Cała sytuacja kosztowała Electronic Arts skromne... ponad 600 milionów dolarów. Bo po ujawnieniu wiadomości o absencji Juve w najnowszej FIFI-e spadła wartość korporacji na giełdzie. Swoją drogą - niezły przelicznik: 3 procent w dół równa się owe ponad 600 "baniek zielonych". Bo EA na giełdzie jest wyceniane ogólnie na prawie 23 miliardy dolarów.
Skończyć grę... na "jutubie"... Tak, są tacy... No, może jeden gatunek na "jutku" mógł "dać radę". Gry "jak filmy", gry firmy Quantic Dream takie jak na przykład słynny Heavy Rain. Ale zawalczyli z tym, jak tłumaczy szef studia, gdy w najnowszym Detroit: Become Human było wiele dróg postępowania do wyboru, to "oglądacze" nagle znaleźli się w sytuacji "szkoda, że nie wybrał tamtej ścieżki". I trzeba było zacząć grać naprawdę.
A propos - podobnie rozgałęzioną, z wieloma wyborami, więc i przez to różnorodną fabułę ma mieć produkcja The Dark Pictures: Man of Medan. Tworzona przez studio wsławione growo-filmowym-horrorem Until Dawn. We wspomnianym nowym dziele ma być, "69 różnych opcji umierania. Aby zobaczyć wszystkie z nich, trzeba zagrać przynajmniej osiem lub dziewięć razy".
Za to tutaj mamy nowy rekord świata w najszybszym przejściu słynnego klasyka: The Legend of Zelda: Ocarina of Time ukończona w 16 minut i 58 sekund. Torje Amundsen z Norwegii pobił tym samym poprzednie osiągnięcie o... trzy sekundy... Oczywiście tu mowa o wykorzystywaniu także błędów kodu, glichy, przenikaniu przez ściany... I kilkunastu miesiącach przygotowań do bicia rekordu.
Mega potwory - to i mega sukces a i wielkie rozszerzenie na horyzoncie. Capcom rozbił bank z Monster Hunter World. Abstrahując już od wysokiej jakości samej produkcji, wygląda na to, że wyjście z ekskluzywności (na Nintendo) było dla serii zbawienne. Fanów polowania na wielkie potwory liczymy w skromnych 13 milionach - a dodatek Iceborne, zaplanowany na wrzesień i tak ponoć wielki jak cała "podstawka" może jeszcze wyśrubować wyniki sprzedaży.
Dobrze bawiliście się grając w którąś z odsłon serii Plants vs. Zombies? Dobrze się bawiliście na konsolach albo PC? Tak? No to informacja jest taka, że w "trójkę" - prace nad nią trwają - zagracie na... smartfonach. A przynajmniej wszystko na to wskazuje, że to będzie "mobilka" w modelu darmowym z mikropłatnościami.
Gracze znają ich z poetyckich i odrealnionych produkcji, między innymi Flower czy niesamowitego Journey. I jeżeli macie ochotę pograć w najnowszą ich produkcję, to już możecie... na smartfonie. Sky: Children of the Light jest dostępne w AppStore. Chociaż, fakt faktem, premierę na konsolach i PC jakoby też zaplanowano. Chociaż nie wiadomo na razie na kiedy.
Niekończąca się opowieść pod tytułem "Jak wydać zepsutą grę by ją potem łatać tak, że psujemy jeszcze bardziej". Fallout 76 - są wciąż twardziele, którzy bawią się tym sieciowym tytułem. Twórcy właśnie uszczęśliwili ich łatką, dzięki której, na przykład, znikają elementy ekwipunku o który wcześniej trzeba się było naprawdę postarać. Ale spokojnie, wkrótce będzie nowa łatka...
24-25 sierpnia w Birmingham - Ubisoft zapowiedział własną imprezę dla graczy. Chociaż na razie jakiś wielu informacji o Ubisoft Experience nie ma. To znaczy: oczywiście będą pokazywać swoje gry i o nich opowiadać. Ale, ale - czy znajdą się wśród nich produkcje wcześniej jeszcze nie zapowiadane? Dobre pytanie - na razie bez odpowiedzi.
