W tym Giermaszu nadrabiamy nieco wakacyjnych zaległości i dziwnym zbiegiem okoliczności dwie recenzje gier w którym sporą rolę odgrywa "klockowy świat". W przypadku Dragon Quest Builders 2 gatunkowo produkcję o "craftingu" zmiksowano z jRPG - i zdaniem Andrzeja Kutysa wyszło to nad wyraz dobrze. Z kolei do "klocków" w PixARK twórcy dodali "survival" czyli elementy gier o przetrwaniu. I według Jarka Gowina (i jego Młodzieży), jak najbardziej się to sprawdza. Łukasz Rabikowski za to wsiadł za kierownicę wielkiej ciężarówy i... ruszył na tor. FIA European Truck Racing Championship wymaga jednak dopracowania i nasz recenzent spodziewał się więcej. A Bartek Czetowicz zanurzył się w eteryczny świat wykreowany w niezależnej grze Etherborn. Jeżeli lubicie, powiedzmy, "poetycką" otoczkę (bo de facto to platformówka), to możecie spróbować. Poza tym w studiu nasz ekspert od technologii Radek Lis opowiada o nowinkach świata IT i nie tylko. A Michał Król sprawdził, co dzieje się u polskich twórców.
Tytuł mówi sam za siebie: mieliśmy nieukrywaną przyjemność po raz kolejny uczestniczyć w jednych z największych (niektórzy mówią, że to impreza najpotężniejsza rozmachem) targów gier komputerowych Gamescom 2019 w Kolonii. Sensu wymieniać wszystkiego co zobaczyliśmy w tym opisie nie ma - po prostu słuchajcie audycji, relacji Andrzeja Kutysa i Michała Króla. Oczywiście skupiliśmy się na polskich produkcjach - w tym roku padł rekord 72 rodzimych gier prezentowanych w Kolonii - ale i odwiedzaliśmy główne hale i ogrywaliśmy nadchodzące hity.
UWAGA! Ponieważ bardzo dużo nagraliśmy wywiadów i relacji - dla Waszej, słuchaczy wygody: nie dość, że podzieliliśmy audycję na 3 części, to jeszcze każdego materiału, rozmowy, możecie posłuchać osobno w rozwinięciu tego akapitu (pod zdjęciami).
UWAGA! Ponieważ bardzo dużo nagraliśmy wywiadów i relacji - dla Waszej, słuchaczy wygody: nie dość, że podzieliliśmy audycję na 3 części, to jeszcze każdego materiału, rozmowy, możecie posłuchać osobno w rozwinięciu tego akapitu (pod zdjęciami).
Wracamy po przerwie urlopowej! Konkretnie, to mamy dla Was dwie recenzje - i będzie (chyba) kontrowersyjnie, he he. Bo wiele serwisów o grach komputerowych potraktowało Wolfenstein: Youngblood dosyć surowo. A Jarek Gowin podkreśla, że bawił się świetnie i tyle. Czasami zresztą tak jest: gramy w coś, widzimy niedociągnięcia - a jednak gramy i gramy i gramy... Tak więc może warto jednak spróbować swoich sił w kolejnej odsłonie słynnej serii strzelanek. Tymczasem Bartek Czetowicz odpalił piksel-artową, chwaloną w dniu premiery hybrydę RPG i "rogalika" Moonlighter. Tym razem na PS4 i w kontekście premiery dużego dodatku - nasz recenzent przekonuje, że wysokie noty nie były na wyrost. Michał Król i Andrzej Kutys tym razem nie recenzowali, za to porozmawiali o nadchodzących targach Gamescom (jedziemy, relacje w kolejnych programach!) i polskich grach w Kolonii. A na koniec Stary, ale jary Test Drive.
Zobacz także
2021-09-25, godz. 06:00
[25.09.2021] Giermasz #465 - W pętli gracza
Jesienna ofensywa premier nabiera rozpędu i wygląda na to, że w najbliższym czasie cztery recenzje w programie staną się standardem. Zaczynamy od świetnej strzelanki z fabułą, Bartłomiej Czetowicz oczywiście poleca DEATHLOOP . Co…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Life is Strange: True Colors [PlayStation 4]
Chyba kiedyś już użyłem takiego porównania. Tutaj jednak też pasuje, także ponownie; trochę czułem się, jakbym wrócił do lat 90-tych i oglądał Jezioro Marzeń. Taki klimat panuje w kolejnej części serii Life is Strange z podtytułem…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Life is Strange: True Colors [PlayStation 4]
Chyba kiedyś już użyłem takiego porównania. Tutaj jednak też pasuje, także ponownie; trochę czułem się, jakbym wrócił do lat 90-tych i oglądał Jezioro Marzeń. Taki klimat panuje w kolejnej części serii Life is Strange z podtytułem…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Game Builders Garage [Switch]
Założenia Game Builder Garage są dobre. Chodzi o to, by dzieci nauczyły się tworzyć gry dzięki intuicyjnemu przewodnikowi stworzonemu przez Nintendo. I powiedzmy, że to się udaje. Problem w tym, że najmłodsi mają pewną cechę…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Game Builders Garage [Switch]
Założenia Game Builder Garage są dobre. Chodzi o to, by dzieci nauczyły się tworzyć gry dzięki intuicyjnemu przewodnikowi stworzonemu przez Nintendo. I powiedzmy, że to się udaje. Problem w tym, że najmłodsi mają pewną cechę…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
NBA 2K22 [PC]
Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele wystarczy do tego, by przez 48 minut rozpalać do czerwoności widownię na całym…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
NBA 2K22 [PC]
Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele wystarczy do tego, by przez 48 minut rozpalać do czerwoności widownię na całym…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
NBA 2K22 [PC]
Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele wystarczy do tego, by przez 48 minut rozpalać do czerwoności widownię na całym…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
DEATHLOOP [PC]
Na DEATHLOOP od Bethesdy czekało wielu graczy. Produkcja, hucznie zapowiadana, przyciąga oko - trailery przedstawiały dynamiczną rozgrywkę, barwne uniwersum oraz garść dobrego humoru. Pytanie, czy w praktyce udało się to pierwsze…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
DEATHLOOP [PC]
Na DEATHLOOP od Bethesdy czekało wielu graczy. Produkcja, hucznie zapowiadana, przyciąga oko - trailery przedstawiały dynamiczną rozgrywkę, barwne uniwersum oraz garść dobrego humoru. Pytanie, czy w praktyce udało się to pierwsze…
» więcej