W tym Giermaszu nadrabiamy nieco wakacyjnych zaległości i dziwnym zbiegiem okoliczności dwie recenzje gier w którym sporą rolę odgrywa "klockowy świat". W przypadku Dragon Quest Builders 2 gatunkowo produkcję o "craftingu" zmiksowano z jRPG - i zdaniem Andrzeja Kutysa wyszło to nad wyraz dobrze. Z kolei do "klocków" w PixARK twórcy dodali "survival" czyli elementy gier o przetrwaniu. I według Jarka Gowina (i jego Młodzieży), jak najbardziej się to sprawdza. Łukasz Rabikowski za to wsiadł za kierownicę wielkiej ciężarówy i... ruszył na tor. FIA European Truck Racing Championship wymaga jednak dopracowania i nasz recenzent spodziewał się więcej. A Bartek Czetowicz zanurzył się w eteryczny świat wykreowany w niezależnej grze Etherborn. Jeżeli lubicie, powiedzmy, "poetycką" otoczkę (bo de facto to platformówka), to możecie spróbować. Poza tym w studiu nasz ekspert od technologii Radek Lis opowiada o nowinkach świata IT i nie tylko. A Michał Król sprawdził, co dzieje się u polskich twórców.
Tytuł mówi sam za siebie: mieliśmy nieukrywaną przyjemność po raz kolejny uczestniczyć w jednych z największych (niektórzy mówią, że to impreza najpotężniejsza rozmachem) targów gier komputerowych Gamescom 2019 w Kolonii. Sensu wymieniać wszystkiego co zobaczyliśmy w tym opisie nie ma - po prostu słuchajcie audycji, relacji Andrzeja Kutysa i Michała Króla. Oczywiście skupiliśmy się na polskich produkcjach - w tym roku padł rekord 72 rodzimych gier prezentowanych w Kolonii - ale i odwiedzaliśmy główne hale i ogrywaliśmy nadchodzące hity.
UWAGA! Ponieważ bardzo dużo nagraliśmy wywiadów i relacji - dla Waszej, słuchaczy wygody: nie dość, że podzieliliśmy audycję na 3 części, to jeszcze każdego materiału, rozmowy, możecie posłuchać osobno w rozwinięciu tego akapitu (pod zdjęciami).
UWAGA! Ponieważ bardzo dużo nagraliśmy wywiadów i relacji - dla Waszej, słuchaczy wygody: nie dość, że podzieliliśmy audycję na 3 części, to jeszcze każdego materiału, rozmowy, możecie posłuchać osobno w rozwinięciu tego akapitu (pod zdjęciami).
Wracamy po przerwie urlopowej! Konkretnie, to mamy dla Was dwie recenzje - i będzie (chyba) kontrowersyjnie, he he. Bo wiele serwisów o grach komputerowych potraktowało Wolfenstein: Youngblood dosyć surowo. A Jarek Gowin podkreśla, że bawił się świetnie i tyle. Czasami zresztą tak jest: gramy w coś, widzimy niedociągnięcia - a jednak gramy i gramy i gramy... Tak więc może warto jednak spróbować swoich sił w kolejnej odsłonie słynnej serii strzelanek. Tymczasem Bartek Czetowicz odpalił piksel-artową, chwaloną w dniu premiery hybrydę RPG i "rogalika" Moonlighter. Tym razem na PS4 i w kontekście premiery dużego dodatku - nasz recenzent przekonuje, że wysokie noty nie były na wyrost. Michał Król i Andrzej Kutys tym razem nie recenzowali, za to porozmawiali o nadchodzących targach Gamescom (jedziemy, relacje w kolejnych programach!) i polskich grach w Kolonii. A na koniec Stary, ale jary Test Drive.
Zobacz także
2018-05-12, godz. 09:25
[12.05.2018] Infamia
Nieładnie, nieładnie - polskie studio złapane na oszukiwaniu, czyli wpisywaniu pochlebnych recenzji swojej własnej produkcji w cyfrowym sklepie. Cóż, przynajmniej nie dotyczy to żadnego z uznanych graczy w tej branży. Ale Michał Król…
» więcej
2018-05-12, godz. 09:13
GIERMASZ 2018, maj
» więcej
2018-05-12, godz. 09:07
[12.05.2018] Wizyta u fryzjera
Cóż technologicznego może być w zwyczajnej zgoła wizycie u fryzjera? Jakaś nowa, ekstra maszynka do golenia zasilana kosmiczną energią? A co powiecie na to, że wizytę u fryzjera zamówi Wam własna, prywatna Sztuczna Inteligencja?…
» więcej
2018-05-12, godz. 08:23
[12.05.2018] Giermasz #296 - Błyskotliwe rozmówki
W tym programie bynajmniej "nie odkrywamy Ameryki", skoro Jarek Gowin postanowił ograć dla Giermaszu Fortnite Battle Royale . To obecnie jedna z najpopularniejszych gier na świecie, darmowy tryb do zabawy w sieci to istna żyła złota…
» więcej
2018-05-12, godz. 06:00
Mortal Kombat (1992 r.)
W roku 1992 świat przeżył szok, gdy w salonach gier pojawił się automat z bijatyką Mortal Kombat. Produkcja studia Midway z miejsca wywołała kontrowersje, związane głównie z digitalizowaną grafiką i wielką dawkę brutalności…
» więcej
2018-05-12, godz. 06:00
[12.05.2018] Przegląd tygodnia
I jak tu ich nie kochać: "Będziemy kontynuować nasze działania. Zawsze myślimy o naszych graczach. Zawsze myślimy o tym, jak zapewnić naszym graczom tego typu doświadczenie w sposób przejrzysty, zabawny, uczciwy i zbalansowany". Czyli…
» więcej
2018-05-12, godz. 06:00
[12.05.2018] Fortnite Battle Royale [PS4]
[Od redakcji: Tak, WIEMY, że to nie jest nowość. Podstawowe Fortnite recenzowaliśmy - a teraz po prostu postanowiliśmy sprawdzić, o co kaman z tym Battle Royale, he he] To o co tutaj w końcu chodzi? Miliony graczy, internetowe dyskusje…
» więcej
2018-05-12, godz. 06:00
[12.05.2018] Fortnite Battle Royale [PS4]
[Od redakcji: Tak, WIEMY, że to nie jest nowość. Podstawowe Fortnite recenzowaliśmy - a teraz po prostu postanowiliśmy sprawdzić, o co kaman z tym Battle Royale, he he] To o co tutaj w końcu chodzi? Miliony graczy, internetowe dyskusje…
» więcej
2018-05-12, godz. 06:00
[12.05.2018] Fortnite Battle Royale [PS4]
[Od redakcji: Tak, WIEMY, że to nie jest nowość. Podstawowe Fortnite recenzowaliśmy - a teraz po prostu postanowiliśmy sprawdzić, o co kaman z tym Battle Royale, he he] To o co tutaj w końcu chodzi? Miliony graczy, internetowe dyskusje…
» więcej
2018-05-05, godz. 06:00
Dig Dug (1982 r.)
Lata 80. to rozkwit automatów arcade, czasy w których ludzie dopiero poznawali gry, więc kolejne produkcje szybko zyskiwały na popularności. Jedną z takich produkcji był Dig Dug, wydany w 1982 roku przez Namco. Bohaterem jest postać…
» więcej