Takie gry lubimy - niby dla młodszych, ale i starsi znajdą coś dla siebie. Taką opinię o Concrete Genie wyraża zarówno 12-letnia Hania, jak i jej tata Andrzej Kutys. Bardzo ładna graficznie przygoda nie jest długa, ale naprawdę warta zainteresowania. Także Andrzej Kutys wziął się za testowanie konsolowych wersji klasyków RPG. Wydane właśnie odświeżone wersje na konsolach (na PC pojawiły się kilka lat temu) w dwóch pakietach: Planescape Torment/Icewind Dale oraz Baldur's Gate/Baldur's Gate II prezentują się bardzo dobrze. Oczywiście do mechaniki rozgrywki współczesny gracz musi się trochę przyzwyczaić, ale jeżeli "połkniecie bakcyla", to setki godzin zabawy macie gwarantowane. W tym Giermaszu oczywiście zapowiadana wcześniej relacja z targów PGA 2019 (tu znajdziecie każdy materiał z imprezy w osobnych dźwiękach), Michał Król zwracał uwagę zwłaszcza na polskie studia prezentujące się w Poznaniu. I jeszcze kącik technologiczny, czyli Radek Lis w studiu z najnowszymi informacjami o tym, co w branży IT się dzieje.
Zawsze miło stwierdzić, że gry na które czekaliśmy i mieliśmy związane z nimi jakieś nadzieje, te nadzieje spełniają, prawda? Andrzej Kutys od Code Vein oczekiwał dobrego jRPG akcji, coś a'la wymagające sporo refleksu gry z serii "souls". I udało się, co więcej, gra ma swoją tożsamość. Michał Król jest bardzo zadowolony z ogrania najnowszej samochodówki GRID: ni to symulator, ni to gra zręcznościowa, ta produkcja daje mnóstwo frajdy fanom nieskrępowanej zabawy z padem w ręce. Z kolei Trine 4: The Nightmare Prince kusi bajkową grafiką i sympatyczną logiczno-zręcznościową rozgrywką. Agata Hawrylczuk poleca. I miło nam również ogłosić, że twórcy gry Warsaw unieśli ciężar wyjątkowy - czyli jak opowiedzieć o Powstaniu Warszawskim, przełożyć to dramatyczne wydarzenie na język gier wideo. Zdaniem Łukasza Rabikowskiego, dali radę. W studiu witamy też Radka Lisa z jego przeglądem wiadomości z branży nowoczesnych technologii. Mamy też informacje o polskich twórcach, które przygotował Michał Król.
Cztery recenzje w tym Giermaszu, chociaż to cztery propozycje, powiedzmy, nierówne rangą. Oto mamy Ghost Recon: Breakpoint czyli zakładamy, że to gra gatunku AAA, z najwyższym budżetem. A tu mamy mały problem, nasz recenzent Bartek Czetowicz trochę się tą "piaskownicą" rozczarował. Z kolei po polskim Jet Kave Adventure widać, że to gra niezależna, bez ogromnego budżetu. Ale w swojej kategorii, jak podkreśla Andrzej Kutys, to naprawdę sympatyczna zabawa. Jarek Gowin przetestował najnowszy dodatek do słynnego "loot shootera" Destiny 2 Twierdza Cieni. Wydawca ma spore nadzieje związane z tym DLC, a nasz redakcyjny kolega uważa, że niebezpodstawnie, bo to naprawdę udany kawał kodu. I jeszcze Agata Hawrylczuk, nasza fanka strategii, przetestowała czy przeniesienie tak złożonego tytułu jak Frostpunk na konsole może się udać. I tak, udało się! Michał Król trzyma rękę na pulsie, co dzieje się u polskich twórców. A Radek Lis przygotował przegląd tygodnia w branży technologicznej.
