dzisiaj Team…
» więcej
2019-06-22, godz. 06:00
[22.06.2019] Team Sonic Racing [PS4]
Karty to nisza jeśli chodzi o gatunek wyścigów, ale ostatnio o dziwo konkurencja stała się dużo większa. Od lat na Nintendo panuje Mario Kart, a teraz w ciągu miesiąca gracze na wiodących platformach otrzymali omawiany dzisiaj Team…
» więcej
2019-06-22, godz. 06:00
Command & Conquer (1995 r.)
Wzorem dla wielu kolejnych strategii czasu rzeczywistego była wydana w 1995 roku gra Command & Conquer. Czerpała garściami z innej gry Westwood Studios - Dune II, ale wprowadziła też wiele nowości, które stały się standardem dla gatunku…
» więcej
2019-06-22, godz. 06:00
[22.06.2019] UBOAT [wczesny dostęp PC]
Na wstępie tego tekstu warto zwrócić uwagę na ten dopisek "wczesny dostęp" i że na razie oczywiście rozmawiamy o pierwszych wrażeniach z gry UBOAT. Bo, nie ukrywam, mam nadzieję, że jeszcze trochę mechanizmów rozgrywki twórcy…
» więcej
2019-06-22, godz. 06:00
[22.06.2019] UBOAT [wczesny dostęp PC]
Na wstępie tego tekstu warto zwrócić uwagę na ten dopisek "wczesny dostęp" i że na razie oczywiście rozmawiamy o pierwszych wrażeniach z gry UBOAT. Bo, nie ukrywam, mam nadzieję, że jeszcze trochę mechanizmów rozgrywki twórcy…
» więcej
2019-06-22, godz. 06:00
[22.06.2019] UBOAT [wczesny dostęp PC]
Na wstępie tego tekstu warto zwrócić uwagę na ten dopisek "wczesny dostęp" i że na razie oczywiście rozmawiamy o pierwszych wrażeniach z gry UBOAT. Bo, nie ukrywam, mam nadzieję, że jeszcze trochę mechanizmów rozgrywki twórcy…
» więcej
2019-06-22, godz. 06:00
[22.06.2019] Przegląd tygodnia
Jak niewiele brakowało, a rynek gier mógłby wyglądać zupełnie inaczej. "Skasowałbym Fortnite , gdyby to ode mnie zależało" - przyznał ostatnio w wywiadzie jeden z dyrektorów w Epic Games. Byłych dyrektorów - to kluczowe w tej…
» więcej
2019-06-22, godz. 06:00
[22.06.2019] Giermasz #353 - Długi weekend
W takie upały, jakie panują w naszym kraju, perspektywa zanurzenia się w chłodnej wodzie doprawdy brzmi kusząco. Taki żarcik tytułem nawiązania i wstępu - a teraz już na poważnie (bo nurkowania w odmętach Atlantyku weekendowo nie…
» więcej