Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Remnant: From the Ashes
Remnant: From the Ashes
Remnant: From The Ashes to nic innego jak soulsowa strzelanka. Ciągłe uniki, dramatyczne pojedynki z bossami i walka o przetrwanie. Widać to od samego początku, praktycznie od pierwszych minut spędzonych w grze. Nasz bezimienny bohater ma za zadanie... uratować Ziemię. Przychodzi nam się zmierzyć z tajemniczą siłą o nazwie "Root". Ta opanowała nasz świat przez wyrastające spod ziemi, oplatające budynki, tworzące chaos korzenie. Jak to bywa w produkcjach "soulslike" - nie wiemy jaki jest nasz cel. Znamy docelowe miejsce podróży głównego bohatera, czyli wieżę. Nie znamy też celu naszego przeciwnika - fabułę gry poznajemy w miarę postępów rozgrywki.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland.
GIERMASZ-Recenzja Remnant From the Ashes

Przechodząc tę grę można całkowicie pominąć jej fabułę. Możemy mijać kolejne lokacje, pokonywać kolejnych wrogów i nie musimy skupiać się na odkrywaniu fabuły gry. Można oczywiście wczytywać się w każde zdanie, analizować każdą sytuację w której znajdzie się nasz bohater - tak, jak zrobiłem to ja. Wówczas "przechodzenie" gry potrwa znacznie dłużej. Wspomniałem wcześniej, że Remnant to typowa "strzelanka" w klimacie soulsów. Można co prawda wybrać klasę postaci, która posługuje się bronią białą i dystansową, jednak szybko zrezygnujecie z bezpośredniej walki. Mechanika gry premiuje strzelanie - nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Machanie mieczem czy młotem jest bardzo "kwadratowe". Wystarczy użycie jednego przycisku. Główny bohater będzie wykonywał tę samą, nudną kombinację ciosów. Strzelby, karabiny - zostały potraktowane dużo hojniej. Jesteśmy w stanie znaleźć ich w świecie gry dużo więcej, niż np. toporów.

Podczas przemierzania przez różne światy oraz pokonywania różnych Bossów, przeciwników jak i wypełniania zadań zyskamy dostęp do Cech. Każda z cech może być rozwinięta do maksymalnie 20 poziomu. Rozwijanie danej cechy może zwiększyć naszą wytrzymałość, zmniejszyć koszt staminy podczas biegu i uniku oraz zwiększyć nasz atak, obrażenia krytyczne. Cech jest, około 30, więc czeka przed nami nie mała przygoda by złapać je wszystkie. Bronie możemy zyskać z dwóch miejsc: za zabijanie Bossów dostajemy materiały z których jesteśmy w stanie wytworzyć giwery lub wystarczy znaleźć skrytki i skrzynki porozrzucane na mapie - tam też jesteśmy w stanie znaleźć broń. Jeżeli chodzi o zbroję, to możemy ją kupić u kupców.

Graficznie Remnant: From The Ashes wygląda bardzo dobrze. Modele postaci i przeciwników wykonane są bardzo szczegółowo. W każdej lokacji, spotkamy inny typ przeciwników. Dźwiękowo Remnant również wypada solidnie. Tutaj polecam słuchawki. Byłem w stanie zorientować się, że nadchodzi przeciwnik, zanim go jeszcze zobaczyłem na ekranie. Poza tym - dodaje to takiej nutki niepewności. Coś co kojarzy się z serią Dark Souls. Gra jest jednak dużo łatwiejsza od Soulsów. Nie chciałbym nawet zestawiać tutaj trudów z pokonaniem Bossa. Co ja mówię... w Soulsach często zwykli przeciwnicy potrawili napsuć nam krwi. W Remnancie jest dużo łatwiej - co nie oznacza, że gra nie jest wymagająca.

Remnant: From The Ashes to gra, którą twórcy reklamowali jako przygodę w kooperacji - ciężko jednak o tym mówić, jeżeli nie mamy znajomych, którzy zagrają razem z nami. To chyba największy minus tej gry. Próbowałem na potrzeby tej recenzji gry z innymi osobami z całego świata. Brakuje jednej istotnej rzeczy - komunikatora. Oczywiście, grając ze znajomymi możemy użyć zewnętrznego programu. Jednak kiedy spotykamy się z nienajomymi, ciężko jest ustalić wspólną taktykę - każdy robi to, co mu się podoba. Poza tym - podczas walk z Bossami amunicję dostawał tylko jeden z graczy - ten który ją podniósł. Nie wszyscy. To mnie bardzo zirytowało. Co jeszcze ciekawsze...przechodząc z kimś kampanię w kooperacji nie czynimy żadnych postępów we własnej kampanii. To oznacza, że zupełnie nieświadomie możecie rozegrać z kimś kilka godzin a w efekcie wasza historia w ogóle nie pójdzie do przodu.

