Shenmue III jest kontynuacją serii japońskich gier RPG akcji. Swój początek miały jeszcze w 1999 roku na konsolach Dreamcast. Kto pamięta ręka do góry! Seria czekała 14 lat na to, żeby doczekać się swojej kontynuacji. Ostatecznie to fani sfinansowali produkcję na Kickstarterze. Gra oferuje otwarty świat - może w 2019 roku to nic oryginalnego, jednak oferowała dużą dowolność w poruszaniu się głównego bohatera również pod koniec XX wieku. Fabuła Shenmue opowiada o Ryo Hazukim, którego ojca zabija w pierwszej części Lan Di. Nasz bohater chce się na nim zemścić, dlatego w grze towarzyszymy mu w jego przygodach. Początkowa akcja rozgrywa się w Japonii, później przenosi się do Hong Kongu. To typowa opowieść o losach młodzieńca, który szuka zemsty na zabójcy swojego taty.
Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Polska
W trzeciej części Shenmue do eksploatacji dostajemy trzy chińskie wioski: Bailu, Choubu i Baisha. Twórcy zapowiadali, że w "trójce" otrzymamy odpowiedzi na większość pytań z poprzednich dwóch odsłon - tak również jest, dodatkowo poznajemy nowe wątki historii głównego bohatera. Jesteśmy zaledwie kilka dni po premierze, dlatego nie będę rzecz jasna spoilerował. Dla wszystkich, którzy mogli zapomnieć albo nie znają fabuły pierwszy dwóch części twórcy przygotowali kilkuminutowe przypomnienie.
Wśród obietnic twórców czytamy o swobodzie oraz wielu aspektach życia codziennego - potwierdzam, tak rzeczywiście jest. Twórcy zdradzają, że łączna powierzchnia dwóch wiosek równa się powierzchni Hongkongu z "dwójki". We wszystkich lokacjach napotykamy kilkaset postaci. Naszego bohatera będziemy obserwować z perspektywy trzecioosobowej. Mamy możliwość do porozmawiania z praktycznie każdą napotkaną postacią. Poza tym, co ważne, Ryo jest ćwiczony w sztukach walki - mamy więc do dyspozycji wiele różnych ciosów, mogąc jednocześnie uczyć się zupełnie nowych kombinacji uderzeń.
Otoczenie, w tym roślinność wykonana jest solidnie i mamy bardzo ładny system oświetlenia szczegółów. Większość czasu spędzonego w grze spędziłem na podziwianiu malowniczej okolicy chińskich wiosek i rozmawianiu z mieszkańcami. Śledztwo w poszukiwaniu zabójcy ojca Ryo możemy prowadzić na własną rękę, więc mamy dużą dowolność. Gra łączy przygodówkę z elementami bijatyki - są w niej sceny walki, ale również akcja która wymaga od nas nieco zręczności i logicznego myślenia.
Shenmue III to gra na sto procent japońska. Gratka dla fanów serii, gratka dla fanów anime czy mangi, osób które się interesują kulturą orientu. Ma swój niesamowity urok, który spowodował, że spędziłem z nią więcej czasu niż powinienem. Produkcję Yu Suzukiego można wypróbować na PC oraz PS4. Przeraża natomiast cena - 220/230 złotych to zdecydowanie za dużo, przynajmniej moim zdaniem.
Zobacz także
2019-01-26, godz. 06:00
[26.01.2019] Ace Combat 7: Skies Unknown [PS4]
Na liczniku prawie 3000 km/h, a przeciwnik nadal siedzi mi na ogonie. Szybka pętla nie daje rezultatu i nadal widnieję w jego celowniku. Beczką unikam nadlatującej rakiety i wlatuję w ciasny kanon. Trzy ostre zakręty później robię…
» więcej
2019-01-26, godz. 06:00
[26.01.2019] Giermasz #332 - Wniebowzięci (prawie)
Seria lotniczych strzelanek (dajmy sobie spokój z nazywaniem ich symulatorem, dobrze?) Ace Combat liczy już 17 pozycji i zadebiutowała jeszcze w czasach pierwszego PlayStation. A najnowsza odsłona, Ace Combat 7: Skies Unknown to zdaniem…
» więcej
2019-01-26, godz. 06:00
[26.01.2019] Book of Demons [PC]
Świat opanowany przez demony, potwory i inne plugastwa, przemierzanie podziemi kaplicy i czyszczenie kolejnych poziomów. Od razu odpowiadam na cisnące się na usta pytanie: nie, to nie jest recenzja Diablo! To Book of Demons od polskiego…
» więcej
2019-01-26, godz. 06:00
[26.01.2019] Kenshi [PC]
Hej! Dzisiaj zabiorę Was wprost do brutalnego, surowego i zniszczonego, postapokaliptycznego świata. Zadanie, jakie przed nami stoi jest tu jasne i klarowne - przeżyć i nie dać się zabić, co wierzcie mi, nie jest sprawą prostą. To…
» więcej
2019-01-26, godz. 06:00
[26.01.2019] Ace Combat 7: Skies Unknown [PS4]
Na liczniku prawie 3000 km/h, a przeciwnik nadal siedzi mi na ogonie. Szybka pętla nie daje rezultatu i nadal widnieję w jego celowniku. Beczką unikam nadlatującej rakiety i wlatuję w ciasny kanon. Trzy ostre zakręty później robię…
» więcej
2019-01-25, godz. 16:34
[26.01.2019] Starcie z korpo
Czy w konfrontacji z wielkimi korporacjami tego świata zwykły użytkownik ma jakiekolwiek szanse? No cóż, pytanie wydaje się retoryczne - aczkolwiek, jak informuje nasz technologiczny ekspert Radek Lis, przy wsparciu rządów krajów…
» więcej
2019-01-25, godz. 15:22
[26.01.2019] Słowo przeciwko słowu
Twórcy ciekawej, nietuzinkowej gry kontra wydawca... Chociaż wydaje się, że w takiej sytuacji łatwo wskazać winnego, to jednak jak się okazało, chyba nie jest to takie oczywiste. A przynajmniej, dopóki w publicznych wypowiedziach…
» więcej
2019-01-25, godz. 15:04
ARCHIWUM 2019
» więcej
2019-01-25, godz. 15:04
ARCHIWUM 2018, grudzień
» więcej
2019-01-19, godz. 06:00
[19.01.2018] Onimusha: Warlords [PS4]
18 lat temu na szóstej generacji konsol i pecetach zadebiutowała pierwsza część serii Onimusha. Produkcja japońskiego studia Capcom okazała się sukcesem, a gracze chętnie kupowali kolejne odsłony gry. Nie wiem co zdecydowało, że…
» więcej