Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy CDP.
I warto sobie tę grę przypomnieć, bo mam wrażenie, że - chociaż doceniona przez recenzentów i graczy - to raczej przeszła bez echa. Szczególnie podczas sezonu ogórkowego, czyli czasem, który raczej nie obfituje w wysyp nowych gier. Do rąk dostajemy produkcję z widokiem z pierwszej osoby, a tą pierwszą osobą jest na przykład najemnik, zwiadowca, mag, łowca czarownic, dodatkowo wszystko wymieszane jeszcze ze standardowymi rasami w produkcjach fantasy - oczywiście ludźmi, elfami czy krasnoludami.
Zadanie jest w sumie oczywiste - pokonaj tych złych, a w tym przypadku są to hordy Skavenów - takich szczuroludzi, a także sług chaosu - mrocznej siły, która w uniwersum Warhammera stoi za niemal wszystkim co wynaturzone i podłe. A my oczywiście dobrym słowem, perswazją, teatrzykami kukiełkowymi i dobrymi uczynkami nawracamy ich na drogę światła i prawości. Tak. Wszystko się zgadza. Tylko, że tak naprawdę to ich sieczemy, palimy, strzelamy do nich, zrzucamy na nich ciężkie przedmioty, dekapitujemy, a czasem nawet przepoławiamy i robimy z nimi sto innych rzeczy, o których pewnie w tej chwili zapomniałem. Nigdy nie są to dla nich miłe rzeczy. Miłe są za to dla gracza, bo krew i inne płyny, które mają w sobie pomioty chaosu, tryskają aż miło, bohaterowie żywo komentują sytuacje, mają do wyboru cały szereg broni od mieczy, sztyletów, poprzez łuki, garłacze, halabardy po potężne czary. Walka połączona ze świetnie wykonaną bronią to zdecydowanie najmocniejsza strona gry - przeżynanie się przez kolejne zastępy przeciwników powoduje czasem aż ciarki na plecach. Może to trwać godzinami i się nie nudzi.
Warhammer: Vermintide 2 z założenia jest sieciówką z krwi i kości. Ale - wielu się ze mną nie zgodzi - to moje osobiste odczucia - gra w pojedynkę też daje radę. Boty, które zastępują żywych graczy w drużynie, choć zdarzy im się gdzieś zaciąć, raczej ogarniają, może na wyższych poziomach trudności faktycznie trochę zawodzą zrzucając większość roboty na nas, ale w końcu... to właśnie wyższy poziom trudności.
Misje - no jak to misje - są tu jakieś urozmaicenia typu otwarcie drzwi, przywołanie ruchomej platformy, ale to tylko przerywniki w radosnej sieczce. Według mnie może rozczarować trochę grafika, momentami koślawa i kanciasta, ale wiadomo - przy tylu postaciach, które pojawiają się na ekranie potrzebne były kompromisy. A! No i raz zdarzyło mi się, że gra się uruchomiła, a moja postać nie mogła się ruszyć. Pomógł dopiero restart. Na razie ten błąd się nie powtórzył i mam nadzieję, że to była jednorazowa akcja. Miłośnicy sieciówek i Warhammera. Jeśli jeszcze nie graliście - to idealny moment, żeby nadrobić zaległości. Szczególnie, że produkcja Fatshark idealnie sprawuje się jako odstresowywacz i spędzacz wolnego czasu. Tym bardziej, że jak wszyscy wiemy - wakacje są od tego, żeby siedzieć w domu i grać.
Zobacz także
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Kupka wstydu: Gravity Rush 2 [PS4]
To była jedna z tych gier, której obecność na "kupce wstydu" bardzo mnie uwierała. "Jedynka" na przenośnej konsoli PlayStation Vita (możecie też już grać w remaster na PS4) była wielkim, pozytywnym zaskoczeniem i zapowiedź Gravity…
» więcej
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Kupka wstydu: Gravity Rush 2 [PS4]
To była jedna z tych gier, której obecność na "kupce wstydu" bardzo mnie uwierała. "Jedynka" na przenośnej konsoli PlayStation Vita (możecie też już grać w remaster na PS4) była wielkim, pozytywnym zaskoczeniem i zapowiedź Gravity…
» więcej
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Tower of Time [PC]
Prastara, fantastyczna cywilizacja, gdzie magiczny i nieznany świat miesza się z tym realnym. Ludzkość stoi na skraju wyginięcia, a bandyckie hordy regularnie pustoszą ostatnie, pozostałe już wsie i miasteczka. Niebo już dawno przybrało…
» więcej
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Tower of Time [PC]
Prastara, fantastyczna cywilizacja, gdzie magiczny i nieznany świat miesza się z tym realnym. Ludzkość stoi na skraju wyginięcia, a bandyckie hordy regularnie pustoszą ostatnie, pozostałe już wsie i miasteczka. Niebo już dawno przybrało…
» więcej
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Tower of Time [PC]
Prastara, fantastyczna cywilizacja, gdzie magiczny i nieznany świat miesza się z tym realnym. Ludzkość stoi na skraju wyginięcia, a bandyckie hordy regularnie pustoszą ostatnie, pozostałe już wsie i miasteczka. Niebo już dawno przybrało…
» więcej
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Giermasz #308 - Wysokie loty
Dwie udane gry mamy dla Was na wakacyjny czas. Gra polskiego studia Event Horizon zadebiutowała wiosną tego roku - więc z niewielkim opóźnieniem zapraszamy do przygotowanej przez Łukasza Rabikowskiego recenzji RPG Tower of Time . Jest…
» więcej
2018-08-03, godz. 20:18
GIERMASZ 2018, sierpień
» więcej
2018-08-03, godz. 20:18
[04.08.2018] Wielki biznes
Firmy tworzące gry komputerowe w Polsce są warte grube miliardy złotych - i nie są to doniesienia branżowej prasy a raporty biznesowe. Ile dokładnie i jakie to studia - o tym mówi nasz ekspert Michał Król. Pojawiły się także informacje…
» więcej
2018-08-03, godz. 20:12
GIERMASZ 2018, sierpień
» więcej
2018-08-03, godz. 20:12
[04.08.2018] Konsola na kółkach
Samochód, który staje się... konsolą do gier. Taki - nieco dziwaczny pomysł - ma właściciel firmy produkujących elektryczne auta - opowiada nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Poza tym, rozmawiamy o bardzo ciekawym teście…
» więcej