Zamiast więc typowego przeglądu newsów z ostatniego tygodnia, zaprezentujemy kilka "złotych myśli" jakie wyłowiły media w targowych halach. Producenci i projektanci gier mówili dużo, a czy mądrze, oceńcie sami...
Tak więc, dowiedzieliśmy się między innymi, że...
- Hideo Kojima, twórca sagi Metal Gear Solid i wiceprezes Konami, jest zachwycony The Last of Us: "Co prawda zmierza w przeciwnym kierunku niż to co chcę zrobić, ale to co zobaczyłem było niesamowite" - stwierdził po zamkniętym pokazie japoński wizjoner. "Fajnie, że Kojima interesuje się naszą grą" - odpowiada mile połechtany designer gry Jacob Minkoff.
- A Electronic Arts zapewniło, że "jest doskonale przygotowane na nadejście nowych konsol". Te słowa padły w kontekście rywalizacji serii FIFA kontra Pro Evolution Soccer. Jeśli pamiętacie nasz program poświęcony elektronicznej piłce nożnej, to wiecie, że teraz rządzi FIFA. Ale konkurencja nie śpi i właśnie promuje nowe Pro Evo - i dlatego EA zapewnia, że nawet na next genach będzie z przodu.
- THQ co prawda na E3 nie było, ale i tak jest o nich głośno. Czy raczej o nowym szefie firmy. Jason Rubin zaczął od krytyki jednej z lepiej sprzedających się gier w ich portfolio, dobrze ocenianym także przez nas Saints Row: The Third. Okazało się, że: "nie jest złą grą, ale to tytuł w który nie chcę i nie chciałbym zagrać. To jego główny problem. Właśnie dlatego tutaj jestem - chcę zająć się tym żenującym podejściem do gier". Bez komentarza.
- No to jeszcze jedna, kontrowersyjna/wyrazista opinia (niepotrzebne skreślić): "Kluczową rzeczą, którą nauczyliśmy się od poprzednich Tomb Raiderów jest fakt, że Lara nigdy nie miała osobowości. Była karykaturą samej siebie. W nowym Tomb Raiderze każdy będzie obdarzony własną osobowością" - to Karl Stewart z ekipy Crystal Dynamics, ktora przygotowuje najnowszą odsłonę przygód nadobnej pani archeolog. Oby się nie pomylił w swoich sądach. A że pokazany gameplay jakby żywcem jest wyjęty z Uncharted, to zupełnie inna sprawa...
- Dowiedzieliśmy się także, dlaczego wychodzi tak dużo sequeli, prequeli czy spin offów różnych marek gier. Według twórców Battlefield, winni są temu gracze: "Nawet jeśli mówią coś innego, przychodzi premiera kompletnie nowej marki i ludzie mają ją gdzieś, nie kupują czym pokazują, że nie chcą" - tłumaczy Patrick Bach z DICE. I trudno się z tym nie zgodzić.
- A Atsushi Inaba z Platinum Games chyba nie słyszał o tak zwanej politycznej poprawności. Zirytowany porównaniami tworzonego przez studio slashera Metal Gear Rising: Revengeance do Ninja Gaiden 3 wypalił prosto z mostu: "Ninja Gaiden 3 to gówniana gra, której nic nie może pomóc. Nie chcę takich porównań". Jak dostaniemy w ręce nowego Metal Geara, to ocenimy, czy miał rację.
- David Cage na targach zaprezentował następcę Heavy Rain czyli Beyond: Two Souls. I powiedział: "Będę szczęśliwy za każdym razem kiedy zapomnisz, że masz do czynienia z grą wideo za którą odpowiadają programiści i piksele". My też będziemy, na grę czekamy z niecierpliwością i ocenimy, czy udało się spełnić te zapowiedzi.
- No ale że twórcy Hitman: Absolution będą przepraszali za trailer z zakonnicami? "Szczerze mówiąc jestem zdziwiony tym problemem, bo chcieliśmy po prostu stworzyć fajny filmik. Nikt nie chciał włożyć kija w mrowisko" - mówi przedstawiciel studia tworzącego grę. Trailer do obejrzenia na naszej stronie, na pocieszenie dodajmy, że ten poziom i tak znajdzie się w grze.
