Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland.
Przechodząc tę grę można całkowicie pominąć jej fabułę. Możemy mijać kolejne lokacje, pokonywać kolejnych wrogów i nie musimy skupiać się na odkrywaniu fabuły gry. Można oczywiście wczytywać się w każde zdanie, analizować każdą sytuację w której znajdzie się nasz bohater - tak, jak zrobiłem to ja. Wówczas "przechodzenie" gry potrwa znacznie dłużej. Wspomniałem wcześniej, że Remnant to typowa "strzelanka" w klimacie soulsów. Można co prawda wybrać klasę postaci, która posługuje się bronią białą i dystansową, jednak szybko zrezygnujecie z bezpośredniej walki. Mechanika gry premiuje strzelanie - nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Machanie mieczem czy młotem jest bardzo "kwadratowe". Wystarczy użycie jednego przycisku. Główny bohater będzie wykonywał tę samą, nudną kombinację ciosów. Strzelby, karabiny - zostały potraktowane dużo hojniej. Jesteśmy w stanie znaleźć ich w świecie gry dużo więcej, niż np. toporów.
Podczas przemierzania przez różne światy oraz pokonywania różnych Bossów, przeciwników jak i wypełniania zadań zyskamy dostęp do Cech. Każda z cech może być rozwinięta do maksymalnie 20 poziomu. Rozwijanie danej cechy może zwiększyć naszą wytrzymałość, zmniejszyć koszt staminy podczas biegu i uniku oraz zwiększyć nasz atak, obrażenia krytyczne. Cech jest, około 30, więc czeka przed nami nie mała przygoda by złapać je wszystkie. Bronie możemy zyskać z dwóch miejsc: za zabijanie Bossów dostajemy materiały z których jesteśmy w stanie wytworzyć giwery lub wystarczy znaleźć skrytki i skrzynki porozrzucane na mapie - tam też jesteśmy w stanie znaleźć broń. Jeżeli chodzi o zbroję, to możemy ją kupić u kupców.
Graficznie Remnant: From The Ashes wygląda bardzo dobrze. Modele postaci i przeciwników wykonane są bardzo szczegółowo. W każdej lokacji, spotkamy inny typ przeciwników. Dźwiękowo Remnant również wypada solidnie. Tutaj polecam słuchawki. Byłem w stanie zorientować się, że nadchodzi przeciwnik, zanim go jeszcze zobaczyłem na ekranie. Poza tym - dodaje to takiej nutki niepewności. Coś co kojarzy się z serią Dark Souls. Gra jest jednak dużo łatwiejsza od Soulsów. Nie chciałbym nawet zestawiać tutaj trudów z pokonaniem Bossa. Co ja mówię... w Soulsach często zwykli przeciwnicy potrawili napsuć nam krwi. W Remnancie jest dużo łatwiej - co nie oznacza, że gra nie jest wymagająca.
Remnant: From The Ashes to gra, którą twórcy reklamowali jako przygodę w kooperacji - ciężko jednak o tym mówić, jeżeli nie mamy znajomych, którzy zagrają razem z nami. To chyba największy minus tej gry. Próbowałem na potrzeby tej recenzji gry z innymi osobami z całego świata. Brakuje jednej istotnej rzeczy - komunikatora. Oczywiście, grając ze znajomymi możemy użyć zewnętrznego programu. Jednak kiedy spotykamy się z nienajomymi, ciężko jest ustalić wspólną taktykę - każdy robi to, co mu się podoba. Poza tym - podczas walk z Bossami amunicję dostawał tylko jeden z graczy - ten który ją podniósł. Nie wszyscy. To mnie bardzo zirytowało. Co jeszcze ciekawsze...przechodząc z kimś kampanię w kooperacji nie czynimy żadnych postępów we własnej kampanii. To oznacza, że zupełnie nieświadomie możecie rozegrać z kimś kilka godzin a w efekcie wasza historia w ogóle nie pójdzie do przodu.
