Zamiast więc typowego przeglądu newsów z ostatniego tygodnia, zaprezentujemy kilka "złotych myśli" jakie wyłowiły media w targowych halach. Producenci i projektanci gier mówili dużo, a czy mądrze, oceńcie sami...
Tak więc, dowiedzieliśmy się między innymi, że...
- Hideo Kojima, twórca sagi Metal Gear Solid i wiceprezes Konami, jest zachwycony The Last of Us: "Co prawda zmierza w przeciwnym kierunku niż to co chcę zrobić, ale to co zobaczyłem było niesamowite" - stwierdził po zamkniętym pokazie japoński wizjoner. "Fajnie, że Kojima interesuje się naszą grą" - odpowiada mile połechtany designer gry Jacob Minkoff.
- A Electronic Arts zapewniło, że "jest doskonale przygotowane na nadejście nowych konsol". Te słowa padły w kontekście rywalizacji serii FIFA kontra Pro Evolution Soccer. Jeśli pamiętacie nasz program poświęcony elektronicznej piłce nożnej, to wiecie, że teraz rządzi FIFA. Ale konkurencja nie śpi i właśnie promuje nowe Pro Evo - i dlatego EA zapewnia, że nawet na next genach będzie z przodu.
- THQ co prawda na E3 nie było, ale i tak jest o nich głośno. Czy raczej o nowym szefie firmy. Jason Rubin zaczął od krytyki jednej z lepiej sprzedających się gier w ich portfolio, dobrze ocenianym także przez nas Saints Row: The Third. Okazało się, że: "nie jest złą grą, ale to tytuł w który nie chcę i nie chciałbym zagrać. To jego główny problem. Właśnie dlatego tutaj jestem - chcę zająć się tym żenującym podejściem do gier". Bez komentarza.
- No to jeszcze jedna, kontrowersyjna/wyrazista opinia (niepotrzebne skreślić): "Kluczową rzeczą, którą nauczyliśmy się od poprzednich Tomb Raiderów jest fakt, że Lara nigdy nie miała osobowości. Była karykaturą samej siebie. W nowym Tomb Raiderze każdy będzie obdarzony własną osobowością" - to Karl Stewart z ekipy Crystal Dynamics, ktora przygotowuje najnowszą odsłonę przygód nadobnej pani archeolog. Oby się nie pomylił w swoich sądach. A że pokazany gameplay jakby żywcem jest wyjęty z Uncharted, to zupełnie inna sprawa...
- Dowiedzieliśmy się także, dlaczego wychodzi tak dużo sequeli, prequeli czy spin offów różnych marek gier. Według twórców Battlefield, winni są temu gracze: "Nawet jeśli mówią coś innego, przychodzi premiera kompletnie nowej marki i ludzie mają ją gdzieś, nie kupują czym pokazują, że nie chcą" - tłumaczy Patrick Bach z DICE. I trudno się z tym nie zgodzić.
- A Atsushi Inaba z Platinum Games chyba nie słyszał o tak zwanej politycznej poprawności. Zirytowany porównaniami tworzonego przez studio slashera Metal Gear Rising: Revengeance do Ninja Gaiden 3 wypalił prosto z mostu: "Ninja Gaiden 3 to gówniana gra, której nic nie może pomóc. Nie chcę takich porównań". Jak dostaniemy w ręce nowego Metal Geara, to ocenimy, czy miał rację.
- David Cage na targach zaprezentował następcę Heavy Rain czyli Beyond: Two Souls. I powiedział: "Będę szczęśliwy za każdym razem kiedy zapomnisz, że masz do czynienia z grą wideo za którą odpowiadają programiści i piksele". My też będziemy, na grę czekamy z niecierpliwością i ocenimy, czy udało się spełnić te zapowiedzi.
- No ale że twórcy Hitman: Absolution będą przepraszali za trailer z zakonnicami? "Szczerze mówiąc jestem zdziwiony tym problemem, bo chcieliśmy po prostu stworzyć fajny filmik. Nikt nie chciał włożyć kija w mrowisko" - mówi przedstawiciel studia tworzącego grę. Trailer do obejrzenia na naszej stronie, na pocieszenie dodajmy, że ten poziom i tak znajdzie się w grze.
- E3 przyniosło też oficjalne potwierdzenie tej tajemnicy poliszynela, o której wszyscy wiedzą. Zacytujmy jednego z dyrektorów Sony: "Wszyscy na planecie wiedzą, że gry na PS4 powstają. Oczywiście nie ma co tego ukrywać". To czemu tak uparcie, tak długo zainteresowani nabierali wody w usta?
- A Electronic Arts zapewniło, że "jest doskonale przygotowane na nadejście nowych konsol". Te słowa padły w kontekście rywalizacji serii FIFA kontra Pro Evolution Soccer. Jeśli pamiętacie nasz program poświęcony elektronicznej piłce nożnej, to wiecie, że teraz rządzi FIFA. Ale konkurencja nie śpi i właśnie promuje nowe Pro Evo - i dlatego EA zapewnia, że nawet na next genach będzie z przodu.
- THQ co prawda na E3 nie było, ale i tak jest o nich głośno. Czy raczej o nowym szefie firmy. Jason Rubin zaczął od krytyki jednej z lepiej sprzedających się gier w ich portfolio, dobrze ocenianym także przez nas Saints Row: The Third. Okazało się, że: "nie jest złą grą, ale to tytuł w który nie chcę i nie chciałbym zagrać. To jego główny problem. Właśnie dlatego tutaj jestem - chcę zająć się tym żenującym podejściem do gier". Bez komentarza.
