Zamiast więc typowego przeglądu newsów z ostatniego tygodnia, zaprezentujemy kilka "złotych myśli" jakie wyłowiły media w targowych halach. Producenci i projektanci gier mówili dużo, a czy mądrze, oceńcie sami...
Tak więc, dowiedzieliśmy się między innymi, że...
- Hideo Kojima, twórca sagi Metal Gear Solid i wiceprezes Konami, jest zachwycony The Last of Us: "Co prawda zmierza w przeciwnym kierunku niż to co chcę zrobić, ale to co zobaczyłem było niesamowite" - stwierdził po zamkniętym pokazie japoński wizjoner. "Fajnie, że Kojima interesuje się naszą grą" - odpowiada mile połechtany designer gry Jacob Minkoff.
- A Electronic Arts zapewniło, że "jest doskonale przygotowane na nadejście nowych konsol". Te słowa padły w kontekście rywalizacji serii FIFA kontra Pro Evolution Soccer. Jeśli pamiętacie nasz program poświęcony elektronicznej piłce nożnej, to wiecie, że teraz rządzi FIFA. Ale konkurencja nie śpi i właśnie promuje nowe Pro Evo - i dlatego EA zapewnia, że nawet na next genach będzie z przodu.
- THQ co prawda na E3 nie było, ale i tak jest o nich głośno. Czy raczej o nowym szefie firmy. Jason Rubin zaczął od krytyki jednej z lepiej sprzedających się gier w ich portfolio, dobrze ocenianym także przez nas Saints Row: The Third. Okazało się, że: "nie jest złą grą, ale to tytuł w który nie chcę i nie chciałbym zagrać. To jego główny problem. Właśnie dlatego tutaj jestem - chcę zająć się tym żenującym podejściem do gier". Bez komentarza.
- No to jeszcze jedna, kontrowersyjna/wyrazista opinia (niepotrzebne skreślić): "Kluczową rzeczą, którą nauczyliśmy się od poprzednich Tomb Raiderów jest fakt, że Lara nigdy nie miała osobowości. Była karykaturą samej siebie. W nowym Tomb Raiderze każdy będzie obdarzony własną osobowością" - to Karl Stewart z ekipy Crystal Dynamics, ktora przygotowuje najnowszą odsłonę przygód nadobnej pani archeolog. Oby się nie pomylił w swoich sądach. A że pokazany gameplay jakby żywcem jest wyjęty z Uncharted, to zupełnie inna sprawa...
- Dowiedzieliśmy się także, dlaczego wychodzi tak dużo sequeli, prequeli czy spin offów różnych marek gier. Według twórców Battlefield, winni są temu gracze: "Nawet jeśli mówią coś innego, przychodzi premiera kompletnie nowej marki i ludzie mają ją gdzieś, nie kupują czym pokazują, że nie chcą" - tłumaczy Patrick Bach z DICE. I trudno się z tym nie zgodzić.
- A Atsushi Inaba z Platinum Games chyba nie słyszał o tak zwanej politycznej poprawności. Zirytowany porównaniami tworzonego przez studio slashera Metal Gear Rising: Revengeance do Ninja Gaiden 3 wypalił prosto z mostu: "Ninja Gaiden 3 to gówniana gra, której nic nie może pomóc. Nie chcę takich porównań". Jak dostaniemy w ręce nowego Metal Geara, to ocenimy, czy miał rację.
- David Cage na targach zaprezentował następcę Heavy Rain czyli Beyond: Two Souls. I powiedział: "Będę szczęśliwy za każdym razem kiedy zapomnisz, że masz do czynienia z grą wideo za którą odpowiadają programiści i piksele". My też będziemy, na grę czekamy z niecierpliwością i ocenimy, czy udało się spełnić te zapowiedzi.
- No ale że twórcy Hitman: Absolution będą przepraszali za trailer z zakonnicami? "Szczerze mówiąc jestem zdziwiony tym problemem, bo chcieliśmy po prostu stworzyć fajny filmik. Nikt nie chciał włożyć kija w mrowisko" - mówi przedstawiciel studia tworzącego grę. Trailer do obejrzenia na naszej stronie, na pocieszenie dodajmy, że ten poziom i tak znajdzie się w grze.
