Zamiast więc typowego przeglądu newsów z ostatniego tygodnia, zaprezentujemy kilka "złotych myśli" jakie wyłowiły media w targowych halach. Producenci i projektanci gier mówili dużo, a czy mądrze, oceńcie sami...
Tak więc, dowiedzieliśmy się między innymi, że...
- Hideo Kojima, twórca sagi Metal Gear Solid i wiceprezes Konami, jest zachwycony The Last of Us: "Co prawda zmierza w przeciwnym kierunku niż to co chcę zrobić, ale to co zobaczyłem było niesamowite" - stwierdził po zamkniętym pokazie japoński wizjoner. "Fajnie, że Kojima interesuje się naszą grą" - odpowiada mile połechtany designer gry Jacob Minkoff.
- A Electronic Arts zapewniło, że "jest doskonale przygotowane na nadejście nowych konsol". Te słowa padły w kontekście rywalizacji serii FIFA kontra Pro Evolution Soccer. Jeśli pamiętacie nasz program poświęcony elektronicznej piłce nożnej, to wiecie, że teraz rządzi FIFA. Ale konkurencja nie śpi i właśnie promuje nowe Pro Evo - i dlatego EA zapewnia, że nawet na next genach będzie z przodu.
- THQ co prawda na E3 nie było, ale i tak jest o nich głośno. Czy raczej o nowym szefie firmy. Jason Rubin zaczął od krytyki jednej z lepiej sprzedających się gier w ich portfolio, dobrze ocenianym także przez nas Saints Row: The Third. Okazało się, że: "nie jest złą grą, ale to tytuł w który nie chcę i nie chciałbym zagrać. To jego główny problem. Właśnie dlatego tutaj jestem - chcę zająć się tym żenującym podejściem do gier". Bez komentarza.
- No to jeszcze jedna, kontrowersyjna/wyrazista opinia (niepotrzebne skreślić): "Kluczową rzeczą, którą nauczyliśmy się od poprzednich Tomb Raiderów jest fakt, że Lara nigdy nie miała osobowości. Była karykaturą samej siebie. W nowym Tomb Raiderze każdy będzie obdarzony własną osobowością" - to Karl Stewart z ekipy Crystal Dynamics, ktora przygotowuje najnowszą odsłonę przygód nadobnej pani archeolog. Oby się nie pomylił w swoich sądach. A że pokazany gameplay jakby żywcem jest wyjęty z Uncharted, to zupełnie inna sprawa...
- Dowiedzieliśmy się także, dlaczego wychodzi tak dużo sequeli, prequeli czy spin offów różnych marek gier. Według twórców Battlefield, winni są temu gracze: "Nawet jeśli mówią coś innego, przychodzi premiera kompletnie nowej marki i ludzie mają ją gdzieś, nie kupują czym pokazują, że nie chcą" - tłumaczy Patrick Bach z DICE. I trudno się z tym nie zgodzić.
- A Atsushi Inaba z Platinum Games chyba nie słyszał o tak zwanej politycznej poprawności. Zirytowany porównaniami tworzonego przez studio slashera Metal Gear Rising: Revengeance do Ninja Gaiden 3 wypalił prosto z mostu: "Ninja Gaiden 3 to gówniana gra, której nic nie może pomóc. Nie chcę takich porównań". Jak dostaniemy w ręce nowego Metal Geara, to ocenimy, czy miał rację.
- David Cage na targach zaprezentował następcę Heavy Rain czyli Beyond: Two Souls. I powiedział: "Będę szczęśliwy za każdym razem kiedy zapomnisz, że masz do czynienia z grą wideo za którą odpowiadają programiści i piksele". My też będziemy, na grę czekamy z niecierpliwością i ocenimy, czy udało się spełnić te zapowiedzi.
- No ale że twórcy Hitman: Absolution będą przepraszali za trailer z zakonnicami? "Szczerze mówiąc jestem zdziwiony tym problemem, bo chcieliśmy po prostu stworzyć fajny filmik. Nikt nie chciał włożyć kija w mrowisko" - mówi przedstawiciel studia tworzącego grę. Trailer do obejrzenia na naszej stronie, na pocieszenie dodajmy, że ten poziom i tak znajdzie się w grze.
