Grę do recenzji dostaliśmy od twórców z 11bit studios.
Frostpunk, czyli zeszłoroczna produkcja polskiego 11 bit studios, odpowiedzialnego m.in. za This War of Mine, została wydana właśnie w wersji konsolowej. Co mnie bardzo ucieszyło ale ja cieszę się jak dziecko z każdej strategii wydanej na konsole, mimo tego, że nie każdą udaje się dobrze przenieść. Strategie mają ten problem, że pady nie sprawdzają się tak dobrze w zarządzaniu jak myszki i nie jest łatwo dostosować sterowanie tak żeby gracze nie wpadali w frustrację. Do Frostpunk na PS4 podchodziłam jednak z dużym optymizmem licząc na perfekcjonizm autorów i generalnie - nie rozczarowałam się. Ale są niewielkie "ale".
11bit studios robi swoje gry niestety za dobrze. Niestety dla samych siebie bo tym samym rosną oczekiwania i poprzeczka ląduje coraz wyżej. Dlatego też akurat od nich oczekiwałam czegoś więcej niż tylko sprawnego przeniesienia sterowania. Jeżeli dostosować sobie do własnych upodobań czułość kursora to faktycznie wszystko tu hula. Ułożenie opcji jest nieco inne, bardziej "konsolowe". Kamerą obraca się znacznie przyjemniej niż w wersji PC. Film autorstwa Platige Image robią jeszcze lepsze wrażenie. Ani nowym ani obeznanym już z Frostpunkiem graczom przestawienie się na pady nie powinno sprawić żadnej trudności. W tej wersji dostaliśmy też wydany już dodatek The Rifts wraz z Season Passa. Filmy autorstwa Platige Image robią jeszcze lepsze wrażenie. Wszystko jest fajnie pięknie ale...
Jak to się stało, że Frostpunk w wersji konsolowej nie pozwala nam na większe przybliżenie widoku? Chociaż odrobinkę? Nadal nie będziemy mieli szansy zajrzeć na ulice swojej steampunkowej zamarzniętej osady? Szczerze mówiąc pojawienie się bliższego niż na PC widoku brałam za pewnik. Zoomując na monitorze większym niż dwadzieścia kilka cali można odnieść wrażenie że mamy tu jakiś błąd. Coś się zacięło?
Tak, czepiam się. Ale tylko dlatego, że Frostpunk jest tak dobrą produkcją, że sam tort to za mało - potrzebna jest jeszcze wisienka a tej tutaj zabrakło.
Zobacz także
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Weedcraft Inc [PC]
Temat może mało Wielkanocny, jednak z relaksem i odpoczynkiem związany. W oczekiwaniu na święta przyszło mi recenzować grę Weedcraft, czyli Tycoon stworzony przez polskie studio Vile Monarch. I chociaż na początku Weedcraft, czyli…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Seven: Enhanced Edition [PS4]
Trochę to trwało ale po mniej więcej półtora roku od premiery PC, Seven: The Days Long Gone trafiło na konsole PlayStation 4. Debiutanckie dzieło Fool's Theory czyli ekipy złożonej z m.in. byłych pracowników CD Projekt RED…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] God's Trigger [PS4]
W 2017 roku na targach gamescom w Kolonii mocno ogrywaliśmy demo gry akcji God's Trigger. Wraz z Andrzejem mieliśmy bardzo podobne zdanie, że produkcja studia One More Level ma spory potencjał. Gra przeszła spore zmiany i wyszło…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] God's Trigger [PS4]
W 2017 roku na targach gamescom w Kolonii mocno ogrywaliśmy demo gry akcji God's Trigger. Wraz z Andrzejem mieliśmy bardzo podobne zdanie, że produkcja studia One More Level ma spory potencjał. Gra przeszła spore zmiany i wyszło…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Giermasz #344 - Polskie uderzenie
Dopiero co (w ubiegłym programie) recenzowaliśmy bardzo udaną polską produkcję (We. The Revolution, a nieco wcześniej także nad wyraz chwalone przez nas Driftland: The Magic Revival) - a tu mamy kolejne aż trzy gry z naszego kraju…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Seven: Enhanced Edition [PS4]
Trochę to trwało ale po mniej więcej półtora roku od premiery PC, Seven: The Days Long Gone trafiło na konsole PlayStation 4. Debiutanckie dzieło Fool's Theory czyli ekipy złożonej z m.in. byłych pracowników CD Projekt RED…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Seven: Enhanced Edition [PS4]
Trochę to trwało ale po mniej więcej półtora roku od premiery PC, Seven: The Days Long Gone trafiło na konsole PlayStation 4. Debiutanckie dzieło Fool's Theory czyli ekipy złożonej z m.in. byłych pracowników CD Projekt RED…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Weedcraft Inc [PC]
Temat może mało Wielkanocny, jednak z relaksem i odpoczynkiem związany. W oczekiwaniu na święta przyszło mi recenzować grę Weedcraft, czyli Tycoon stworzony przez polskie studio Vile Monarch. I chociaż na początku Weedcraft, czyli…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] God's Trigger [PS4]
W 2017 roku na targach gamescom w Kolonii mocno ogrywaliśmy demo gry akcji God's Trigger. Wraz z Andrzejem mieliśmy bardzo podobne zdanie, że produkcja studia One More Level ma spory potencjał. Gra przeszła spore zmiany i wyszło…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Weedcraft Inc [PC]
Temat może mało Wielkanocny, jednak z relaksem i odpoczynkiem związany. W oczekiwaniu na święta przyszło mi recenzować grę Weedcraft, czyli Tycoon stworzony przez polskie studio Vile Monarch. I chociaż na początku Weedcraft, czyli…
» więcej