Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Tools Up!
Tools Up!
Jak wygląda urlop każdego Polaka? No oczywiście remont, bo jest to w sumie nasza tradycja narodowa. Kilka dni wolnego? - pomalujemy pokój, wolny weekend? - tapetowanie, świąteczna przerwa - wymiana wykładzin, urlop wypoczynkowy? - generalka kuchni lub łazienki. I w tym duchu remontowej tradycji pobawić się można w grze Tools Up!, który wprost nawiązuje do wielkiego hitu Overcooked. Tylko, że tam była tematyka kuchenna, a tutaj mamy zręcznościową remontówkę. I jeśli planujecie bawić się w kilka osób, to lepszej gry w tym roku chyba nie było. Choć produkcja ma drobne mankamenty.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy All In! Games
GIERMASZ-Recenzja Tools Up!

Tools Up! jest mocno podobne do wspomnianego Overcooked. Ogólna stylistyka, dawka humoru, mechanika gry czy tempo zabawy - wypisz wymaluj, choć nie jest to zarzut. A zasady są banalnie proste. Ekipa remontowa wpada do mieszkania i musi wykonać zlecenie. Jest na to określony czas i to jest jedyna przeszkoda. Sprawdzam plan mieszkania i już wiem, że w salonie trzeba wymienić wykładzinę, a w sypialni pomalować ściany. Starą podłogę zrywam i wyrzucam do śmieci, w międzyczasie kurier dostarcza nową wykładzinę, zabieram się za malowanie pokoju, oczywiście trącam puszkę i zawartość się wylewa, szybkie sprzątanie a sekundy lecą. Tym razem się udało, ale na kolejnym piętrze jest jeszcze weselej. Dochodzi tynkowanie ścian, kładzenie paneli, wynoszenie mebli, demontaż drzwi, a czasu zawsze jest na styk. Kłody pod nogi twórcy rzucają cały czas, bo czasami materiały trzeba wyłowić z wody, kurierzy przychodzą co chwilę, pada brudny śnieg. No i są błędy kuriozalne, jak pomalowanie ściany na niewłaściwy kolor czy położenie nie tej podłogi co trzeba. Takie prawdziwe życie złotej raczki, ale bez alkoholu.

Główny tryb kariery można ogrywać do czterech osób i przy opanowaniu sterowania oraz odpowiedniemu podzieleniu obowiązków praca idzie szybko i sprawnie. Do czasu, bo błędy zdarzają się zawsze, ale zamiast złości jest tylko śmiech. Wpadanie na siebie, rzucanie sobie materiałów, próby wyniesienia mebli w kilka osób - same problemy, bo wszystko robi się na dużej prędkości. Zabawa ze znajomymi czy rodziną jest po prostu doskonała. No chyba, że ktoś szybkoschnącą wylewkę umieści w przejściu i przez kilkanaście sekund nie masz jak wyjść z pomieszczenia. Ot, taka bajka Sąsiedzi, ale w grze.

Atrakcji trochę jest, ale dość szybko poznajemy wszystkie możliwości i zaczyna się powtarzalność. Wtedy z trybu Kampanii przeskakujemy do Imprezy i... to jest prawie to samo, tylko że tu skupiamy się na biciu własnych rekordów. Brakuje tu czegoś w rodzaju rywalizacji, np. remontowania identycznych pomieszczeń na czas, przeszkadzania, czy podkładania świń itd. Przecież podmiana farby czy wykładziny na inny kolor byłaby mistrzostwem. Muszę też wspomnieć o istotnym minusie, jakim jest precyzja sterowania. Rzut lekko z góry daje idealne spojrzenie na remontowane mieszkanie, ale gdy trzeba wymienić wykładzinę przy drzwiach, zaczynają się schody. I to dość strome, kosztujące cenne sekundy. Sterowany przez gracza bohater często łapie wtedy drzwi, zamiast podłoża i stoimy jak kołek ze skrzydłem w rękach. Warto wtedy je wymontować, rzucić gdzieś w kąt i zająć się robotą. Ale to kosztuje sekundy, których w ogólnym rozrachunku może zabraknąć.

