Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Ostatnie dwa tygodnie gracze i cała branża żyła targami E3, co zresztą widać po ilości różnych materiałów video na naszej stronie radioszczecin.pl/giermasz - trailery, fragmenty rozgrywek - to wszystko pokazano w Los Angeles.

Zamiast więc typowego przeglądu newsów z ostatniego tygodnia, zaprezentujemy kilka "złotych myśli" jakie wyłowiły media w targowych halach. Producenci i projektanci gier mówili dużo, a czy mądrze, oceńcie sami...

Tak więc, dowiedzieliśmy się między innymi, że...
- Hideo Kojima, twórca sagi Metal Gear Solid i wiceprezes Konami, jest zachwycony The Last of Us: "Co prawda zmierza w przeciwnym kierunku niż to co chcę zrobić, ale to co zobaczyłem było niesamowite" - stwierdził po zamkniętym pokazie japoński wizjoner. "Fajnie, że Kojima interesuje się naszą grą" - odpowiada mile połechtany designer gry Jacob Minkoff.

- A Electronic Arts zapewniło, że "jest doskonale przygotowane na nadejście nowych konsol". Te słowa padły w kontekście rywalizacji serii FIFA kontra Pro Evolution Soccer. Jeśli pamiętacie nasz program poświęcony elektronicznej piłce nożnej, to wiecie, że teraz rządzi FIFA. Ale konkurencja nie śpi i właśnie promuje nowe Pro Evo - i dlatego EA zapewnia, że nawet na next genach będzie z przodu.

- THQ co prawda na E3 nie było, ale i tak jest o nich głośno. Czy raczej o nowym szefie firmy. Jason Rubin zaczął od krytyki jednej z lepiej sprzedających się gier w ich portfolio, dobrze ocenianym także przez nas Saints Row: The Third. Okazało się, że: "nie jest złą grą, ale to tytuł w który nie chcę i nie chciałbym zagrać. To jego główny problem. Właśnie dlatego tutaj jestem - chcę zająć się tym żenującym podejściem do gier". Bez komentarza.

- No to jeszcze jedna, kontrowersyjna/wyrazista opinia (niepotrzebne skreślić): "Kluczową rzeczą, którą nauczyliśmy się od poprzednich Tomb Raiderów jest fakt, że Lara nigdy nie miała osobowości. Była karykaturą samej siebie. W nowym Tomb Raiderze każdy będzie obdarzony własną osobowością" - to Karl Stewart z ekipy Crystal Dynamics, ktora przygotowuje najnowszą odsłonę przygód nadobnej pani archeolog. Oby się nie pomylił w swoich sądach. A że pokazany gameplay jakby żywcem jest wyjęty z Uncharted, to zupełnie inna sprawa...

- Dowiedzieliśmy się także, dlaczego wychodzi tak dużo sequeli, prequeli czy spin offów różnych marek gier. Według twórców Battlefield, winni są temu gracze: "Nawet jeśli mówią coś innego, przychodzi premiera kompletnie nowej marki i ludzie mają ją gdzieś, nie kupują czym pokazują, że nie chcą" - tłumaczy Patrick Bach z DICE. I trudno się z tym nie zgodzić.

- A Atsushi Inaba z Platinum Games chyba nie słyszał o tak zwanej politycznej poprawności. Zirytowany porównaniami tworzonego przez studio slashera Metal Gear Rising: Revengeance do Ninja Gaiden 3 wypalił prosto z mostu: "Ninja Gaiden 3 to gówniana gra, której nic nie może pomóc. Nie chcę takich porównań". Jak dostaniemy w ręce nowego Metal Geara, to ocenimy, czy miał rację.

- David Cage na targach zaprezentował następcę Heavy Rain czyli Beyond: Two Souls. I powiedział: "Będę szczęśliwy za każdym razem kiedy zapomnisz, że masz do czynienia z grą wideo za którą odpowiadają programiści i piksele". My też będziemy, na grę czekamy z niecierpliwością i ocenimy, czy udało się spełnić te zapowiedzi.

- No ale że twórcy Hitman: Absolution będą przepraszali za trailer z zakonnicami? "Szczerze mówiąc jestem zdziwiony tym problemem, bo chcieliśmy po prostu stworzyć fajny filmik. Nikt nie chciał włożyć kija w mrowisko" - mówi przedstawiciel studia tworzącego grę. Trailer do obejrzenia na naszej stronie, na pocieszenie dodajmy, że ten poziom i tak znajdzie się w grze.