- E3 przyniosło też oficjalne potwierdzenie tej tajemnicy poliszynela, o której wszyscy wiedzą. Zacytujmy jednego z dyrektorów Sony: "Wszyscy na planecie wiedzą, że gry na PS4 powstają. Oczywiście nie ma co tego ukrywać". To czemu tak uparcie, tak długo zainteresowani nabierali wody w usta?
- A Electronic Arts zapewniło, że "jest doskonale przygotowane na nadejście nowych konsol". Te słowa padły w kontekście rywalizacji serii FIFA kontra Pro Evolution Soccer. Jeśli pamiętacie nasz program poświęcony elektronicznej piłce nożnej, to wiecie, że teraz rządzi FIFA. Ale konkurencja nie śpi i właśnie promuje nowe Pro Evo - i dlatego EA zapewnia, że nawet na next genach będzie z przodu.
- THQ co prawda na E3 nie było, ale i tak jest o nich głośno. Czy raczej o nowym szefie firmy. Jason Rubin zaczął od krytyki jednej z lepiej sprzedających się gier w ich portfolio, dobrze ocenianym także przez nas Saints Row: The Third. Okazało się, że: "nie jest złą grą, ale to tytuł w który nie chcę i nie chciałbym zagrać. To jego główny problem. Właśnie dlatego tutaj jestem - chcę zająć się tym żenującym podejściem do gier". Bez komentarza.
- No to jeszcze jedna, kontrowersyjna/wyrazista opinia (niepotrzebne skreślić): "Kluczową rzeczą, którą nauczyliśmy się od poprzednich Tomb Raiderów jest fakt, że Lara nigdy nie miała osobowości. Była karykaturą samej siebie. W nowym Tomb Raiderze każdy będzie obdarzony własną osobowością" - to Karl Stewart z ekipy Crystal Dynamics, ktora przygotowuje najnowszą odsłonę przygód nadobnej pani archeolog. Oby się nie pomylił w swoich sądach. A że pokazany gameplay jakby żywcem jest wyjęty z Uncharted, to zupełnie inna sprawa...
- Dowiedzieliśmy się także, dlaczego wychodzi tak dużo sequeli, prequeli czy spin offów różnych marek gier. Według twórców Battlefield, winni są temu gracze: "Nawet jeśli mówią coś innego, przychodzi premiera kompletnie nowej marki i ludzie mają ją gdzieś, nie kupują czym pokazują, że nie chcą" - tłumaczy Patrick Bach z DICE. I trudno się z tym nie zgodzić.
- A Atsushi Inaba z Platinum Games chyba nie słyszał o tak zwanej politycznej poprawności. Zirytowany porównaniami tworzonego przez studio slashera Metal Gear Rising: Revengeance do Ninja Gaiden 3 wypalił prosto z mostu: "Ninja Gaiden 3 to gówniana gra, której nic nie może pomóc. Nie chcę takich porównań". Jak dostaniemy w ręce nowego Metal Geara, to ocenimy, czy miał rację.
- David Cage na targach zaprezentował następcę Heavy Rain czyli Beyond: Two Souls. I powiedział: "Będę szczęśliwy za każdym razem kiedy zapomnisz, że masz do czynienia z grą wideo za którą odpowiadają programiści i piksele". My też będziemy, na grę czekamy z niecierpliwością i ocenimy, czy udało się spełnić te zapowiedzi.
- No ale że twórcy Hitman: Absolution będą przepraszali za trailer z zakonnicami? "Szczerze mówiąc jestem zdziwiony tym problemem, bo chcieliśmy po prostu stworzyć fajny filmik. Nikt nie chciał włożyć kija w mrowisko" - mówi przedstawiciel studia tworzącego grę. Trailer do obejrzenia na naszej stronie, na pocieszenie dodajmy, że ten poziom i tak znajdzie się w grze.