- E3 przyniosło też oficjalne potwierdzenie tej tajemnicy poliszynela, o której wszyscy wiedzą. Zacytujmy jednego z dyrektorów Sony: "Wszyscy na planecie wiedzą, że gry na PS4 powstają. Oczywiście nie ma co tego ukrywać". To czemu tak uparcie, tak długo zainteresowani nabierali wody w usta?
- A Electronic Arts zapewniło, że "jest doskonale przygotowane na nadejście nowych konsol". Te słowa padły w kontekście rywalizacji serii FIFA kontra Pro Evolution Soccer. Jeśli pamiętacie nasz program poświęcony elektronicznej piłce nożnej, to wiecie, że teraz rządzi FIFA. Ale konkurencja nie śpi i właśnie promuje nowe Pro Evo - i dlatego EA zapewnia, że nawet na next genach będzie z przodu.
- THQ co prawda na E3 nie było, ale i tak jest o nich głośno. Czy raczej o nowym szefie firmy. Jason Rubin zaczął od krytyki jednej z lepiej sprzedających się gier w ich portfolio, dobrze ocenianym także przez nas Saints Row: The Third. Okazało się, że: "nie jest złą grą, ale to tytuł w który nie chcę i nie chciałbym zagrać. To jego główny problem. Właśnie dlatego tutaj jestem - chcę zająć się tym żenującym podejściem do gier". Bez komentarza.
- No to jeszcze jedna, kontrowersyjna/wyrazista opinia (niepotrzebne skreślić): "Kluczową rzeczą, którą nauczyliśmy się od poprzednich Tomb Raiderów jest fakt, że Lara nigdy nie miała osobowości. Była karykaturą samej siebie. W nowym Tomb Raiderze każdy będzie obdarzony własną osobowością" - to Karl Stewart z ekipy Crystal Dynamics, ktora przygotowuje najnowszą odsłonę przygód nadobnej pani archeolog. Oby się nie pomylił w swoich sądach. A że pokazany gameplay jakby żywcem jest wyjęty z Uncharted, to zupełnie inna sprawa...
- Dowiedzieliśmy się także, dlaczego wychodzi tak dużo sequeli, prequeli czy spin offów różnych marek gier. Według twórców Battlefield, winni są temu gracze: "Nawet jeśli mówią coś innego, przychodzi premiera kompletnie nowej marki i ludzie mają ją gdzieś, nie kupują czym pokazują, że nie chcą" - tłumaczy Patrick Bach z DICE. I trudno się z tym nie zgodzić.
- A Atsushi Inaba z Platinum Games chyba nie słyszał o tak zwanej politycznej poprawności. Zirytowany porównaniami tworzonego przez studio slashera Metal Gear Rising: Revengeance do Ninja Gaiden 3 wypalił prosto z mostu: "Ninja Gaiden 3 to gówniana gra, której nic nie może pomóc. Nie chcę takich porównań". Jak dostaniemy w ręce nowego Metal Geara, to ocenimy, czy miał rację.
- David Cage na targach zaprezentował następcę Heavy Rain czyli Beyond: Two Souls. I powiedział: "Będę szczęśliwy za każdym razem kiedy zapomnisz, że masz do czynienia z grą wideo za którą odpowiadają programiści i piksele". My też będziemy, na grę czekamy z niecierpliwością i ocenimy, czy udało się spełnić te zapowiedzi.
- No ale że twórcy Hitman: Absolution będą przepraszali za trailer z zakonnicami? "Szczerze mówiąc jestem zdziwiony tym problemem, bo chcieliśmy po prostu stworzyć fajny filmik. Nikt nie chciał włożyć kija w mrowisko" - mówi przedstawiciel studia tworzącego grę. Trailer do obejrzenia na naszej stronie, na pocieszenie dodajmy, że ten poziom i tak znajdzie się w grze.
