Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Age of Empires II: Definitive Edition
Age of Empires II: Definitive Edition
Dwadzieścia lat minęło jak jeden dzień. Pod koniec lat 90tych druga odsłona strategii czasu rzeczywistego Age of Empires podbiła świat. Zarywało się te nocki zbierając zasoby, rozbudowując wioski, ulepszając armie i podbijając inne nacje. Pora na powtórkę z rozrywki. Czy może powtórkę powtórki? Age of Empires II doczekało się już wznowienia 6 lat temu. Niezbyt entuzjastycznie przyjętego. Niewiele się zmieniło wobec oryginału, wszelkie wady stały się w wersji HD jeszcze bardziej widoczne i pozostał pewien niesmak. Na szczęście nie na długo bo twórcy zaraz dorzucili nam rozszerzenia i nagle z dobrze znanych kilku kampanii zrobiło się wieeeele godzin gry.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Microsoft Polska
GIERMASZ-Recenzja Age of Empires II: Definitive Edition [PC]

W recenzowanym wznowieniu otrzymujemy jeszcze więcej dobrze przemyślanych kampanii oraz kolejne nacje. Teraz Cywilizacji mamy już 35 - dołączyli Bułgarzy, Połowcy, Litwini i Tatarzy. Jest z czego wybierać. Jeżeli zdarzą się nowi gracze, którzy z serią nie mieli jeszcze do czynienia, mogą w menu głównym się przez to zgubić bo od czego by tu zacząć? Ale obeznani z RTS-ami problemów mieć nie będą.

W Age of Empires II: Definitve Edition oprócz nowych nacji i kampanii dostaliśmy przede wszystkim pakiet podrasowanej grafiki. Oprócz ogólnie lepszej jakości i podrasowanych detali starych wyjadaczy czeka kilka niespodzianek. Na przykład zachowanie burzonych budynków. Do tego nowej wersji doczekała się ścieżka dźwiękowa. Tym samym grafika i dźwięk - pięknie. Ale nie zapominajmy - to dwudziestoletnia gra. Podrasowanie grafiki do 4K nie zmieni samego designu a ten już trąci delikatnie rzecz ujmując myszką. Twórcy popracowali też nad sztuczną inteligencją aczkolwiek tu nadal bywa różnie. Wybierając tych "najinteligentniejszych" przeciwników możemy się nieźle spocić ale szukanie drogi kuleje jak 20 lat temu.

Jedna sprawa zaskoczyła mnie bardzo negatywnie. Nagłe, nieuzasadnione odrywanie się szybszych jednostek od kompanii. Brzmi jak detal ale w przypadku strategicznie rozgrywanych bitew może przyprawić o okrzyk paniki lub przynajmniej gromkie "a wy gdzie?". Również tryb multiplayer jakby... miał czkawkę.

Jednak koniec końców otrzymaliśmy w pewnym sensie "pełny pakiet", "all inclusive", opcję, która fanów klasycznych RTS-ów nie tylko zadowoli ale wciągnie na kilkaset godzin rozgrywki niczym dwadzieścia lat temu. Szykujcie się na zarwane nocki i masę powracających wspomnień - będzie się działo. Age of Empires 2 wróciło.

Zobacz także

2021-03-27, godz. 06:00 Loop Hero [PC] Kiedy usiadłem do tej recenzji zastanawiałem się w jaki sposób najlepiej opisać naszego dzisiejszego bohatera. Bo gdy myślałem, że w temacie klasycznych, pixelartowych tytułów z gatunku indie widziałem już wszystko i ograłem naprawdę… » więcej 2021-03-27, godz. 06:00 Curse of the Dead Gods [PlayStation 4] Ciemne i mroczne katakumby, a gdzieś daleko w tle majaczy błysk oczu czających się w zaułkach rządnych krwi wrogów. To miejsce dla największych twardzieli, gdzie trup ściele się gęsto, a każdy kolejny krok może być tym ostatnim…… » więcej 2021-03-27, godz. 06:00 Monster Energy Supercross 4 - The Official Videogame [Xbox Series X] Ledwo co w styczniu recenzowałem motocyklowe i naprawdę udane MXGP 2020, a teraz zasiadłem za sterami dwukołowca w Monster Energy Supercross 4. No i niestety tym razem jest mocno średnio. Szybka wkrada się nuda, zawodnicy sterowani przez… » więcej 2021-03-27, godz. 06:00 [27.03.2021] Retorsje Chociaż ten konflikt ekonomiczny jest rozgrywany na (górnolotnie) światowej arenie, to można to skomentować swojskim, staropolskim powiedzonkiem. "Złapał Kozak Tatarzyna a Tatarzyn za łeb trzyma" - czyli, jak opowiada nasz ekspert… » więcej 2021-03-27, godz. 06:00 Loop Hero [PC] Kiedy usiadłem do tej recenzji zastanawiałem się w jaki sposób najlepiej opisać naszego dzisiejszego bohatera. Bo gdy myślałem, że w temacie klasycznych, pixelartowych tytułów z gatunku indie widziałem już wszystko i ograłem naprawdę… » więcej 2021-03-27, godz. 06:00 Curse of the Dead Gods [PlayStation 4] Ciemne i mroczne katakumby, a gdzieś daleko w tle majaczy błysk oczu czających się w zaułkach rządnych krwi wrogów. To miejsce dla największych twardzieli, gdzie trup ściele się gęsto, a każdy kolejny krok może być tym ostatnim…… » więcej 2021-03-27, godz. 06:00 [27.03.2021] Giermasz #441 - Pociachani i porąbani Nasz redakcyjny kolega Łukasz Rabikowski przez ostatnie dwa tygodnie nie robił nic innego, jak walczył z potworami, eksplorował mroczne podziemia - czyli zbroi nie zdejmował a później usiadł i to wszystko spisał. Pikselowy Loop Hero… » więcej 2021-03-27, godz. 06:00 Loop Hero [PC] Kiedy usiadłem do tej recenzji zastanawiałem się w jaki sposób najlepiej opisać naszego dzisiejszego bohatera. Bo gdy myślałem, że w temacie klasycznych, pixelartowych tytułów z gatunku indie widziałem już wszystko i ograłem naprawdę… » więcej 2021-03-27, godz. 06:00 Curse of the Dead Gods [PlayStation 4] Ciemne i mroczne katakumby, a gdzieś daleko w tle majaczy błysk oczu czających się w zaułkach rządnych krwi wrogów. To miejsce dla największych twardzieli, gdzie trup ściele się gęsto, a każdy kolejny krok może być tym ostatnim…… » więcej 2021-03-27, godz. 06:00 [27.03.2021] Gratulacje! Niezależna gra tworzona przez niewielki zespół dostaje prestiżową nagrodę BAFTA za "najlepszy debiut". Brawo, gratulujemy! Z kim rywalizował Carrion, jakie jeszcze polskie produkcje były nominowane - między innymi o tym opowiada Michał… » więcej
184185186187188189190