Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
MediEvil
MediEvil
My, gracze, mamy słabość do tego, co dobrze kojarzy nam się z dzieciństwem. Automaty, pierwsze komputery i konsole, retro gry, a ostatnio także odświeżone wersje staroci. I takim tytułem jest MediEvil, który pierwotnie ukazał się w roku 1998 na pierwszym PlayStation i błyskawicznie skradł serca graczy. Przygody wskrzeszonego rycerza-szkieleta sir Daniela Fortesque to typowa gra akcji z widoku trzeciej osoby, w której bohater walczy z zastępami nieumarłych posłusznych złemu czarnoksiężnikowi Zarokowi. 21 lat temu gra skradła serca graczy, a jak jest teraz, z właśnie wydanym remake'iem? Niby dobrze, bo to stary dobry MediEvil w ulepszonej odsłonie, ale jednak są minusy.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Sony Entertainment Polska.
GIERMASZ-Recenzja MediEvil

Nasz dzielny rycerz królewskich wojsk jako pierwszy zginął podczas potyczki ze złym czarnoksiężnikiem. Wystrzelona strzała trafiła go prosto w oko i tak skończyła się jego legenda. Po stu latach dość przypadkowo został wskrzeszony i postanowił zmazać plamę na honorze. Przemierzając królestwo Gallowmere ściga Zaroka, który wciąż rzuca mu kłody pod nogi. Rycerz goni go przez łąki, pola i knieje, walcząc z różnego rodzaju nieumarłymi, rozwiązując zagadki i pokonując zręcznościowe pułapki. Finału zdradzać nie będę, bo część z Was może nie miała styczności z oryginałem.

Fortesque biegle włada mieczem, młotem czy maczugą, potrafi też rzucać nożami i strzelać z kuszy. Kolejne sprzęty bojowe dostarczają mu umarli legendarni wojownicy, których złote rady często wołają o pomstę. Ale trzeba przyznać, że dostarczany oręż miewa bardzo przydatne cechy - miecz jest szybki, młot potężny, kusza zapewnia spory zasięg. Odpowiednie dobranie broni to często klucz do sukcesu, choć nie każdego przeciwnika da się pokonać.

I tu dochodzę do najważniejszej kwestii. Budowa poziomów, przeciwnicy, humor i cała historia - nie ma się do czego doczepić. W końcu jest to kalka tego, co widzieliśmy w 1998 roku, tylko w ładniejszej oprawie. Gra została stworzona od nowa na znanych z oryginału schematach i niestety coś poszło nie tak. Zacznę może od grafiki, która 21 lat temu robiła wrażenie. W remake'u jest ładnie i poprawnie, ale bez szału. Śmiem twierdzić, że taką jakość udałoby się osiągnąć... na poprzedniej generacji, czyli PlayStation 3. Mam wrażenie, że aktualni twórcy poszli po linii najmniejszego oporu, nie dodając nic od siebie. Brak to detali, graficznych fajerwerków, efektu łał. Jest poprawnie i tyle. Za to problemem i to czasami sporym, są zwolnienia animacji. Coś niedopuszczalnego przy powiedzmy umownie tak prostej grze. MediEvil potrafi dostać ostrej czkawki, bohater i otaczający go przeciwnicy poruszają się skokowo, co bardzo mocno przeszkadza i utrudnia walkę. Nie zdarzało się to często, jednak na tyle intensywnie, że potrafi zirytować. Mam nadzieję, że twórcy stworzą odpowiednia łatkę, bo wielu graczy może to po prostu zniechęcić.

Podsumowując, MediEvil z 2019 roku to to samo co w 1998, tylko ładniej. Jedyną nowością jest dodatkowy tryb gry, który odblokowuje się po jej przejściu i spełnieniu odpowiednich warunków. A jest nim klasyczna, stara wersja MediEvila, z grafiką i dźwiękami sprzed 21 lat. Piękny ukłon dla tych, którzy grali w pierwowzór, a i nowi gracze mogą zobaczyć, jak to kiedyś było. A odświeżona odsłona? Cóż, mogło być znacznie lepiej, ale to nadal stare dobre wesołe przygody kościstego rycerza, które pokochaliśmy tak dawno temu.

Zobacz także

2019-07-13, godz. 06:00 [13.07.2019] The Sinking City [PS4] Jest brudne. Czasem obrzydliwe, obleśne, mokre, ubłocone. Szarobure, przygnębiające, nieco przytłaczające, być może przytłaczające. Duszne. Ale na pewno nie jest straszne. Z drugiej strony nie wiem czemu od gier na podstawie prozy… » więcej 2019-07-13, godz. 06:00 [13.07.2019] The Sinking City [PS4] Jest brudne. Czasem obrzydliwe, obleśne, mokre, ubłocone. Szarobure, przygnębiające, nieco przytłaczające, być może przytłaczające. Duszne. Ale na pewno nie jest straszne. Z drugiej strony nie wiem czemu od gier na podstawie prozy… » więcej 2019-07-13, godz. 06:00 [13.07.2019] The Sinking City [PS4] Jest brudne. Czasem obrzydliwe, obleśne, mokre, ubłocone. Szarobure, przygnębiające, nieco przytłaczające, być może przytłaczające. Duszne. Ale na pewno nie jest straszne. Z drugiej strony nie wiem czemu od gier na podstawie prozy… » więcej 2019-07-13, godz. 06:00 [13.07.2019] Bloodstained: Ritual of the Night [PS4] Bloodstained: Ritual of the Night to klasyka podana w nowoczesny sposób. Gdy czytacie opisy tego tytułu, powtarza się tam określenie "metroidvania" (zaraz do tego wrócimy) - ale, gdybyście byli ciekawi mojego zdania, to nazwałbym Bloodstained:… » więcej 2019-07-13, godz. 06:00 [13.07.2019] Giermasz #356 - Na pełnym gazie Od kilku już lat fani "Królowej Motorsportu" mogą liczyć na kolejną odsłonę gry z najszybszymi samochodami na świecie w roli głównej. A jak informuje nasz redakcyjny kolega Łukasz Rabikowski, tegoroczne F1 2019 to krok w jak najbardziej… » więcej 2019-07-12, godz. 19:41 [13.07.2019] Nowe nazwy, nowe gry W tym wydaniu kącika Gramy po polsku Michał Król mówi między innymi o tym, jak studio, które dało już się poznać przynajmniej jedną udaną produkcją, postanowiło zmienić nazwę. Nad czym pracują, jakie miano przyjęli - rozmawiamy… » więcej 2019-07-12, godz. 19:31 [13.07.2019] Konsola na lekko Skoro jeden z głównych graczy na rynku konsol ogłasza nowe urządzenie, to oczywiście tym tematem zajęliśmy się jako pierwszym w tym wydaniu kącika technologicznego. Poza tym, nasz ekspert od branży IT Radek Lis mówi o najnowszych… » więcej 2019-07-06, godz. 11:29 [06.07.2019] Naciski Mówiliśmy, że to się tak skończy: skoro amerykanie "przycisnęli" chiński biznes - to naciskani nie pozostali dłużni i to same technologiczne korporacje z USA (no gdzie oni to wszystko produkują, no gdzie?) zaczęły swoje naciski… » więcej 2019-07-06, godz. 11:28 GIERMASZ 2019, lipiec » więcej 2019-07-06, godz. 11:09 GIERMASZ 2019, lipiec » więcej
290291292293294295296