DLC Assassin's Creed Odyssey, Sid Meier's Civilization VI (wersja konsolowa), Frostpunk (wersja konsolowa), Total War: Three Kingdoms, Phoenix Point, A Plague Tale: Innocence, Trine 4 - The Nightmare Prince, Ace Combat 7, Metro Exodus, Beat Cop (wersja konsolowa), God's Trigger, eFootball PES 2020, Call of Duty Modern Warfare, Control, Luigi's Mansion 3, Untitled Goose Game, Moonlighter, Borderlands 3, Days Gone, Sekiro: Shadows Die Twice, Children of Morta, Kingdom Hearts III, Star Wars Jedi: Upadły Zakon, DiRT Rally 2.0, WRC 8, Oninaki, Dragon Quest Builders 2, Bloodstained: Ritual of the Night, Tales of Vesperia: Definitive Edition, Pokemon Sword/Shield, Digimon Cyber Sleuth Definitive Edition, Indivisible, Code Vein, Kirby’s Extra Epic Yarn, Mario & Luigi: Bowser's Inside Story + Bowser Jr's Journey, Ni no Kuni: Wrath of the White Witch Remastered, Planescape: Torment (wersja konsolowa), Resident Evil 2 Remake, Devil May Cry 5, Mortal Kombat 11, Darkwood (wersja konsolowa), Wolfenstein: Youngblood, The Sinking City, Monster Hunter: World - Iceborne, Death Stranding, Need for Speed Heat, Warsaw, Cooking Simulator, We. The Revolution, Driftland: The Magic Revival, Re-Legion
Nie da się ukryć, że już zwalniamy tempo w oczekiwaniu na (rozkosze stołu) ten moment, gdy wreszcie będzie można usiąść przy konsoli/komputerze i sobie elegancko, świątecznie pograć, heh. W tym programie jednakowoż dwie recenzje: Andrzej Kutys, po pierwsze, przeżył ezoteryczną przygodę w Arise: A Simple Story. Gra wykorzystuje mechaniki platformówki czy gry logicznej, acz, przede wszystkim, ma skłonić do zadumy nad mijającym życiem. Po drugie, także Andrzej, z wielką frajdą ograł konsolową wersję Children of Morta. Jest to znakomita gra, jeden z "czarnych koni" mijającego roku, niezmiennie taka pozostaje, gdy siedzimy na kanapie przed telewizorem z padem w ręce. W studiu pojawił się także Radek Lis, czyli sprawdzamy co dzieje się w świecie technologii. A Michał Król przygotował przegląd informacji z branży polskiej.
W tym Giermaszu mamy gry dla wszystkich: począwszy od pozycji, która raczej spodoba się tylko dzieciom - Jarek Gowin ocenia, że Asterix & Obelix XXL3: The Crystal Menhir dorosłych nie porwie, ale jego Młodzież tą platformówką grą akcji bawiła się bardzo sympatycznie. Andrzej Kutys przetestował jRPG dla nastolatków: fani zbieractwa (i/lub "japońszczyzny) mogą zaopatrzyć się w Digimon Story Cyber Sleuth: Definitive Edition i setki godzin zabawy macie zapewnione. Michał Król przetestował za to utrzymaną w żartobliwej i kreskówkowej konwencji grę o urządzaniu domów Tools Up! Tę pozycję można polecić i starszym i młodszym. Ale już Blair Witch to maluchom nie włączamy, bo horrory to coś dla doroślejszych graczy. Bartek Czetowicz cały zestrachany - i poleca tę polską produkcję (dodajmy, że także Tools Up! jest rodzimego studia). Zresztą, co dzieje się u nas, jakie gry powstają, o tym tradycyjnie Michał Król mówi w kąciku Gramy po polsku. Jest też kącik technologiczny, Radek Lis mówi między innymi o najnowszym Xbox-ie.
W tym programie mamy zróżnicowaną ofertę: strategia, strzelanka i platformówki. Trzy lata po wydaniu pierwotnej wersji na PC, tym razem Sid Meier's Civilization VIz padem w ręce mogą się cieszyć "konsolowcy". Agata Hawrylczuk bardzo zadowolona z ogrania tej uznanej strategii z padem w ręce. Za to Michał Król "wziął się za bary" z "Dziwnym Zachodem" - czyli uniwersum, w którym oprócz klasycznego kowboya na prerii, dzieją się też rzeczy nie z tego świata. Ritual: Crown of Horns to niezła strzelanka zdaniem naszego recenzenta. I jeszcze pakiet wydanych razem dwóch klasycznych platformówek z lat 90-tych. Możecie się przekonać co robiło wtedy niesamowite wrażenie na graczach. Andrzej Kutys, tak jak bawił się dobrze i z sentymentem, tak wrażenie zrobiła też na nim cena Disney Classic Games: Aladdin and The Lion King. W studiu pojawił się także ekspert Giermaszu Radek Lis, czyli dowiecie się, co dzieje się w świecie nowych technologii. A Michał Król zebrał informacje co słychać u polskich twórców.
Zobacz także
2020-02-15, godz. 06:00
[15.02.2020] Giermasz #385 - Zombie, demony i kucharz
W tym programie zajęliśmy się trzema sprawami: po pierwsze, Bartek Czetowicz uporał się z namolnymi żywymi truposzami w dobrej sieciowej strzelance Zombie Army 4: Dead War . Nasz recenzent poleca. Andrzej Kutys także zachęca, aby spróbować…
» więcej
2020-02-15, godz. 06:00
Zombie Army 4: Dead War [PS4]
Motyw eliminowania zombie - różnej maści - został już przerobiony w historii gier komputerowych na tysiące różnych sposobów. Ciężko obecnie wymyślić coś nowego, ciężko czymś w pełni zaskoczyć graczy. Nie inaczej jest z nowym…
» więcej
2020-02-15, godz. 06:00
Zombie Army 4: Dead War [PS4]
Motyw eliminowania zombie - różnej maści - został już przerobiony w historii gier komputerowych na tysiące różnych sposobów. Ciężko obecnie wymyślić coś nowego, ciężko czymś w pełni zaskoczyć graczy. Nie inaczej jest z nowym…
» więcej
2020-02-14, godz. 15:28
ARCHIWUM 2020
» więcej
2020-02-14, godz. 15:28
ARCHIWUM 2020, styczeń
» więcej
2020-02-14, godz. 14:14
[08.02.2020] Reperkusje
Żeby było śmieszniej - tytułowych reperkusji po opóźnieniu premiery największej polskiej produkcji właściwie nie było. Bo dzięki serialowi o Białym Wilku znowu świetnie im się sprzedają gry z tym bohaterem i zamiast dołować…
» więcej
2020-02-14, godz. 13:53
[08.02.2020] Koronawirus cz1
Cóż - to może i nie jest dobra konstatacja - gdy zakładamy, że pojawią się kolejne części kącika technologicznego, które mogą zdominować informacje o niebezpiecznej sytuacji jaka zdarzyła się w Chinach. Nasz ekspert Radek Lis…
» więcej
2020-02-08, godz. 06:00
Please The Gods [Switch]
Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej…
» więcej
2020-02-08, godz. 06:00
Please The Gods [Switch]
Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej…
» więcej