- E3 przyniosło też oficjalne potwierdzenie tej tajemnicy poliszynela, o której wszyscy wiedzą. Zacytujmy jednego z dyrektorów Sony: "Wszyscy na planecie wiedzą, że gry na PS4 powstają. Oczywiście nie ma co tego ukrywać". To czemu tak uparcie, tak długo zainteresowani nabierali wody w usta?

Zobacz także

2012-04-10, godz. 23:13 [10.04.2012] Jak zostać szopem-złodziejem i nie dać się zombie Coś dla fanów platformówek action-adventure w bajkowym klimacie, czyli jak za niewiele kasy zdobyć aż trzy fajne gry z The Sly Trilogy. Próbują nas przestraszyć twórcy gry Rise of Nightmares - Kinect działa bez zarzutu, ale fabuła… » więcej 2012-04-10, godz. 21:28 [10.04.2012] Przegląd tygodnia Na początek smutna informacja - w wielkanocną niedzielę 8 kwietnia zmarł Jack Tramiel, założyciel firmy Commodore International, twórca komputera domowego ochrzczonego mianem Commodore 64, który dzisiaj stał się urządzeniem kultowym… » więcej 2012-04-10, godz. 21:26 [10.04.2012] Przegląd tygodnia Na początek smutna informacja - w wielkanocną niedzielę 8 kwietnia zmarł Jack Tramiel, założyciel firmy Commodore International, twórca komputera domowego ochrzczonego mianem Commodore 64, który dzisiaj stał się urządzeniem kultowym… » więcej 2012-04-10, godz. 20:24 [10.04.2012] The Last Ninja (1988r.) Dla wojowników z klanu Mistycznego Cienia, wyspa Lin Fei była jak nasza Częstochowa. Najważniejszym jej punktem była świątynia Białego Ninja. Ludzka zawiść i pycha sprawiły jednak, że świątynia została zbezczeszczona, a niemal… » więcej 2012-04-10, godz. 20:17 [10.04.2012] Co gry mają wspólnego z nauką? Czego można się nauczyć z gier? Prosta sprawa: strzelaniny - wiadomo, obsługa broni; bijatyki - nowe ciosy i kombosy a rpg - fechtunek... Oczywiście to żarty, ale nie zapominajmy, że są także gry edukacyjne, które są odpowiedzią… » więcej 2012-04-10, godz. 20:16 [10.04.2012] Co gry mają wspólnego z nauką? Czego można się nauczyć z gier? Prosta sprawa: strzelaniny - wiadomo, obsługa broni; bijatyki - nowe ciosy i kombosy a rpg - fechtunek... Oczywiście to żarty, ale nie zapominajmy, że są także gry edukacyjne, które są odpowiedzią… » więcej 2012-04-10, godz. 20:05 [10.04.2012] Czy telefon może się wyginać? Podobno wkrótce, gdy włożymy naszego smartfona do tylnej kieszeni spodni, będziemy mogli spokojnie na nim usiąść. Dostaniemy także okulary, które wyświetlą nam drogę do domu i dwuletnią gwarancję na produkt - pod warunkiem, że… » więcej 2012-04-10, godz. 20:01 [10.04.2012] City Interactive przed wielkimi premierami Nowe tytuły i kontynuacja świetnie sprzedającego się Snipera: Ghost Warrior - dla polskiego developera City Interactive nadchodzą gorące dni. Co prawda, ostatnio ogłoszono przesunięcie terminu wydania najgorętszych tytułów, ale… » więcej 2012-04-10, godz. 19:59 [10.04.2012] City Interactive przed wielkimi premierami Nowe tytuły i kontynuacja świetnie sprzedającego się Snipera: Ghost Warrior - dla polskiego developera City Interactive nadchodzą gorące dni. Co prawda, ostatnio ogłoszono przesunięcie terminu wydania najgorętszych tytułów, ale… » więcej 2012-04-10, godz. 19:57 [10.04.2012] City Interactive przed wielkimi premierami Nowe tytuły i kontynuacja świetnie sprzedającego się Snipera: Ghost Warrior - dla polskiego developera City Interactive nadchodzą gorące dni. Co prawda, ostatnio ogłoszono przesunięcie terminu wydania najgorętszych tytułów, ale… » więcej
675676677678679680681