Mijają kolejne tygodnie, miesiące - a my ciągle o tym cyberpunkowym świecie... Cóż, to najbardziej wyczekiwana polska gra dosłownie na całym świecie. Ale są też inni, którzy dorzucają swoją "cegiełkę" do rodzimej branży. Michał Król sprawdził na przykład także to, jakie mniejsze studia wkrótce ujawnią swoje najnowsze produkcje. Sporo z nich zadebiutuje wkrótce na konsoli "wielkiego N" - to bardzo przyjazny sprzęt dla wielu chętnych.
"Gierki są dla dzieci" - ileż razy gracze słyszeli te, hmm, głupoty, hę? No to teraz macie super-kontr-argument: jak podkreśla Michał Król, największa polska firma produkująca gry jest warta więcej niż... potentat paliwowy... Także za tymi "gierkami dla dzieci" stoi potężny biznes. Zresztą, wiecie doskonale, że obecnie można znaleźć produkcje adresowane niemalże do każdej grupy wiekowej. Jakie nowe premiery, czy uznane polskie studio znowu podbije rynek swoją sieciową strzelanką - między innymi o tym w naszej roznmowie.
Żeby było śmieszniej - tytułowych reperkusji po opóźnieniu premiery największej polskiej produkcji właściwie nie było. Bo dzięki serialowi o Białym Wilku znowu świetnie im się sprzedają gry z tym bohaterem i zamiast dołować po przełożeniu przygód w cyberpunkowym świecie, to firma właśnie zaliczyła historyczny giełdowy rekord. Oni już zresztą osiągnęli swoją pozycję w branży, a pojawiają się kolejne aspirujące do najwyższej półki zespoły. Między innymi o tym mówi Michał Król, posłuchajcie rozmowy.
W tym wydaniu kącika polskiego Michał Król, także współautor strony o polskich grach Graczpospolita.pl - opowiada o rozstrzygniętym plebiscycie na najlepszych w 2019 roku. Wygrał polski horror o Wiedźmie z Blair, a największa różnica głosów dotyczyła kategorii "najbardziej wyczekiwane" - tak, zgadliście, skoro cały świat czeka na przygody w cyberpunkowym świecie, to i wynik był z góry znany, heh. Ale nie tylko o tym rozmawiamy, przecież 2020 już dawno się rozpoczął i czekamy na parę fajnie zapowiadających się produkcji.
Zobacz także
2020-01-23, godz. 16:26
[25.01.2020] Smarfon to czy harmoszka?
Dużo o smartfonowych premierach - zwłaszcza jednej, no bo skoro swojego "flagowca" pokazuje jeden z absolutnych gigantów rynku, to nie może być inaczej. Mamy też zapowiedź wprowadzenia na polski rynek, hmm, "harmoszki". Jakoś tak nam…
» więcej
2020-01-21, godz. 14:58
ARCHIWUM 2019
» więcej
2020-01-21, godz. 14:52
[18.01.2020] CES - suplement
Miała być druga część doniesień z targów CES z USA - ale jakoś tak wyszło, że w sumie w zeszłym tygodniu powiedzieliśmy o większości wartych uwagi nowinek. Ale jakieś drobiazgi jeszcze na początku naszej rozmowy z Radkiem Lisem…
» więcej
2020-01-21, godz. 12:42
[18.01.2020] Obsuwa
Właściwie to "gdzieś w środku" jakby tego się spodziewaliśmy. Mega-ambitna wizja, którą trzeba urzeczywistnić na ekranie. Mierząc się zresztą z gigantycznymi oczekiwaniami tak fanów, jak całej branży. To - patrząc na obecne…
» więcej
2020-01-18, godz. 06:00
Big Pharma [Switch]
Na wstępie wypada zaznaczyć, że nie jestem jakimś mistrzem gier typu strategia/sim/tycoon. Grywam w takie produkcje sporadycznie, więc - być może - właściwie jedyny minus jaki zauważyłem wynika pewnie z tego braku ogłady. Mianowicie…
» więcej
2020-01-18, godz. 06:00
Big Pharma [Switch]
Na wstępie wypada zaznaczyć, że nie jestem jakimś mistrzem gier typu strategia/sim/tycoon. Grywam w takie produkcje sporadycznie, więc - być może - właściwie jedyny minus jaki zauważyłem wynika pewnie z tego braku ogłady. Mianowicie…
» więcej
2020-01-18, godz. 06:00
Life is Strange 2 [PS4]
Kilka lat po premierze Life is Strange francuskie studio DONTNOD Entertainment powróciło z niebezpośrednią kontynuacją swojego hitu, która okazała się lepsza od pierwowzoru. Co prawda pierwszy epizod miał premierę we wrześniu 2018…
» więcej
2020-01-18, godz. 06:00
Life is Strange 2 [PS4]
Kilka lat po premierze Life is Strange francuskie studio DONTNOD Entertainment powróciło z niebezpośrednią kontynuacją swojego hitu, która okazała się lepsza od pierwowzoru. Co prawda pierwszy epizod miał premierę we wrześniu 2018…
» więcej
2020-01-18, godz. 06:00
Mortyr (1999)
W 1999 roku wielu polskich domach wzdychano z zachwytu za sprawą strzelaniny Mortyr. Niestety produkcja legendarnego rodzimego studia Mirage Interactive zmusiła też niektórych do zakupu lepszego komputera. W końcu nie każdy posiadał…
» więcej
2020-01-18, godz. 06:00
[18.01.2020] Przegląd aktualności
Wspierają celebryci, aktorzy, muzycy - możesz wesprzeć i Ty, drogi graczu. O ile wysupłasz 22 euro 38 centów na The Humble Australia Fire Relief Bundle. Internetowy sklep Humble Bundle, regularnie wspierający charytatywne przedsięwzięcia…
» więcej