Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Frostpunk na konsolach
Frostpunk na konsolach
I znowu się nie wyspałam. Gdyby moja biblioteka gier na konsoli miała półki to Frostpunk wylądowałby na półce "podchodzić tylko z ustawionym alarmem". Niby nasz świat ogranicza się do dziury w ziemi, w której trochę ludzi siedzi wokół grzejnika i stara się przetrwać kolejną noc, może nawet coś zjeść i dobrze by było nie stracić kończyny w wyniku odmrożeń, a jednak ten niewielki obszar potrafi tak pożreć czas, że siadając przy Frostpunku wieczorem nie zdziwcie się gdy okaże się że nie ma sensu już się kłaść przed pracą. Ale po recenzje podstawy i dodatku zapraszam na strony Giermaszu.

Grę do recenzji dostaliśmy od twórców z 11bit studios.
GIERMASZ-Recenzja Frostpunk na konsoli

Frostpunk, czyli zeszłoroczna produkcja polskiego 11 bit studios, odpowiedzialnego m.in. za This War of Mine, została wydana właśnie w wersji konsolowej. Co mnie bardzo ucieszyło ale ja cieszę się jak dziecko z każdej strategii wydanej na konsole, mimo tego, że nie każdą udaje się dobrze przenieść. Strategie mają ten problem, że pady nie sprawdzają się tak dobrze w zarządzaniu jak myszki i nie jest łatwo dostosować sterowanie tak żeby gracze nie wpadali w frustrację. Do Frostpunk na PS4 podchodziłam jednak z dużym optymizmem licząc na perfekcjonizm autorów i generalnie - nie rozczarowałam się. Ale są niewielkie "ale".

11bit studios robi swoje gry niestety za dobrze. Niestety dla samych siebie bo tym samym rosną oczekiwania i poprzeczka ląduje coraz wyżej. Dlatego też akurat od nich oczekiwałam czegoś więcej niż tylko sprawnego przeniesienia sterowania. Jeżeli dostosować sobie do własnych upodobań czułość kursora to faktycznie wszystko tu hula. Ułożenie opcji jest nieco inne, bardziej "konsolowe". Kamerą obraca się znacznie przyjemniej niż w wersji PC. Film autorstwa Platige Image robią jeszcze lepsze wrażenie. Ani nowym ani obeznanym już z Frostpunkiem graczom przestawienie się na pady nie powinno sprawić żadnej trudności. W tej wersji dostaliśmy też wydany już dodatek The Rifts wraz z Season Passa. Filmy autorstwa Platige Image robią jeszcze lepsze wrażenie. Wszystko jest fajnie pięknie ale...

Jak to się stało, że Frostpunk w wersji konsolowej nie pozwala nam na większe przybliżenie widoku? Chociaż odrobinkę? Nadal nie będziemy mieli szansy zajrzeć na ulice swojej steampunkowej zamarzniętej osady? Szczerze mówiąc pojawienie się bliższego niż na PC widoku brałam za pewnik. Zoomując na monitorze większym niż dwadzieścia kilka cali można odnieść wrażenie że mamy tu jakiś błąd. Coś się zacięło?

Tak, czepiam się. Ale tylko dlatego, że Frostpunk jest tak dobrą produkcją, że sam tort to za mało - potrzebna jest jeszcze wisienka a tej tutaj zabrakło.

Zobacz także

2019-02-22, godz. 19:24 GIERMASZ 2019, luty » więcej 2019-02-22, godz. 19:24 [23.02.2019] Specjaliści Są jednymi z najlepszych w branży - być może, gdy odpalacie na swoim PC ulubioną grę, nawet nie wiecie, że bez problemów bawicie się na swoim "blaszaku", bo nasze studio przygotowało znakomity "port" danej produkcji z wersji konsolowej… » więcej 2019-02-22, godz. 19:12 [23.02.2019] Składaki Smartfony ze składanym, "złamanym" ekranem stają się faktem - chociaż na razie lider rynku jego cenę określił na takim poziomie, że mamy też lidera w sklepach internetowych... jak zaznaczycie sortowanie ceny "od najwyższej". Nasz… » więcej 2019-02-22, godz. 10:08 ARCHIWUM 2019, styczeń » więcej 2019-02-16, godz. 06:00 [16.02.2019] Mario & Luigi: Bowser's Inside Story + Bowser Jr's Journey [3DS] Znowu to zrobili: znowu odnowili grę sprzed kilkunastu lat - i znowu świetnie się bawiłem. To część mojego większego doświadczenia z uniwersum wykreowanym przez Nintendo: dopóki nie dostałem przenośnej konsoli 3DS, nie interesowało… » więcej 2019-02-16, godz. 06:00 [16.02.2019] Mario & Luigi: Bowser's Inside Story + Bowser Jr's Journey [3DS] Znowu to zrobili: znowu odnowili grę sprzed kilkunastu lat - i znowu świetnie się bawiłem. To część mojego większego doświadczenia z uniwersum wykreowanym przez Nintendo: dopóki nie dostałem przenośnej konsoli 3DS, nie interesowało… » więcej 2019-02-16, godz. 06:00 [16.02.2019] Giermasz #335 - Raz a porządnie Chwila oddechu przed kolejnym Giermaszem wypełnionym recenzjami (za tydzień szykuje się ich kilka) - a w tym programie polecamy raptem jeden tytuł, ale za to jaki! Andrzej Kutys spędził bardzo przyjemne chwile z przenośnym 3DS-em na… » więcej 2019-02-16, godz. 06:00 [16.02.2019] Przegląd tygodnia Wiemy już, jakie hity w tym roku szykuje dla nas Blizzard : czyżby Diablo 4 albo nowy StarCrafr albo kontynuacja innego hitu? Otóż... nie... Blizzard w 2019 roku nie wyda, hmm, żadnej gry. O Diablo Immortal specjalnie nie wspominamy (o… » więcej 2019-02-16, godz. 06:00 [16.02.2019] Mario & Luigi: Bowser's Inside Story + Bowser Jr's Journey [3DS] Znowu to zrobili: znowu odnowili grę sprzed kilkunastu lat - i znowu świetnie się bawiłem. To część mojego większego doświadczenia z uniwersum wykreowanym przez Nintendo: dopóki nie dostałem przenośnej konsoli 3DS, nie interesowało… » więcej 2019-02-16, godz. 06:00 Eternal Darkness (2002 r.) Jedną z najwyżej ocenianych gier w historii konsoli GameCube, jest survival horror Eternal Darkness z 2002 roku. Gracze pokochali go nie tylko za historię, ale przede wszystkim za niespodzianki, którymi zaskakuje na każdym kroku. Jest… » więcej
313314315316317318319