W tym Giermaszu nadrabiamy nieco wakacyjnych zaległości i dziwnym zbiegiem okoliczności dwie recenzje gier w którym sporą rolę odgrywa "klockowy świat". W przypadku Dragon Quest Builders 2 gatunkowo produkcję o "craftingu" zmiksowano z jRPG - i zdaniem Andrzeja Kutysa wyszło to nad wyraz dobrze. Z kolei do "klocków" w PixARK twórcy dodali "survival" czyli elementy gier o przetrwaniu. I według Jarka Gowina (i jego Młodzieży), jak najbardziej się to sprawdza. Łukasz Rabikowski za to wsiadł za kierownicę wielkiej ciężarówy i... ruszył na tor. FIA European Truck Racing Championship wymaga jednak dopracowania i nasz recenzent spodziewał się więcej. A Bartek Czetowicz zanurzył się w eteryczny świat wykreowany w niezależnej grze Etherborn. Jeżeli lubicie, powiedzmy, "poetycką" otoczkę (bo de facto to platformówka), to możecie spróbować. Poza tym w studiu nasz ekspert od technologii Radek Lis opowiada o nowinkach świata IT i nie tylko. A Michał Król sprawdził, co dzieje się u polskich twórców.
Tytuł mówi sam za siebie: mieliśmy nieukrywaną przyjemność po raz kolejny uczestniczyć w jednych z największych (niektórzy mówią, że to impreza najpotężniejsza rozmachem) targów gier komputerowych Gamescom 2019 w Kolonii. Sensu wymieniać wszystkiego co zobaczyliśmy w tym opisie nie ma - po prostu słuchajcie audycji, relacji Andrzeja Kutysa i Michała Króla. Oczywiście skupiliśmy się na polskich produkcjach - w tym roku padł rekord 72 rodzimych gier prezentowanych w Kolonii - ale i odwiedzaliśmy główne hale i ogrywaliśmy nadchodzące hity.
UWAGA! Ponieważ bardzo dużo nagraliśmy wywiadów i relacji - dla Waszej, słuchaczy wygody: nie dość, że podzieliliśmy audycję na 3 części, to jeszcze każdego materiału, rozmowy, możecie posłuchać osobno w rozwinięciu tego akapitu (pod zdjęciami).
UWAGA! Ponieważ bardzo dużo nagraliśmy wywiadów i relacji - dla Waszej, słuchaczy wygody: nie dość, że podzieliliśmy audycję na 3 części, to jeszcze każdego materiału, rozmowy, możecie posłuchać osobno w rozwinięciu tego akapitu (pod zdjęciami).
Wracamy po przerwie urlopowej! Konkretnie, to mamy dla Was dwie recenzje - i będzie (chyba) kontrowersyjnie, he he. Bo wiele serwisów o grach komputerowych potraktowało Wolfenstein: Youngblood dosyć surowo. A Jarek Gowin podkreśla, że bawił się świetnie i tyle. Czasami zresztą tak jest: gramy w coś, widzimy niedociągnięcia - a jednak gramy i gramy i gramy... Tak więc może warto jednak spróbować swoich sił w kolejnej odsłonie słynnej serii strzelanek. Tymczasem Bartek Czetowicz odpalił piksel-artową, chwaloną w dniu premiery hybrydę RPG i "rogalika" Moonlighter. Tym razem na PS4 i w kontekście premiery dużego dodatku - nasz recenzent przekonuje, że wysokie noty nie były na wyrost. Michał Król i Andrzej Kutys tym razem nie recenzowali, za to porozmawiali o nadchodzących targach Gamescom (jedziemy, relacje w kolejnych programach!) i polskich grach w Kolonii. A na koniec Stary, ale jary Test Drive.
