Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Ostatnie dwa tygodnie gracze i cała branża żyła targami E3, co zresztą widać po ilości różnych materiałów video na naszej stronie radioszczecin.pl/giermasz - trailery, fragmenty rozgrywek - to wszystko pokazano w Los Angeles.

Zamiast więc typowego przeglądu newsów z ostatniego tygodnia, zaprezentujemy kilka "złotych myśli" jakie wyłowiły media w targowych halach. Producenci i projektanci gier mówili dużo, a czy mądrze, oceńcie sami...

Tak więc, dowiedzieliśmy się między innymi, że...
- Hideo Kojima, twórca sagi Metal Gear Solid i wiceprezes Konami, jest zachwycony The Last of Us: "Co prawda zmierza w przeciwnym kierunku niż to co chcę zrobić, ale to co zobaczyłem było niesamowite" - stwierdził po zamkniętym pokazie japoński wizjoner. "Fajnie, że Kojima interesuje się naszą grą" - odpowiada mile połechtany designer gry Jacob Minkoff.

- A Electronic Arts zapewniło, że "jest doskonale przygotowane na nadejście nowych konsol". Te słowa padły w kontekście rywalizacji serii FIFA kontra Pro Evolution Soccer. Jeśli pamiętacie nasz program poświęcony elektronicznej piłce nożnej, to wiecie, że teraz rządzi FIFA. Ale konkurencja nie śpi i właśnie promuje nowe Pro Evo - i dlatego EA zapewnia, że nawet na next genach będzie z przodu.

- THQ co prawda na E3 nie było, ale i tak jest o nich głośno. Czy raczej o nowym szefie firmy. Jason Rubin zaczął od krytyki jednej z lepiej sprzedających się gier w ich portfolio, dobrze ocenianym także przez nas Saints Row: The Third. Okazało się, że: "nie jest złą grą, ale to tytuł w który nie chcę i nie chciałbym zagrać. To jego główny problem. Właśnie dlatego tutaj jestem - chcę zająć się tym żenującym podejściem do gier". Bez komentarza.

- No to jeszcze jedna, kontrowersyjna/wyrazista opinia (niepotrzebne skreślić): "Kluczową rzeczą, którą nauczyliśmy się od poprzednich Tomb Raiderów jest fakt, że Lara nigdy nie miała osobowości. Była karykaturą samej siebie. W nowym Tomb Raiderze każdy będzie obdarzony własną osobowością" - to Karl Stewart z ekipy Crystal Dynamics, ktora przygotowuje najnowszą odsłonę przygód nadobnej pani archeolog. Oby się nie pomylił w swoich sądach. A że pokazany gameplay jakby żywcem jest wyjęty z Uncharted, to zupełnie inna sprawa...

- Dowiedzieliśmy się także, dlaczego wychodzi tak dużo sequeli, prequeli czy spin offów różnych marek gier. Według twórców Battlefield, winni są temu gracze: "Nawet jeśli mówią coś innego, przychodzi premiera kompletnie nowej marki i ludzie mają ją gdzieś, nie kupują czym pokazują, że nie chcą" - tłumaczy Patrick Bach z DICE. I trudno się z tym nie zgodzić.

- A Atsushi Inaba z Platinum Games chyba nie słyszał o tak zwanej politycznej poprawności. Zirytowany porównaniami tworzonego przez studio slashera Metal Gear Rising: Revengeance do Ninja Gaiden 3 wypalił prosto z mostu: "Ninja Gaiden 3 to gówniana gra, której nic nie może pomóc. Nie chcę takich porównań". Jak dostaniemy w ręce nowego Metal Geara, to ocenimy, czy miał rację.

- David Cage na targach zaprezentował następcę Heavy Rain czyli Beyond: Two Souls. I powiedział: "Będę szczęśliwy za każdym razem kiedy zapomnisz, że masz do czynienia z grą wideo za którą odpowiadają programiści i piksele". My też będziemy, na grę czekamy z niecierpliwością i ocenimy, czy udało się spełnić te zapowiedzi.