- E3 przyniosło też oficjalne potwierdzenie tej tajemnicy poliszynela, o której wszyscy wiedzą. Zacytujmy jednego z dyrektorów Sony: "Wszyscy na planecie wiedzą, że gry na PS4 powstają. Oczywiście nie ma co tego ukrywać". To czemu tak uparcie, tak długo zainteresowani nabierali wody w usta?
Zobacz także
2012-09-04, godz. 18:50
[04.09.2012] Przegląd tygodnia
Resident Evil 6 już jest. Prawie miesiąc przed premierą, do tego zapakowany w oryginalne pudełko. Nic, tylko brać. Problem tylko w tym, co zresztą oficjalnie potwierdził już Capcom, że to egzemplarze skradzione z hurtowni w Niemczech…
» więcej
2012-09-04, godz. 17:12
Zdjęcia z Targów IFA Berlin 2012. Fot. Andrzej Kutys
» więcej
2012-09-04, godz. 16:54
[04.09.2012] Giermasz na Targach IFA Berlin 2012
Smartfony, telewizory, tablety, gadżety... czyli wszystkie te zabawki, które tak lubimy - zapraszamy do oglądania filmu zrobionego przez Radosława Lisa na Targach IFA Berlin 2012. W rozwinięciu tej wiadomości galeria zdjęć z targ…
» więcej
2012-09-04, godz. 14:21
T
tutorial - etap bądź misja w grze, podczas której użytkownik w przystępny sposób zaznajamia się z tajnikami rozgrywki. Czyli poznaje tak zwaną "klawiszologię" - jaki przycisk pada bądź klawiatury odpowiada za poszczególne ruchy…
» więcej
2012-09-04, godz. 14:16
E
easter egg - niespodzianka ukryta przez twórców w grze. Nazwa nawiązuje do anglosaskiej tradycji szukania wielkanocnego jajka z upominkiem. Znalezienie jego w grze często wiąże się z wykonaniem dodatkowych czynności. Easter egg to…
» więcej
2012-08-29, godz. 23:32
[29.08.2012] GROM w akcji...
EA ujawnia, jak będzie wyglądała rozgrywka w trybie multiplayer w grze Medal of Honor Warfighter. Scenariusze kolejnych misji powstały w oparciu o przeżycia członków wojskowych jednostek specjalnych i wydarzenia, mające miejsce podczas…
» więcej
2012-08-29, godz. 20:35
[28.08.2012] Dark Souls wreszcie na PC
Jedna z najgłośniejszych gier RPG ostatnich lat - Dark Souls: Prepare to Die Edition jest już dostępna w wersji na "blaszaki". Tytuł ukazał się w polskiej wersji kinowej (z napisami). Hack’n’slash osadzony w realiach fantasy uznawany…
» więcej
2012-08-28, godz. 21:55
[28.08.2012] O bohaterach, co wcale nie chcieli być bohaterami
To miała być prosta inżynierska naprawa na statku kosmicznym - skończyło się "łomotaniną" z obcymi, mutantami i czymś tam jeszcze. A horror trwa - po świetnej "jedynce" jak ocenimy Dead Space 2? Później mówimy o przygodach pewnego…
» więcej
2012-08-28, godz. 21:45
[28.08.2012] Dead Space 2
Z sequelami jest zawsze problem, szczególnie, gdy pierwowzór zebrał zasłużone pochwały i rozochoceni gracze czekają na nową porcję przygód swoich ulubionych bohaterów. Kiedy więc nadchodzi dzień premiery "dwójki", fani mówią…
» więcej
2012-08-28, godz. 21:43
[28.08.2012] Przegląd tygodnia
Wyjątkowo na początku nie o tym, co będzie, a o tym, co było. Dawno, dawno temu istniało sobie studio Psygnosis. Wydało tak słynne gry, jak chociażby Lemmings. Później, już jako Studio Liverpool, robiło dla Sony kolejne odsłony…
» więcej