W świecie hardkorowych graczy sprawa remasterów budzi mieszane uczucia (nie mylić z remake, gdy starą grę "przepisuje się" na nowo) - a że zamiast robić coś nowego to wydawcy "golą graczy", a że ile można odświeżać stare gry i tak dalej. My w Giermaszu (o ile oczywiście ktoś nie poszedł po absolutnie najmniejszej linii oporu) na remastery dobrych gier się nie obrażamy. Andrzej Kutys poleca odświeżone dwie gry z Japonii. Catherine: Full Body to bardzo ciekawy gatunkowo miks z erotyczną opowiastką z dreszczykiem. A o Ni no Kuni: Wrath of the White Witch Remastered można już śmiało mówić jak o klasyce jRPG - a wygląda absolutnie współcześnie i gra się w to niezmiennie naprawdę bardzo dobrze. Michał Król i Bartek Czetowicz tymczasem pogadali sobie o seriach FIFA i PES - oto "Pierwsza Wielka Bitwa Gier Piłkarskich w Giermaszu". Kto w tym roku wydał lepszą grę o "kopanej"? Nie zabrakło też kącika o grach polskich a nasz ekspert Radek Lis przyszedł z newsami o światku technologicznym.
Zobacz także
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] > observer_ [PS4]
Droga krakowskiego Bloober Teamu jest klasycznym przykładem fantastycznego rozwoju studia. Już po wydanym w lutym ubiegłego roku horrorze Layers of Fear widać było wysoką jakość i pomysł, ale nie spodziewałem się, że dopiero co…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Uncharted: Zaginione Dziedzictwo [PS4]
Przyznam szczerze, że totalnie zlekceważyłem informacje dotyczące Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. "Niby jakaś gra, która rozrosła się z planowanego dodatku, bez ikonicznej głównej postaci" - myślałem sobie i nie czytałem kolejnych…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Uncharted: Zaginione Dziedzictwo [PS4]
Przyznam szczerze, że totalnie zlekceważyłem informacje dotyczące Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. "Niby jakaś gra, która rozrosła się z planowanego dodatku, bez ikonicznej głównej postaci" - myślałem sobie i nie czytałem kolejnych…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Monster Hunter Stories [3DS]
O Monster Hunter Stories mógłbym powiedzieć "mała rzecz a cieszy". To znaczy: "rozmiarowo" ta gra nie jest mała, wszak to jRPG, czyli "granie na dziesiątki" godzin dostajecie niejako w pakiecie. Ale - właśnie - moje pierwsze wrażenie…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Kingdoms and Castles [PC]
Hej! Dzisiaj opowiem Wam co nieco o grze, której premiera, zupełnie niezrozumiale, przeszła ostatnio bez większego echa. O grze, która bez problemu potrafi wciągnąć na długie godziny i sprawia, że z każdą kolejną chcecie więcej…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Kingdoms and Castles [PC]
Hej! Dzisiaj opowiem Wam co nieco o grze, której premiera, zupełnie niezrozumiale, przeszła ostatnio bez większego echa. O grze, która bez problemu potrafi wciągnąć na długie godziny i sprawia, że z każdą kolejną chcecie więcej…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Uncharted: Zaginione Dziedzictwo [PS4]
Przyznam szczerze, że totalnie zlekceważyłem informacje dotyczące Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. "Niby jakaś gra, która rozrosła się z planowanego dodatku, bez ikonicznej głównej postaci" - myślałem sobie i nie czytałem kolejnych…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Resident Evil: Revelations [PS4]
Korzenie niektórych gier sięgają tak głęboko, że aż trudno uwierzyć, że z wczesnej młodości pamiętają je nawet takie zmurszałe dziady jak ja. My, pierniki mamy też to do siebie, że mruczymy pod nosem - szczególnie w obecności…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Resident Evil: Revelations [PS4]
Korzenie niektórych gier sięgają tak głęboko, że aż trudno uwierzyć, że z wczesnej młodości pamiętają je nawet takie zmurszałe dziady jak ja. My, pierniki mamy też to do siebie, że mruczymy pod nosem - szczególnie w obecności…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Monster Hunter Stories [3DS]
O Monster Hunter Stories mógłbym powiedzieć "mała rzecz a cieszy". To znaczy: "rozmiarowo" ta gra nie jest mała, wszak to jRPG, czyli "granie na dziesiątki" godzin dostajecie niejako w pakiecie. Ale - właśnie - moje pierwsze wrażenie…
» więcej