Dwie strzelanki recenzujemy w tym tygodniu. Dopiero co wydany DOOM Eternal już święci triumfy na całym świecie - a nasz recenzent Jarek Gowin potwierdza, że jest to wyborna gra dla fanów gatunku. I momentami wcale niełatwa. Podobnie jak kooperacyjna strzelanka Remnant: From The Ashes. Bartek Czetowicz bawił się dobrze, chociaż - wbrew idei wspólnej walki - raczej poleca samotne zmagania. No, chyba, że macie zgrany team. Poza tym przygotowaliśmy przegląd aktualności w branży gier. Połączyliśmy się także z naszym ekspertem Radkiem Lisem, również w technologiach mimo spowolnienia jeszcze nie można mówić o zastoju. Na koniec przypominamy grę, która właśnie dostała nowe życie. Ale recenzja remake'u za tydzień, a dzisiaj Stary, ale jary Panzer Dragoon.
Skoro lepiej nie wychodzić z domu i pracować zdalnie - to większość naszej redakcji właśnie tak zrobiła. Ale i ktoś musiał się w studiu pojawić, żeby przygotować dla Was ten program. Tak więc Andrzej Kutys zaprasza na recenzję dopiero co wydanego RPG akcji NiOh 2. Bardzo to udana kontynuacja, acz pamiętajcie, że to produkcja dosyć trudna i wymagająca zręczności oraz refleksu. Z kolei Bartek Czetowicz zbudował sieć szpitali w wydanej niedawno konsolowej wersji "sima" Two Point Hospital. To gra z przymrużeniem oka, nie tylko ze względu na tematykę, ale także z racji dosyć prostych zasad rządzących rozgrywką. Połączyliśmy się także z naszym technologicznym ekspertem Radkiem Lisem, newsy z branży IT oczywiście zdominował jeden temat (zgadnijcie, jaki, heh). Gramy też piosenkę metalowego zespołu Hunter - „kArmageDoom" (w Aktualnościach poniżej znajdziecie teledysk) nagrali specjalnie na polską premierę DOOM Eternal (za tydzień recenzja tej gry w Giermaszu).
Mimo groźnie brzmiącego tytułu absolutnie nie poddajemy się panice - szczególnie, że mamy TYYYYLE gier do zabawy, prawda? W tym programie przygotowaliśmy dla Was przegląd tygodnia w branży, to na początek. Michał Król ograł także demo Final Fantasy VII Remake - i wygląda na to, że szykuje się spory hit, skoro nawet odporny na "japońskie dziwactwa" redakcyjny kolega zbierał szczękę z podłogi. Ale oryginał z 1997 roku skończył 3 razy. Opowiada także, co dzieje się w polskiej branży w tym niespokojnym czasie. Andrzej Kutys tymczasem odpalił połączenie zdalne - żeby połączyć się z naszym ekspertem Radkiem Lisem. Skoro mamy siedzieć w domach, to dajemy przykład, w międzyczasie dyskutując o nowościach rynku nowych technologii. Przypominamy też Stare, ale jare Cisco Heat.
W tym Giermaszu cztery recenzje - chociaż, przyznajmy to, w tym zestawie premierę mamy jedną. Jarek Gowin przetestował One Punch Man: A Hero Nobody Knows czyli grę na podstawie serialu. I chociaż nie jest to produkcja idealna, to ma też swoje plusy. Andrzej Kutys miał czas, żeby na konsoli przenośnej sprawdzić właśnie wydane na ten sprzęt Ego Protocol Remastered. Zabawa układanką jest ok, chociaż nie dla wszystkich. Także Andrzej przyjrzał się, jak działają remastery dwóch naprawdę udanych gier akcji. Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary Bundle to solidny zestaw dla fanów łamania palców. I jeszcze zaległość - z opóźnieniem, ale dostaliśmy od twórców do recenzji przygodówkę Lost Ember. Łukasz Rabikowski zwraca uwagę, że to fajna acz momentami mająca problemy techniczne produkcja. Dwa kąciki również przygotowaliśmy: Michał Król opowiada o tym, co dzieje się u polskich twórców. A Radek Lis sprawdził nowości świata nowoczesnych technologii.
