Grę do recenzji dostaliśmy od twórców z 11bit studios.
Frostpunk, czyli zeszłoroczna produkcja polskiego 11 bit studios, odpowiedzialnego m.in. za This War of Mine, została wydana właśnie w wersji konsolowej. Co mnie bardzo ucieszyło ale ja cieszę się jak dziecko z każdej strategii wydanej na konsole, mimo tego, że nie każdą udaje się dobrze przenieść. Strategie mają ten problem, że pady nie sprawdzają się tak dobrze w zarządzaniu jak myszki i nie jest łatwo dostosować sterowanie tak żeby gracze nie wpadali w frustrację. Do Frostpunk na PS4 podchodziłam jednak z dużym optymizmem licząc na perfekcjonizm autorów i generalnie - nie rozczarowałam się. Ale są niewielkie "ale".
11bit studios robi swoje gry niestety za dobrze. Niestety dla samych siebie bo tym samym rosną oczekiwania i poprzeczka ląduje coraz wyżej. Dlatego też akurat od nich oczekiwałam czegoś więcej niż tylko sprawnego przeniesienia sterowania. Jeżeli dostosować sobie do własnych upodobań czułość kursora to faktycznie wszystko tu hula. Ułożenie opcji jest nieco inne, bardziej "konsolowe". Kamerą obraca się znacznie przyjemniej niż w wersji PC. Film autorstwa Platige Image robią jeszcze lepsze wrażenie. Ani nowym ani obeznanym już z Frostpunkiem graczom przestawienie się na pady nie powinno sprawić żadnej trudności. W tej wersji dostaliśmy też wydany już dodatek The Rifts wraz z Season Passa. Filmy autorstwa Platige Image robią jeszcze lepsze wrażenie. Wszystko jest fajnie pięknie ale...
Jak to się stało, że Frostpunk w wersji konsolowej nie pozwala nam na większe przybliżenie widoku? Chociaż odrobinkę? Nadal nie będziemy mieli szansy zajrzeć na ulice swojej steampunkowej zamarzniętej osady? Szczerze mówiąc pojawienie się bliższego niż na PC widoku brałam za pewnik. Zoomując na monitorze większym niż dwadzieścia kilka cali można odnieść wrażenie że mamy tu jakiś błąd. Coś się zacięło?
Tak, czepiam się. Ale tylko dlatego, że Frostpunk jest tak dobrą produkcją, że sam tort to za mało - potrzebna jest jeszcze wisienka a tej tutaj zabrakło.
Zobacz także
2019-12-06, godz. 15:00
[07.12.2019] Permanentna inwigilacja (odcinek kolejny)
Dlaczego wcale nas to nie dziwi? Informacja, jak to - mimo wyłączenia w ustawieniach wszelkich opcji związanych z lokalizacją - smartfon słynnej korporacji i tak przekazuje dane o naszym położeniu? No co w tym zaskakującego? Jeżeli…
» więcej
2019-12-06, godz. 14:54
GIERMASZ 2019, grudzień
» więcej
2019-12-06, godz. 14:54
[07.12.2019] Lordowie upadli (i nie wstali)
A miało być tak pięknie: więcej, lepiej, ciekawiej, trudniej... Ale prace trwały, a później je skasowano - i znowu, kolejne studio, i znowu efekt wylądował "w kuble"... Więc premiera kontynuacji nieźle przyjętej polskiej gry RPG…
» więcej
2019-11-30, godz. 06:00
Blacksad: Under The Skin [PS4]
Nowy Jork, lata 50, prochowce, fedory i podziemny świat szemranych interesów. W tych pięknych okolicznościach przyrody żyje John Blacksad. Detektyw John Blacksad. Jak zapewne się domyślacie prywatny detektyw jest po przejściach, dostaje…
» więcej
2019-11-30, godz. 06:00
Pokemon Shield [Switch]
Powiedzieć, że zastanawiam się nad fenomenem tej serii, to jakby nic nie powiedzieć. Nie, wcale nie dlatego, że się źle bawiłem, chociaż najwięksi fani może i mają szereg szczegółowych zastrzeżeń co do recenzowanej właśnie…
» więcej
2019-11-30, godz. 06:00
Need for Speed Heat [PS4]
Ciemna, głęboka noc. Miejskie, zroszone deszczem ulice. Gdzieś w oddali słychać coraz donioślejszy, przeraźliwy pisk opon i przepiękny dźwięk widlastych V8. To odgłos czystej rywalizacji. Nielegalne wyścigi to tutaj chleb powszedni…
» więcej
2019-11-30, godz. 06:00
Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 [Switch]
Od 12 lat fani gier sportowych otrzymują kolejne produkcje, w których gwiazdy uniwersum Nintendo i SEGI rywalizują w szeregu dyscyplin sportowych. Kolejna olimpiada - w tym wypadku w japońskim Tokio, jest doskonałym momentem do wydania…
» więcej
2019-11-30, godz. 06:00
Bee Simulator [PS4]
Nie zajmę Wam dużo czasu, bo Bee Simulator to też nie jest zbyt długa gra. A nawet nie "zbyt" - po prostu krótka, choć w tym przypadku czy to wada? Nie, raczej nie. O ile weźmiemy pod uwagę, dla kogo powstał "symulator pszczoły"…
» więcej
2019-11-30, godz. 06:00
Garfield Kart Furious Racing [PS4]
Ścigamy się autami kierowanymi przez animowane postacie, zastawiamy pułapki i rywalizujemy o dominację na torze. To nie recenzja Crash Team Racing, chociaż są to gry bliźniacze. Dzisiaj przyjrzymy się grze Garfield Kart: Furious Racing…
» więcej
2019-11-30, godz. 06:00
Garfield Kart Furious Racing [PS4]
Ścigamy się autami kierowanymi przez animowane postacie, zastawiamy pułapki i rywalizujemy o dominację na torze. To nie recenzja Crash Team Racing, chociaż są to gry bliźniacze. Dzisiaj przyjrzymy się grze Garfield Kart: Furious Racing…
» więcej