- E3 przyniosło też oficjalne potwierdzenie tej tajemnicy poliszynela, o której wszyscy wiedzą. Zacytujmy jednego z dyrektorów Sony: "Wszyscy na planecie wiedzą, że gry na PS4 powstają. Oczywiście nie ma co tego ukrywać". To czemu tak uparcie, tak długo zainteresowani nabierali wody w usta?
- A Electronic Arts zapewniło, że "jest doskonale przygotowane na nadejście nowych konsol". Te słowa padły w kontekście rywalizacji serii FIFA kontra Pro Evolution Soccer. Jeśli pamiętacie nasz program poświęcony elektronicznej piłce nożnej, to wiecie, że teraz rządzi FIFA. Ale konkurencja nie śpi i właśnie promuje nowe Pro Evo - i dlatego EA zapewnia, że nawet na next genach będzie z przodu.
- THQ co prawda na E3 nie było, ale i tak jest o nich głośno. Czy raczej o nowym szefie firmy. Jason Rubin zaczął od krytyki jednej z lepiej sprzedających się gier w ich portfolio, dobrze ocenianym także przez nas Saints Row: The Third. Okazało się, że: "nie jest złą grą, ale to tytuł w który nie chcę i nie chciałbym zagrać. To jego główny problem. Właśnie dlatego tutaj jestem - chcę zająć się tym żenującym podejściem do gier". Bez komentarza.
- No to jeszcze jedna, kontrowersyjna/wyrazista opinia (niepotrzebne skreślić): "Kluczową rzeczą, którą nauczyliśmy się od poprzednich Tomb Raiderów jest fakt, że Lara nigdy nie miała osobowości. Była karykaturą samej siebie. W nowym Tomb Raiderze każdy będzie obdarzony własną osobowością" - to Karl Stewart z ekipy Crystal Dynamics, ktora przygotowuje najnowszą odsłonę przygód nadobnej pani archeolog. Oby się nie pomylił w swoich sądach. A że pokazany gameplay jakby żywcem jest wyjęty z Uncharted, to zupełnie inna sprawa...
- Dowiedzieliśmy się także, dlaczego wychodzi tak dużo sequeli, prequeli czy spin offów różnych marek gier. Według twórców Battlefield, winni są temu gracze: "Nawet jeśli mówią coś innego, przychodzi premiera kompletnie nowej marki i ludzie mają ją gdzieś, nie kupują czym pokazują, że nie chcą" - tłumaczy Patrick Bach z DICE. I trudno się z tym nie zgodzić.
- A Atsushi Inaba z Platinum Games chyba nie słyszał o tak zwanej politycznej poprawności. Zirytowany porównaniami tworzonego przez studio slashera Metal Gear Rising: Revengeance do Ninja Gaiden 3 wypalił prosto z mostu: "Ninja Gaiden 3 to gówniana gra, której nic nie może pomóc. Nie chcę takich porównań". Jak dostaniemy w ręce nowego Metal Geara, to ocenimy, czy miał rację.
- David Cage na targach zaprezentował następcę Heavy Rain czyli Beyond: Two Souls. I powiedział: "Będę szczęśliwy za każdym razem kiedy zapomnisz, że masz do czynienia z grą wideo za którą odpowiadają programiści i piksele". My też będziemy, na grę czekamy z niecierpliwością i ocenimy, czy udało się spełnić te zapowiedzi.
- No ale że twórcy Hitman: Absolution będą przepraszali za trailer z zakonnicami? "Szczerze mówiąc jestem zdziwiony tym problemem, bo chcieliśmy po prostu stworzyć fajny filmik. Nikt nie chciał włożyć kija w mrowisko" - mówi przedstawiciel studia tworzącego grę. Trailer do obejrzenia na naszej stronie, na pocieszenie dodajmy, że ten poziom i tak znajdzie się w grze.