Szczerze mówiąc: Remnant: From The Ashes to prostsza wersja soulsowej strzelanki. Gra rozwija skrzydła, kiedy możemy zagrać ze znajomymi. Gra w pojedynkę na początku jest wymagająca ale później to bułka z masłem. Gołym okiem widać, że twórcy, czyli Gunfire Games nie mieli wielkiej gotówki do stworzenia Remnanta. Udało się jednak przeprowadzić gracza przez ciekawy, soulsowy klimat. Ta gra dostarcza jednak adrenaliny, charakteryzuje się przyjemną walką i jest świetnie zaprojektowana graficznie.
Zobacz także
2020-02-29, godz. 06:00
[29.02.2020] Prognozy
Mijają kolejne tygodnie, miesiące - a my ciągle o tym cyberpunkowym świecie... Cóż, to najbardziej wyczekiwana polska gra dosłownie na całym świecie. Ale są też inni, którzy dorzucają swoją "cegiełkę" do rodzimej branży. Michał…
» więcej
2020-02-29, godz. 06:00
[29.02.2020] Wymuszenie
Jedna ładowarka by wszystkie znaleźć i w ciemności związać... Wróć, to nie ta bajka - a właściwie rzeczywistość w Unii Europejskiej. Która to Unia ma nowy pomysł ku chwale nas, konsumentów. Mianowicie, jak informuje nasz technologiczny…
» więcej
2020-02-28, godz. 16:17
[22.02.2020] Paraliż?
Kolejne informacje o problemach spowodowanych koronawirusem - ale jak i uspokaja nasz technologiczny ekspert Radek Lis, branża mimo kłopotów funkcjonuje całkiem sprawnie. Niedawno jeden z technologicznych gigantów ujawnił swoje najnowsze…
» więcej
2020-02-28, godz. 16:09
[22.02.2020] Pieniądze
"Gierki są dla dzieci" - ileż razy gracze słyszeli te, hmm, głupoty, hę? No to teraz macie super-kontr-argument: jak podkreśla Michał Król, największa polska firma produkująca gry jest warta więcej niż... potentat paliwowy... Także…
» więcej
2020-02-22, godz. 10:15
Ash of Gods: Redemption [PS4]
Gdzie nie spojrzę na opis albo recenzję Ash of Gods: Redemption - znajduję porównanie do The Banner Saga. Także ja to ominę. Zaczniemy od podstaw. To narracyjna gra RPG. Przy takich produkcjach zazwyczaj trzeba spędzić sporo czasu…
» więcej
2020-02-22, godz. 10:14
The Suicide of Rachel Foster [PC]
Oglądaliście serial "13 powodów"? Ja tak, i muszę przyznać, że gra The Suicide of Rachel Foster ma kilka podobnych cech z produkcją Netflixa. Można powiedzieć, że tylko kilka. Spodziewałem się czegoś więcej po tytule, który…
» więcej
2020-02-22, godz. 06:00
The Suicide of Rachel Foster [PC]
Oglądaliście serial "13 powodów"? Ja tak, i muszę przyznać, że gra The Suicide of Rachel Foster ma kilka podobnych cech z produkcją Netflixa. Można powiedzieć, że tylko kilka. Spodziewałem się czegoś więcej po tytule, który…
» więcej
2020-02-22, godz. 06:00
Kentucky Route Zero [PC]
Ta historia zaczyna się niczym w dobrym hollywoodzkim filmie. Mistyczne zachody słońca, niemal pustynne, opuszczone i niebezpieczne pustkowia, szemrane typy spod ciemnej gwiazdy, a pośrodku tego świata my i wielka przygoda, która czeka…
» więcej
2020-02-22, godz. 06:00
Dreams [PS4] - pierwsze wrażenia
Studio cenione za serię Little Big Planet zrobiło grę... o robieniu gier... Przyznajemy, że gdy czytaliśmy przedpremierowe opisy Dreams, to doprawdy - chociaż lata w branży działamy - momentami zastanawialiśmy się, czym właściwie…
» więcej
2020-02-22, godz. 06:00
Ash of Gods: Redemption [PS4]
Gdzie nie spojrzę na opis albo recenzję Ash of Gods: Redemption - znajduję porównanie do The Banner Saga. Także ja to ominę. Zaczniemy od podstaw. To narracyjna gra RPG. Przy takich produkcjach zazwyczaj trzeba spędzić sporo czasu…
» więcej