- E3 przyniosło też oficjalne potwierdzenie tej tajemnicy poliszynela, o której wszyscy wiedzą. Zacytujmy jednego z dyrektorów Sony: "Wszyscy na planecie wiedzą, że gry na PS4 powstają. Oczywiście nie ma co tego ukrywać". To czemu tak uparcie, tak długo zainteresowani nabierali wody w usta?
Zobacz także
2012-05-15, godz. 21:07
[15.05.2012] Star Wars Vector (1983r.)
W 1983 roku MOC była z właścicielami Atari, bo właśnie oni pierwsi mogli zasiąść za sterami X-winga i polecieć w kierunku Gwiazdy Śmierci. Star Wars Vector była grą zręcznościową, symulującą symulator. Odwzorowywała wydarzenia…
» więcej
2012-05-15, godz. 19:51
[15.05.2012] Limbo
Czarno-biały, smutny świat, najeżony śmiertelnie niebezpiecznymi pułapkami i groźnymi istotami, które czyhają, aby dopaść naszego bohatera. Jest nim chłopiec ze świecącymi oczami. Przygody brzdąca w Limbo? Ryzykowny pomysł na…
» więcej
2012-05-15, godz. 19:50
Fragment rozgrywki Limbo
» więcej
2012-05-15, godz. 19:48
[15.05.2012] Limbo
Czarno-biały, smutny świat, najeżony śmiertelnie niebezpiecznymi pułapkami i groźnymi istotami, które czyhają, aby dopaść naszego bohatera. Jest nim chłopiec ze świecącymi oczami. Przygody brzdąca w Limbo? Ryzykowny pomysł na…
» więcej
2012-05-15, godz. 19:48
[15.05.2012] Limbo
Czarno-biały, smutny świat, najeżony śmiertelnie niebezpiecznymi pułapkami i groźnymi istotami, które czyhają, aby dopaść naszego bohatera. Jest nim chłopiec ze świecącymi oczami. Przygody brzdąca w Limbo? Ryzykowny pomysł na…
» więcej
2012-05-15, godz. 19:39
[15.05.2012] Gość Giermaszu Konrad Rawiński z Cenega Polska
Risen 2: Dark Waters, Alan Wake, Max Payne 3 - to tylko niektóre tytuły, jakie własnie wydała lub już wkrótce wyda Cenega. Zaprosiliśmy więc Konrada Rawińskiego, przedstawiciela firmy, aby opowiedział, czego gracze jeszcze mogą…
» więcej
2012-05-15, godz. 19:38
[15.05.2012] Gość Giermaszu Konrad Rawiński z Cenega Polska
Risen 2: Dark Waters, Alan Wake, Max Payne 3 - to tylko niektóre tytuły, jakie własnie wydała lub już wkrótce wyda Cenega. Zaprosiliśmy więc Konrada Rawińskiego, przedstawiciela firmy, aby opowiedział, czego gracze jeszcze mogą…
» więcej
2012-05-15, godz. 19:35
[15.05.2012] Gdy procesor jest coraz mniejszy
Czyli co robi Intel, aby prześcignąć konkurencję i wreszcie dobrać się ze swoimi produktami do niezwykle kuszącego działu urządzeń mobilnych. Poza tym nasz ekspert Radosław Lis opowiada między innymi o najszybszym w tej chwili…
» więcej
2012-05-12, godz. 10:25
[12.05.2012] Assassin's Creed III - nowy zwiastun
Ameryka, 1775. Czas niepokoju i politycznej zawieruchy. Rdzenny amerykanin walczy w obronie swojej ziemi i ludu wzniecając rewolucję. Poznajcie Connora.
» więcej
2012-05-11, godz. 16:47
[11.05.2012] Alan po polsku na PC
Alan Wake pojawił się dziś w polskiej wersji. Co jest w pudełku? Gatunkowy misz-masz. Połączenie gry akcji z widokiem z trzeciej osoby z psychologicznym thrillerem. Zobaczcie sami.
» więcej