- No ale że twórcy Hitman: Absolution będą przepraszali za trailer z zakonnicami? "Szczerze mówiąc jestem zdziwiony tym problemem, bo chcieliśmy po prostu stworzyć fajny filmik. Nikt nie chciał włożyć kija w mrowisko" - mówi przedstawiciel studia tworzącego grę. Trailer do obejrzenia na naszej stronie, na pocieszenie dodajmy, że ten poziom i tak znajdzie się w grze.

- E3 przyniosło też oficjalne potwierdzenie tej tajemnicy poliszynela, o której wszyscy wiedzą. Zacytujmy jednego z dyrektorów Sony: "Wszyscy na planecie wiedzą, że gry na PS4 powstają. Oczywiście nie ma co tego ukrywać". To czemu tak uparcie, tak długo zainteresowani nabierali wody w usta?

Zobacz także

2012-04-10, godz. 18:09 Kilka screenów z gry » więcej 2012-04-10, godz. 18:08 Obejrzyj fragment rozgrywki » więcej 2012-04-10, godz. 18:06 [10.04.2012] Rise of Nightmares Kontroler Kinect do konsoli Xbox 360 to naprawdę świetna sprawa: chwalą go zwłaszcza dzieci, zagrywając się w różne przygodowe czy sportowe gry pisane specjalnie dla nich, chwalą dorośli miłośnicy tańca czy fitnesu na przykład… » więcej 2012-04-10, godz. 18:04 [10.04.2012] Rise of Nightmares Kontroler Kinect do konsoli Xbox 360 to naprawdę świetna sprawa: chwalą go zwłaszcza dzieci, zagrywając się w różne przygodowe czy sportowe gry pisane specjalnie dla nich, chwalą dorośli miłośnicy tańca czy fitnesu na przykład… » więcej 2012-04-10, godz. 17:58 Kilka obrazków z różnych części gry » więcej 2012-04-10, godz. 17:56 [10.04.2012] The Sly Trilogy Reedycje HD: jedni je kochają i kupują, inni wyklinają jako kolejny pomysł na drenowanie portfela. Wygląda jednak na to, że wygrywa opcja "ja to chcę", bo co rusz słyszymy o kolejnej płycie ze zremasterowaną serią kilku gier, zazwyczaj… » więcej 2012-04-10, godz. 17:55 [10.04.2012] The Sly Trilogy Reedycje HD: jedni je kochają i kupują, inni wyklinają jako kolejny pomysł na drenowanie portfela. Wygląda jednak na to, że wygrywa opcja "ja to chcę", bo co rusz słyszymy o kolejnej płycie ze zremasterowaną serią kilku gier, zazwyczaj… » więcej 2012-04-03, godz. 23:17 [03.04.2012] Schodzimy do otchłani Oto ciemne i mroczne oblicze Giermaszu: penetrujemy mroczne zaułki moskiewskiego metra po wojnie atomowej i bronimy się przed mutantami w grze Metro 2033, a w poszukiwaniu ukochanej wyzywamy na pojedynek Księcia Ciemności w grze Dante's… » więcej 2012-04-03, godz. 21:24 [03.04.2012] Muve Swap W Giermaszu przedstawiamy nową platformę do wymiany gier i sprzętu. Jak to działa, jakie są zabezpieczenia i co możemy zyskać, o tym rozmawiamy z managerem projektu swap.muve.pl Emilem Ronda. Materiał do odsłuchania w rozwinięciu… » więcej 2012-04-03, godz. 21:23 [03.04.2012] Muve Swap W Giermaszu przedstawiamy nową platformę do wymiany gier i sprzętu. Jak to działa, jakie są zabezpieczenia i co możemy zyskać, o tym rozmawiamy z managerem projektu swap.muve.pl Emilem Ronda. Materiał do odsłuchania w rozwinięciu… » więcej
676677678679680681682