Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary Bundle
Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary Bundle
Gdy odpaliłem odnowioną wersję strzelanki Vanquish to równocześnie pojawiły się dwie myśli - "wow, ale oczopląs" i że "kiedyś to było", heh. Oczopląs - bo na ekranie zazwyczaj jest mnóstwo wrogów, kule latają na wszystkie strony, roboty, wielkie roboty, wieżyczki strzeleckie, żonglowanie broniami w locie, granaty, wybuchy, rozbłyski i co tam, uff... Tak jak w starych, dobrych strzelankach z automatów. Z kolei Bayonetta to po prostu, hmm, stara dobra Bayonetta, która wreszcie działa tak płynnie, jak być powinno. Tu, oprócz umiejętności manualnych i refleksu, przyda się świetna pamięć, bo lista kombinacji ciosów w tym slasherze potrafi onieśmielić.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
GIERMASZ-Recenzja Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary Bundle

"Teraz takich gier się nie robi" - to rozwinięcie myśli o tym, "jak to kiedyś było". Szczególnie uderza to przy okazji Vanquish. No, obiektywnie rzecz biorąc - oczywiście, że robi się dalej strzelanki, wszak to jeden z absolutnie najpopularniejszych gatunków gier komputerowych w ogóle, od kiedy powstały. Ale teraz to się robi strzelanki sieciowe, "loot shootery", battle royale i generalnie dużo usług, mikropłatności i rozwijania gier-usług przez lata po premierze. A w przypadku Vanqiush mówimy o klasycznej, stosunkowo krótkiej, kilkugodzinnej "korytarzowej" przygodzie dla samotnego gracza. Z fabułą niczym z filmów akcji lat 80-tych i 90-tych. Dużo wybuchów i zły dyktator który chce zniszczyć USA, a my niczym Rambo/Commando/Chuck Norris robimy z tym porządek. Oczywiście w egzoszkielecie i obładowani zabójczymi "pukawkami". Tylko uważajcie, ponoć - nie próbowałem - przejście tej gry na najwyższym poziomie trudności jest zaliczane do misji z gatunku "impossible".

Podobnie chyba jest z nauczeniem się na pamięć wspomnianej listy ciosów w drugiej grze opisywanego zremasterowanego zestawu. Zresztą, wpiszcie w wyszukiwarkę "Bayonetta combo list" - ile mamy kombinacji gdy walczymy na ziemi, w powietrzu, kombinacje z gadżetami... Przy czym - zaprzeczę sam sobie (odrobinę) - jest to mimo wszystko dosyć intuicyjne i na niższych poziomach trudności można sobie, hmm, pomóc "mashując" przyciski a i tak coś zawsze "wpadnie". I znowu - niezbyt często w ostatnich latach mamy okazję ogrywać slashery. A Bayonetta już w czasie premiery zebrała znakomite noty. Chociaż w wersji na PS3 akurat nawet wydawca przyznawał się, że konwersja nie była idealna. Teraz - oczywiście dokładnie tak samo jest z Vanquish - wszystko śmiga "jak złoto" w 60 klatkach animacji na sekundę. W przypadku obu opisywanych gier właściwie tylko filmiki przerywnikowe mogą wskazywać, że nie są to najnowsze produkcje. Za to sama rozgrywka wciąż jest nad wyraz satysfakcjonująca - o ile oczywiście lubicie zręcznościowe wyzwania. Do tego - mówiąc o Bayonettcie - absolutnie dziwaczna, zwariowana historia, która dała projektantom poziomów i walk możliwość, aby porządnie zaszaleć.

Co tu kryć, polecam ten zestaw remasterów. Szczególnie Vanquish, bo mam wrażenie, że w czasie premiery ta strzelanka przeszła jakby nieco niezauważona. A w swoim gatunku jest doprawdy wyborna (acz momentami niełatwa). Bayonetta miała swoją chwilę sławy - seksowna główna bohaterka mogła się do tej rozpoznawalności przyczynić - a wciąż jest to jeden z najlepszych slasherów w historii. Teraz we właściwej technicznej wersji. Jeżeli lubicie zręcznościowe gry, a nie mieliście okazji, to polecam, uważam, że cena jest adekwatna do zawartości pakietu. A gdybyście już grali na poprzedniej generacji i nie mieli jakiegoś "ciśnienia" - to zapolowałbym na jakąś promocję - bo te gry naprawdę dalej bawią.

Zobacz także

2020-02-15, godz. 06:00 [15.02.2020] Giermasz #385 - Zombie, demony i kucharz W tym programie zajęliśmy się trzema sprawami: po pierwsze, Bartek Czetowicz uporał się z namolnymi żywymi truposzami w dobrej sieciowej strzelance Zombie Army 4: Dead War . Nasz recenzent poleca. Andrzej Kutys także zachęca, aby spróbować… » więcej 2020-02-15, godz. 06:00 Zombie Army 4: Dead War [PS4] Motyw eliminowania zombie - różnej maści - został już przerobiony w historii gier komputerowych na tysiące różnych sposobów. Ciężko obecnie wymyślić coś nowego, ciężko czymś w pełni zaskoczyć graczy. Nie inaczej jest z nowym… » więcej 2020-02-15, godz. 06:00 Zombie Army 4: Dead War [PS4] Motyw eliminowania zombie - różnej maści - został już przerobiony w historii gier komputerowych na tysiące różnych sposobów. Ciężko obecnie wymyślić coś nowego, ciężko czymś w pełni zaskoczyć graczy. Nie inaczej jest z nowym… » więcej 2020-02-14, godz. 15:29 ARCHIWUM 2019, grudzień » więcej 2020-02-14, godz. 15:28 ARCHIWUM 2020 » więcej 2020-02-14, godz. 15:28 ARCHIWUM 2020, styczeń » więcej 2020-02-14, godz. 14:14 [08.02.2020] Reperkusje Żeby było śmieszniej - tytułowych reperkusji po opóźnieniu premiery największej polskiej produkcji właściwie nie było. Bo dzięki serialowi o Białym Wilku znowu świetnie im się sprzedają gry z tym bohaterem i zamiast dołować… » więcej 2020-02-14, godz. 13:53 [08.02.2020] Koronawirus cz1 Cóż - to może i nie jest dobra konstatacja - gdy zakładamy, że pojawią się kolejne części kącika technologicznego, które mogą zdominować informacje o niebezpiecznej sytuacji jaka zdarzyła się w Chinach. Nasz ekspert Radek Lis… » więcej 2020-02-08, godz. 06:00 Please The Gods [Switch] Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej… » więcej 2020-02-08, godz. 06:00 Please The Gods [Switch] Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej… » więcej
252253254255256257258