Szczerze mówiąc: Remnant: From The Ashes to prostsza wersja soulsowej strzelanki. Gra rozwija skrzydła, kiedy możemy zagrać ze znajomymi. Gra w pojedynkę na początku jest wymagająca ale później to bułka z masłem. Gołym okiem widać, że twórcy, czyli Gunfire Games nie mieli wielkiej gotówki do stworzenia Remnanta. Udało się jednak przeprowadzić gracza przez ciekawy, soulsowy klimat. Ta gra dostarcza jednak adrenaliny, charakteryzuje się przyjemną walką i jest świetnie zaprojektowana graficznie.

Zobacz także

2020-04-18, godz. 06:00 Ori and the Will of the Wisps [PC] Rozważałem całkiem długo, w jakim tonie utrzymać tę recenzję? Kusiły oniryczne frazy, niczym historia opowiadana w tej grze. To fabuła nakreślona nastrojem pięknie narysowanego lasu w którym dzieje się akcja. Przygoda, która… » więcej 2020-04-18, godz. 06:00 Ori and the Will of the Wisps [PC] Rozważałem całkiem długo, w jakim tonie utrzymać tę recenzję? Kusiły oniryczne frazy, niczym historia opowiadana w tej grze. To fabuła nakreślona nastrojem pięknie narysowanego lasu w którym dzieje się akcja. Przygoda, która… » więcej 2020-04-18, godz. 06:00 Final Fantasy VII Remake [PS4] Nie ukrywam, że do ponownego wydawania odświeżonych wersji starych gier podchodzę sceptycznie. Gdy jest to zwykły remaster, bez żadnych fajerwerków, żerujący na naszej nostalgii, to krytykuję aż miło. Ale są przypadki, gdy nowa… » więcej 2020-04-18, godz. 06:00 Granblue Fantasy: Versus [PS4] W internetowych doniesieniach i opisach Granblue Fantasy: Versus opisywana jest jako dwuwymiarowa bijatyka. To nie do końca prawda. Jest dwuwymiarowa, bardziej przypomina"chodzoną" bijatykę. Czym się różni od "zwykłej"? Tym, że bardziej… » więcej 2020-04-18, godz. 06:00 Granblue Fantasy: Versus [PS4] W internetowych doniesieniach i opisach Granblue Fantasy: Versus opisywana jest jako dwuwymiarowa bijatyka. To nie do końca prawda. Jest dwuwymiarowa, bardziej przypomina"chodzoną" bijatykę. Czym się różni od "zwykłej"? Tym, że bardziej… » więcej 2020-04-18, godz. 06:00 Final Fantasy VII Remake [PS4] Nie ukrywam, że do ponownego wydawania odświeżonych wersji starych gier podchodzę sceptycznie. Gdy jest to zwykły remaster, bez żadnych fajerwerków, żerujący na naszej nostalgii, to krytykuję aż miło. Ale są przypadki, gdy nowa… » więcej 2020-04-11, godz. 06:00 Resident Evil 3 Remake [PS4] No dobra. Capcom znów to zrobił. Może nie przebił poprzedniego rekordu "ohów" i "ahów" wywołanych tym, kiedy pokazał na przykładzie Resident Evil 2, jak powinno się robić remake'i, ale bardzo zbliżył się do tego wyśrubowanego… » więcej 2020-04-11, godz. 06:00 Bug Academy [Switch] Robaki, owady, robale, wkurzające, bzyczące, natarczywe i brzydkie. A najgorzej, jak widzimy je w zupie czy misternie przygotowanym deserze. Czy jest ktoś, kto je lubi? Prócz entomologów oczywiście, ale to nauka, więc nie podlega zwyczajnemu… » więcej 2020-04-11, godz. 06:00 Call of Duty: Warzone [PS4] Call of Duty dla wszystkich - za darmo! Pomyślelibyście? Bo ja nie. A jednak światło dzienne obejrzało Battle Royale z podtytułem "Warzone". Można powiedzieć, że to Call of Duty: Modern Warfare w wersji "free-to-play". Twórcy widząc… » więcej 2020-04-11, godz. 06:00 Smart City Plan [PC] Komunikacja miejska - opóźniona. W powietrzu zdecydowanie zbyt wiele smogu, drogi dziurawe, a w okolicy zbyt mało miejsc do rekreacji. Chyba każdy z nas ma swoją własną wizję tego, jak powinno wyglądać jego najbliższe otoczenie… » więcej
240241242243244245246