Zobacz także
2017-11-18, godz. 10:31
[18.11.2018] Need for Speed: Payback [PS4]
Wieloletnie rozstanie z serią Need for Speed zrobiło mi dobrze. Serii pewnie też, bo najnowsza odsłona z podtytułem Payback okazała się udanym powrotem. Lekko kontrowersyjnym, bo gracze narzekają na mikrotransakcje i grind - czyli…
» więcej
2017-11-18, godz. 06:00
[18.11.2018] Football Manager 2018 [PC]
Dzisiaj mam coś specjalnego dla fanów futbolu - i tego dużego, światowego, jak i tego niewielkiego, lokalnego. Coś, dzięki czemu wreszcie będziecie mogli sprawdzić, czy naprawdę to właśnie Wy wiecie lepiej jaka taktyka najlepiej…
» więcej
2017-11-18, godz. 06:00
[18.11.2018] Śródziemie: Cień Wojny [PS4]
Dosłownie po kilkudziesięciu minutach gry wiedziałem, że będę miał problem z oceną produkcji. "Od razu się uprzedziłeś, co to za recenzent!" - ktoś wykrzyknie. A ja odpowiem, że: nie, nie uprzedziłem się, ale bardzo szybko zdałem…
» więcej
2017-11-18, godz. 06:00
[18.11.2018] Śródziemie: Cień Wojny [PS4]
Dosłownie po kilkudziesięciu minutach gry wiedziałem, że będę miał problem z oceną produkcji. "Od razu się uprzedziłeś, co to za recenzent!" - ktoś wykrzyknie. A ja odpowiem, że: nie, nie uprzedziłem się, ale bardzo szybko zdałem…
» więcej
2017-11-18, godz. 06:00
[18.11.2018] Need for Speed: Payback [PS4]
Wieloletnie rozstanie z serią Need for Speed zrobiło mi dobrze. Serii pewnie też, bo najnowsza odsłona z podtytułem Payback okazała się udanym powrotem. Lekko kontrowersyjnym, bo gracze narzekają na mikrotransakcje i grind - czyli…
» więcej
2017-11-18, godz. 06:00
[18.11.2017] Giermasz #271 - W Cieniu mikrotransakcji...
Dwie gry - i dwie bardzo ożywione dyskusje o mikrotransakcjach w tytułach, które przecież już kupujemy za pełną cenę. Zdaniem Michała Króla, na szczęście wpływ arkusza kalkulacyjnego na rozgrywkę w Need for Speed: Payback - choć…
» więcej
2017-11-18, godz. 06:00
[18.11.2018] Śródziemie: Cień Wojny [PS4]
Dosłownie po kilkudziesięciu minutach gry wiedziałem, że będę miał problem z oceną produkcji. "Od razu się uprzedziłeś, co to za recenzent!" - ktoś wykrzyknie. A ja odpowiem, że: nie, nie uprzedziłem się, ale bardzo szybko zdałem…
» więcej
2017-11-18, godz. 06:00
[18.11.2018] Football Manager 2018 [PC]
Dzisiaj mam coś specjalnego dla fanów futbolu - i tego dużego, światowego, jak i tego niewielkiego, lokalnego. Coś, dzięki czemu wreszcie będziecie mogli sprawdzić, czy naprawdę to właśnie Wy wiecie lepiej jaka taktyka najlepiej…
» więcej
2017-11-18, godz. 06:00
[18.11.2018] Football Manager 2018 [PC]
Dzisiaj mam coś specjalnego dla fanów futbolu - i tego dużego, światowego, jak i tego niewielkiego, lokalnego. Coś, dzięki czemu wreszcie będziecie mogli sprawdzić, czy naprawdę to właśnie Wy wiecie lepiej jaka taktyka najlepiej…
» więcej
2017-11-18, godz. 06:00
[18.11.2018] Need for Speed: Payback [PS4]
Wieloletnie rozstanie z serią Need for Speed zrobiło mi dobrze. Serii pewnie też, bo najnowsza odsłona z podtytułem Payback okazała się udanym powrotem. Lekko kontrowersyjnym, bo gracze narzekają na mikrotransakcje i grind - czyli…
» więcej