The Diamond Casino & Resort w GTA Online. Jaskinia hazardu pojawi się w świecie gry do pobrania za darmo już w przyszłym tygodniu, 23 lipca. Znajdziecie je na rogu Vinewood Park Drive i Mirror Park Boulevard. Wnioskując z trailera, szykuje się misja fabularna - no i różne nowe minigierki. O ile w Polsce nie naruszą ustawy hazardowej - bo na przykład pokera w Red Dead Redemption 2 z tego powodu grać u nas nie możemy.
Wygląda na to, że jeżeli planujecie zakup konsoli Nintendo Switch - to trzeba poczekać. Po pierwsze - jak wiemy - będzie tańsza, tylko mobilna, bez dokowania do TV wersja Lite. Ale i podstawowa wersja doczeka się, co najważniejsze przecież, lepszej baterii. I ma być sprzedawana w nieco innych, czerwonych pudełkach. Ale na szczęście w standardowej dla Switcha cenie.
Zobacz także
2019-04-12, godz. 14:49
[13.04.2019] "Gierki są dla dzieci"...
... ta, jasne... Nawiązując do tezy z tytułu, cóż, zapewniamy, że gierki bynajmniej nie są dla dzieci - wartość tego rynku w Polsce przekracza 2 miliardy złotych. To zdaje się więcej, niż generuje w Polsce branża filmowa? Więc…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Sekiro: Shadows Die Twice [PS4]
Nawet nie kląłem, pad też spokojnie leżał w dłoni, nie "latał" po pokoju, gdy po raz kolejny nie nadążyłem z parowaniem i kontrowaniem serii ciosów wyprowadzonych przez bossa. Znowu. No cóż, będzie kolejny raz, i jeszcze kolejny..…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Sekiro: Shadows Die Twice [PS4]
Nawet nie kląłem, pad też spokojnie leżał w dłoni, nie "latał" po pokoju, gdy po raz kolejny nie nadążyłem z parowaniem i kontrowaniem serii ciosów wyprowadzonych przez bossa. Znowu. No cóż, będzie kolejny raz, i jeszcze kolejny..…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Assassin's Creed III: Liberation Remastered [PS4]
Oprócz zremasterowanej wersji Assassin's Creed III, czyli historii metysa Connora w kolonialnych Stanach Zjednoczonych, do kolekcji odświeżanych części serii dołączyło też Assassin's Creed III: Liberation. Wydana pierwotnie…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Assassin's Creed III: Liberation Remastered [PS4]
Oprócz zremasterowanej wersji Assassin's Creed III, czyli historii metysa Connora w kolonialnych Stanach Zjednoczonych, do kolekcji odświeżanych części serii dołączyło też Assassin's Creed III: Liberation. Wydana pierwotnie…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Przegląd tygodnia
No to się porobiło... Prezentacja na targach E3 była, hmm, mocno podciągnięta i zaskoczyła nawet samych twórców (że to tak dobrze wygląda, heh), pisanie gry było korpo-koszmarem a atmosfera w studiu była fatalna - tak w skrócie…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
Simon The Sorcerrer (1993 r.)
To był "złoty czas" dla przygodówek. Po pierwsze dlatego, że graficznie na początku lat 90-tych mało było ładniej wyglądających gier. Cóż, era trójwymiarowych strzelanek dopiero nadciągała, wtedy gracze bawili się w wymagające…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Sekiro: Shadows Die Twice [PS4]
Nawet nie kląłem, pad też spokojnie leżał w dłoni, nie "latał" po pokoju, gdy po raz kolejny nie nadążyłem z parowaniem i kontrowaniem serii ciosów wyprowadzonych przez bossa. Znowu. No cóż, będzie kolejny raz, i jeszcze kolejny..…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Assassin's Creed III: Liberation Remastered [PS4]
Oprócz zremasterowanej wersji Assassin's Creed III, czyli historii metysa Connora w kolonialnych Stanach Zjednoczonych, do kolekcji odświeżanych części serii dołączyło też Assassin's Creed III: Liberation. Wydana pierwotnie…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Giermasz #342 - Słodka lekkość umierania
To się musiało tak skończyć: Andrzej Kutys zginął dziesiątki razy a i tak uwielbia najnowszą odsłonę "symulatora umierania" od From Software czyli Sekiro: Shadows Die Twice . Przy czym, w samej rozgrywce w porównaniu do ich poprzednich…
» więcej