- E3 przyniosło też oficjalne potwierdzenie tej tajemnicy poliszynela, o której wszyscy wiedzą. Zacytujmy jednego z dyrektorów Sony: "Wszyscy na planecie wiedzą, że gry na PS4 powstają. Oczywiście nie ma co tego ukrywać". To czemu tak uparcie, tak długo zainteresowani nabierali wody w usta?
Zobacz także
2012-04-03, godz. 18:14
[03.04.2012] Dante's Inferno
W oczekiwaniu na kolejne wielkie premiery 2012 roku, sięgamy po grę nieco starszą. To był rok 2010 - wychodzi slasher Dante's Inferno. Z definicji mamy dużo zręcznościowej walki w iście piekielnych klimatach. W poszukiwaniu ukochanej…
» więcej
2012-03-27, godz. 23:23
[27.03.2012] Czas wystrzelić się w kosmos
Można to zrobić na przykład grając w Angry Birds Space. W audycji recenzujemy tę gorącą jeszcze premierę, żeby później cofnąć się daleko w czasie i debiutu serii (jak się później okazało) F.E.A.R. Poza tym czekamy niecierpliwie…
» więcej
2012-03-27, godz. 21:42
[27.03.2012] Dobre wieści dla grafików
Nowy Photoshop, nowy Corel Draw - na razie jeszcze w zapowiedziach, ale to niezwykle istotna informacja dla tych, którzy chcieliby zajmować się profesjonalnie obróbką grafiki. Poza tym zastanawiamy się razem z naszym ekspertem Radosławem…
» więcej
2012-03-27, godz. 21:38
[27.03.2012] Przegląd tygodnia
Wiele razy o tej grze mówiliśmy, zrecenzowaliśmy ją w poprzednim Giermaszu, ale w przypadku Mass Effect 3 dzieją się rzeczy bezprecedensowe. Wspominaliśmy o graczach zawiedzionych zakończeniem trylogii i co ciekawe (i niecodzienne)…
» więcej
2012-03-27, godz. 21:35
[27.03.2012] Przegląd tygodnia
Wiele razy o tej grze mówiliśmy, zrecenzowaliśmy ją w poprzednim Giermaszu, ale w przypadku Mass Effect 3 dzieją się rzeczy bezprecedensowe. Wspominaliśmy o graczach zawiedzionych zakończeniem trylogii i co ciekawe (i niecodzienne)…
» więcej
2012-03-27, godz. 19:08
[27.03.2012] Jaki będzie Risen 2?
Risen 2: Dark Waters pojawi się 24 kwietnia, ale już teraz wydawca gry CENEGA ujawnia, jak będzie wyglądać dzieło niemieckiego studia Piranha Bytes. Historia w Risen 2 rozpoczyna się dekadę po zakończeniu wydarzeń części pierwszej…
» więcej
2012-03-27, godz. 18:53
Kilka obrazków z gry
» więcej
2012-03-27, godz. 18:47
[27.03.2012] F.E.A.R.
To nie pierwszy raz, gdy w Giermaszu przypominamy i recenzujemy starsze tytuły. Pierwsza część serii F.E.A.R. to - jak na standardy branży - tytuł wręcz leciwy. W naszej opinii "wystrzałowy horror" sprzed kilku lat nadal jest wart…
» więcej
2012-03-27, godz. 18:44
[27.03.2012] F.E.A.R.
To nie pierwszy raz, gdy w Giermaszu przypominamy i recenzujemy starsze tytuły. Pierwsza część serii F.E.A.R. to - jak na standardy branży - tytuł wręcz leciwy. W naszej opinii "wystrzałowy horror" sprzed kilku lat nadal jest wart…
» więcej
2012-03-27, godz. 18:42
[27.03.2012] Jaki będzie Risen 2?
Risen 2: Dark Waters pojawi się 24 kwietnia, ale już teraz wydawca gry CENEGA ujawnia, jak będzie wyglądać dzieło niemieckiego studia Piranha Bytes. Historia w Risen 2 rozpoczyna się dekadę po zakończeniu wydarzeń części pierwszej…
» więcej