Tools Up! daje bardzo dużo frajdy bawiąc się nią w kilka osób. Cztery kontrolery, początkowy podział zadań i każdy stara się robić swoje jak najszybciej, pomagać drugiemu i przede wszystkim nie przeszkadzać. Wpadanie na siebie w drzwiach czy wywracanie puszek z farbą to tu codzienność. Jest to produkcja idealna na klasyczne party games, czy to z rodziną czy ze znajomymi. Niestety bawiąc się w pojedynkę dość szybko się nudzi, no i brakuje wspomnianej rywalizacji. Bo jednak co innego pokonanie komputera, a co innego podkładanie świń i zwycięstwo nad kumplem czy żoną. Mam nadzieję, że twórcy usłyszą głos społeczności i postarają się coś z tym zrobić, bo Tools Up! to świetna zabawa, ale na krotka metę.

Zobacz także

2019-07-27, godz. 06:00 [27.07.2019] Przegląd tygodnia Co prawda ostatnio okazało się, że ekskluzywny dla PS4 Spider-Man stał się najlepiej sprzedającą grą o superbohaterze, ale fani Człowieka Nietoperza nie zważając na to nadstawiają uszy na plotki ze studia Warner Bros. Montreal… » więcej 2019-07-27, godz. 06:00 [27.07.2019] Warlocks 2: God Slayers [PC] Dwuwymiarowa akcja w świecie fantasy - czarnownicy walczący ze złem i potwory, które chcą nas powstrzymać przed oczyszczeniem świata - to Warlocks 2: God Slayers. Gra wyprodukowana przez studio Frozen District doczekała się sequelu… » więcej 2019-07-27, godz. 06:00 Knight Lore (1984 r.) W rozpikselowanych latach 80-tych pojawienie się tej produkcji zelektryzowało graczy. Bo - umówmy się - w tamtych czasach coś takiego jak "trójwymiarowa" grafika w grach była absolutnie niemożliwa do wyobrażenia, oczywiście z racji… » więcej 2019-07-27, godz. 06:00 [27.07.2019] Giermasz #358 - Wakacje Jak wskazuje sam tytuł audycji, mamy sezon ogórkowy, premier jakby mniej, więc tym bardziej warto zwrócić uwagę na te tytuły, które pokazują się na rynku. Na przykład takie polskie Warlocks 2: God Slayers - Bartkowi Czetowiczowi… » więcej 2019-07-27, godz. 06:00 [27.07.2019] Warlocks 2: God Slayers [PC] Dwuwymiarowa akcja w świecie fantasy - czarnownicy walczący ze złem i potwory, które chcą nas powstrzymać przed oczyszczeniem świata - to Warlocks 2: God Slayers. Gra wyprodukowana przez studio Frozen District doczekała się sequelu… » więcej 2019-07-27, godz. 06:00 [27.07.2019] Warlocks 2: God Slayers [PC] Dwuwymiarowa akcja w świecie fantasy - czarnownicy walczący ze złem i potwory, które chcą nas powstrzymać przed oczyszczeniem świata - to Warlocks 2: God Slayers. Gra wyprodukowana przez studio Frozen District doczekała się sequelu… » więcej 2019-07-25, godz. 12:11 [20.07.2019] Odgrzewany kotlet Gdy wszyscy "oszaleli" na punkcie pewnej postarzającej zdjęcia aplikacji... Gdy wreszcie wszyscy zaczęli się zastanawiać, czy aby nie udostępniają swoich wrażliwych danych obcym służbom specjalnym - nasz technologiczny ekspert Radek… » więcej 2019-07-25, godz. 12:05 [20.07.2019] Czas patriotów Ulgi dla twórców "gier kulturowych" - jest taki pomysł, ułatwienie dla rodzimej branży. Niektórzy myślą, że chodzi o produkcje "patriotyczne", jednak jak podkreśla Michał Król, to jest zbytnie uproszczenie. Poza tym, rozmawiamy… » więcej 2019-07-25, godz. 11:56 [20.07.2019] Assassin's Creed: Odyssey Story Creator Mode [PS4] Doprawdy nietypowa to jest recenzja (właściwie, czy to jest w ogóle recenzja jako taka?) - bo rzadko kiedy opowiadamy osobno o danym, konkretnym trybie gry. Ale, ale - skoro nasza redakcyjna koleżanka Agata Hawrylczuk jest WIELKĄ fanką… » więcej 2019-07-20, godz. 06:00 Rally-X (1980 r.) W roku 1980 Namco wypuściło automat z grą wyścigowo-zręcznościową Rally-X, która była jedną z pierwszych importowanych poza terytorium Japonii. Zadaniem gracza było zebranie porozrzucanych w labiryncie flag, unikając przy tym przeszkód… » więcej
289290291292293294295