To nie była jakaś super-głośna premiera - gdy okazuje się, że jeżeli jesteś fanem sieciowych strzelanek, przegapić Hunt: Showdown wręcz nie powinieneś. W Giermaszu przetestował Jarek Gowin, ta survivalowa gra z elementami horroru wnosi powiew świeżości w gatunku. W tej audycji także pełna recenzja gry... o robieniu gier. Dreams to bardzo specyficzna produkcja, Bartek Czetowicz podkreśla, że to jest świetne narzędzie, acz do jego opanowania potrzeba mnóstwo czasu i cierpliwości. Z kolei Michał Król odpalił przenośną konsolę dla gry BE-A Walker. Strzelanka w której mamy wybory moralne? Jak najbardziej. Podobnie jak w Metro Redux na Nintendo Switch - dwie wysoko oceniane gry na podstawie powieści wydawałoby się, że są zbyt zaawansowane jak na konsolę przenośną. Ale, jak podkreśla Andrzej Kutys, to się naprawdę udało. W tym Giermaszu Michał Król sprawdza też, co się dzieje u polskich twórców. A Radek Lis opowiada o branży technologicznej doby koronawirusa.
Zobacz także
2019-07-27, godz. 06:00
[27.07.2019] Przegląd tygodnia
Co prawda ostatnio okazało się, że ekskluzywny dla PS4 Spider-Man stał się najlepiej sprzedającą grą o superbohaterze, ale fani Człowieka Nietoperza nie zważając na to nadstawiają uszy na plotki ze studia Warner Bros. Montreal…
» więcej
2019-07-27, godz. 06:00
[27.07.2019] Warlocks 2: God Slayers [PC]
Dwuwymiarowa akcja w świecie fantasy - czarnownicy walczący ze złem i potwory, które chcą nas powstrzymać przed oczyszczeniem świata - to Warlocks 2: God Slayers. Gra wyprodukowana przez studio Frozen District doczekała się sequelu…
» więcej
2019-07-27, godz. 06:00
Knight Lore (1984 r.)
W rozpikselowanych latach 80-tych pojawienie się tej produkcji zelektryzowało graczy. Bo - umówmy się - w tamtych czasach coś takiego jak "trójwymiarowa" grafika w grach była absolutnie niemożliwa do wyobrażenia, oczywiście z racji…
» więcej
2019-07-27, godz. 06:00
[27.07.2019] Giermasz #358 - Wakacje
Jak wskazuje sam tytuł audycji, mamy sezon ogórkowy, premier jakby mniej, więc tym bardziej warto zwrócić uwagę na te tytuły, które pokazują się na rynku. Na przykład takie polskie Warlocks 2: God Slayers - Bartkowi Czetowiczowi…
» więcej
2019-07-27, godz. 06:00
[27.07.2019] Warlocks 2: God Slayers [PC]
Dwuwymiarowa akcja w świecie fantasy - czarnownicy walczący ze złem i potwory, które chcą nas powstrzymać przed oczyszczeniem świata - to Warlocks 2: God Slayers. Gra wyprodukowana przez studio Frozen District doczekała się sequelu…
» więcej
2019-07-27, godz. 06:00
[27.07.2019] Warlocks 2: God Slayers [PC]
Dwuwymiarowa akcja w świecie fantasy - czarnownicy walczący ze złem i potwory, które chcą nas powstrzymać przed oczyszczeniem świata - to Warlocks 2: God Slayers. Gra wyprodukowana przez studio Frozen District doczekała się sequelu…
» więcej
2019-07-25, godz. 12:11
[20.07.2019] Odgrzewany kotlet
Gdy wszyscy "oszaleli" na punkcie pewnej postarzającej zdjęcia aplikacji... Gdy wreszcie wszyscy zaczęli się zastanawiać, czy aby nie udostępniają swoich wrażliwych danych obcym służbom specjalnym - nasz technologiczny ekspert Radek…
» więcej
2019-07-25, godz. 12:05
[20.07.2019] Czas patriotów
Ulgi dla twórców "gier kulturowych" - jest taki pomysł, ułatwienie dla rodzimej branży. Niektórzy myślą, że chodzi o produkcje "patriotyczne", jednak jak podkreśla Michał Król, to jest zbytnie uproszczenie. Poza tym, rozmawiamy…
» więcej
2019-07-25, godz. 11:56
[20.07.2019] Assassin's Creed: Odyssey Story Creator Mode [PS4]
Doprawdy nietypowa to jest recenzja (właściwie, czy to jest w ogóle recenzja jako taka?) - bo rzadko kiedy opowiadamy osobno o danym, konkretnym trybie gry. Ale, ale - skoro nasza redakcyjna koleżanka Agata Hawrylczuk jest WIELKĄ fanką…
» więcej
2019-07-20, godz. 06:00
Rally-X (1980 r.)
W roku 1980 Namco wypuściło automat z grą wyścigowo-zręcznościową Rally-X, która była jedną z pierwszych importowanych poza terytorium Japonii. Zadaniem gracza było zebranie porozrzucanych w labiryncie flag, unikając przy tym przeszkód…
» więcej