- No to jeszcze jedna, kontrowersyjna/wyrazista opinia (niepotrzebne skreślić): "Kluczową rzeczą, którą nauczyliśmy się od poprzednich Tomb Raiderów jest fakt, że Lara nigdy nie miała osobowości. Była karykaturą samej siebie. W nowym Tomb Raiderze każdy będzie obdarzony własną osobowością" - to Karl Stewart z ekipy Crystal Dynamics, ktora przygotowuje najnowszą odsłonę przygód nadobnej pani archeolog. Oby się nie pomylił w swoich sądach. A że pokazany gameplay jakby żywcem jest wyjęty z Uncharted, to zupełnie inna sprawa...
- Dowiedzieliśmy się także, dlaczego wychodzi tak dużo sequeli, prequeli czy spin offów różnych marek gier. Według twórców Battlefield, winni są temu gracze: "Nawet jeśli mówią coś innego, przychodzi premiera kompletnie nowej marki i ludzie mają ją gdzieś, nie kupują czym pokazują, że nie chcą" - tłumaczy Patrick Bach z DICE. I trudno się z tym nie zgodzić.
- A Atsushi Inaba z Platinum Games chyba nie słyszał o tak zwanej politycznej poprawności. Zirytowany porównaniami tworzonego przez studio slashera Metal Gear Rising: Revengeance do Ninja Gaiden 3 wypalił prosto z mostu: "Ninja Gaiden 3 to gówniana gra, której nic nie może pomóc. Nie chcę takich porównań". Jak dostaniemy w ręce nowego Metal Geara, to ocenimy, czy miał rację.
- David Cage na targach zaprezentował następcę Heavy Rain czyli Beyond: Two Souls. I powiedział: "Będę szczęśliwy za każdym razem kiedy zapomnisz, że masz do czynienia z grą wideo za którą odpowiadają programiści i piksele". My też będziemy, na grę czekamy z niecierpliwością i ocenimy, czy udało się spełnić te zapowiedzi.
- No ale że twórcy Hitman: Absolution będą przepraszali za trailer z zakonnicami? "Szczerze mówiąc jestem zdziwiony tym problemem, bo chcieliśmy po prostu stworzyć fajny filmik. Nikt nie chciał włożyć kija w mrowisko" - mówi przedstawiciel studia tworzącego grę. Trailer do obejrzenia na naszej stronie, na pocieszenie dodajmy, że ten poziom i tak znajdzie się w grze.
- E3 przyniosło też oficjalne potwierdzenie tej tajemnicy poliszynela, o której wszyscy wiedzą. Zacytujmy jednego z dyrektorów Sony: "Wszyscy na planecie wiedzą, że gry na PS4 powstają. Oczywiście nie ma co tego ukrywać". To czemu tak uparcie, tak długo zainteresowani nabierali wody w usta?
Zobacz także
2012-05-10, godz. 16:31
ARCHIWUM 2012, kwiecień
» więcej
2012-05-08, godz. 23:13
[08.05.2012] Nam strzelać nie kazano
Po tygodniowej przerwie związanej z długim weekendem wracamy ze zdjętymi z taniej półki sklepowej grami akcji. Na początek zwieńczenie wielkiej serii, czyli Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Na deser kosmiczny horror Dead Space…
» więcej
2012-05-08, godz. 21:33
[08.05.2012] Przegląd tygodnia (a właściwie dwóch po długim weekendzie)
Do turnieju Euro 2012 został dokładnie miesiąc, ale już teraz można poczuć piłkarskie emocje grając w UEFA EURO 2012. Czy aby na pewno? Wygląda na to, że DLC do FIFA 12 ma wielkie szanse na tytuł najgorszego w historii. Wystarczy…
» więcej
2012-05-08, godz. 21:32
[08.05.2012] Przegląd tygodnia (a właściwie dwóch po długim weekendzie)
Do turnieju Euro 2012 został dokładnie miesiąc, ale już teraz można poczuć piłkarskie emocje grając w UEFA EURO 2012. Czy aby na pewno? Wygląda na to, że DLC do FIFA 12 ma wielkie szanse na tytuł najgorszego w historii. Wystarczy…
» więcej
2012-05-08, godz. 21:30
Kilka obrazków z gry
» więcej
2012-05-08, godz. 21:29
Strach się bać, co się tam dzieje...
» więcej
2012-05-08, godz. 21:27
[08.05.2012] Max Payne 3 już 18 maja!
W trzeciej części serii Max Payne tytułowy bohater - były gliniarz po przejściach wyrusza do brazylijskiego Sao Paulo, aby przyjąć posadę ochroniarza wyjątkowo bogatej rodziny. Szybko okaże się jednak, że Maks-ochroniarz będzie…
» więcej
2012-05-08, godz. 21:24
[08.05.2012] Dead Space
Horrory dziejące się w przestrzeni kosmicznej mają długą tradycję, tak w kinie, jak i w grach komputerowych. Są wśród nich dzieła wybitne, jak i marne dziełka. Jaka jest pierwsza część serii Dead Space? Na pewno mroczna, duszna…
» więcej
2012-05-08, godz. 21:23
[08.05.2012] Dead Space
Horrory dziejące się w przestrzeni kosmicznej mają długą tradycję, tak w kinie, jak i w grach komputerowych. Są wśród nich dzieła wybitne, jak i marne dziełka. Jaka jest pierwsza część serii Dead Space? Na pewno mroczna, duszna…
» więcej
2012-05-08, godz. 21:12
[08.05.2012] Alan Wake już w piątek!
Gra Alan Wake, stworzona przez studio Remedy, autorów serii Max Payne, to połączenie gry akcji z widokiem z trzeciej osoby z psychologicznym thrillerem. Alan Wake, znany pisarz bestsellerów, wraz ze swoją żoną udaje się na wakacje…
» więcej