Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Fallout 76 Wastelanders DLC
Fallout 76 Wastelanders DLC
Beznadziejny, okropny, odrzucający - taki był Fallout 76. Największym problemem tej produkcji było przede wszystkim to, że na mapie nie znaleźliśmy żadnych inteligentnych NPC (postaci niezależnych) w oparciu o których historia opowiedziana w grze byłaby ciekawsza. Fallout 76 był po prostu multiplayerem, który polegał na budowaniu, zabijaniu i kolekcjonowaniu ekwipunku w postapokaliptycznym świecie. To za mało, żeby nasycić apetyty fanów serii. Twórcy zaprezentowali więc aktualizację do dna, jakie zaserwowali nieco ponad rok temu. To Fallout 76: Wastelanders. Wprowadza ona to, czego brakowało w "podstawce", czyli zupełnie nowy, ciekawszy wątek fabularny oraz postacie niezależne.

Grę dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega (sam dodatek jest bezpłatny).
GIERMASZ-Recenzja Fallout 76 Wastelanders DLC

Na pustkowiach szaleje plaga, wszędzie roi się od zmutowanych bestii i uzbrojonych po zęby bandytów. Po aktualizacji Fallout 76 już nieco bardziej przypomina "czwórkę" lub (trochę boję się powiedzieć to publicznie) "New Vegas". Jesteśmy rzecz jasna mieszkańcami Krypty 76 i opracowujemy plan uporządkowania pozostałości po cywilizacji, która walczy o przetrwanie po wojnie atomowej. To w telegraficznym skrócie fabuła tej gry. Większość z Was i tak doskonale wie, o co chodzi w serii Fallout. To się również tutaj nie zmieniło.

Aktualizacja dodaje nowy wątek fabularny, w którym mamy do czynienia z dwiema grupami: Osadników i Najeźdźców. Wastelanders przywraca system reputacji, którą zyskujemy po wykonaniu zadań dla jednej czy drugiej frakcji. Świetnie - w końcu w Falloucie 76 wiem, że wykonuję zadania po coś, bo widzę tego wymierne efekty. Ponad to, co mnie najbardziej ucieszyło, do łask wróciły umiejętności "SPECJAL". Po aktualizacji jest więcej sytuacji, w których skille się po prostu przydają. W rozmowach z NPC, jeżeli mamy na przykład retorykę na wysokim poziomie, możemy kogoś przekonać do zachowania w taki sposób, żeby osiągnąć korzyści. To system dobrze znany z poprzednich części Fallouta - w "76" zapomniany, który powraca w "Wastelanders".

Nie da się jednak zapomnieć, że to Fallout 76 - gra, która ma umożliwić rozgrywkę multiplayer. Momentami żeby posunąć wątek fabularny do przodu, musimy na przykład - osiągnąć 15 poziom postaci. Takie rozwiązania mają swoich fanów. Co ważne z perspektywy recenzenta, twórcy naprawili wiele błędów z "podstawki". W Fallout 76 momentami nie dało się kompletnie grać. Miałem problem z połączeniem, wyrzucało mnie z serwerów Bethesda. Po aktualizacji, nie napotkałem żadnego problemu z płynną rozgrywką. Producenci stopniowo naprawiali wszystkie błędy, serwując graczom co tydzień nowe paczki do pobrania. To oczywiście niesamowicie irytuje, bo nie możemy zagrać, dopóki nie pobierzemy kolejnych gigabajtów danych. Szczerze powiem, że podziwiam osoby, które są regularnymi graczami Fallouta 76. Początki były trudne, teraz jest o wiele lepiej.

Tym razem łatwiej nie jest, ponieważ aktualizacja "Wastelanders" to 70 gigabajtów danych. Pocieszające jest to, że jest darmowa. Poza tym... sprawia, że z Falloutem 76 da się spędzić tygodnie a nawet miesiące gry. Wastelanders wprowadza postacie niezależne, które powodują, że zachciało mi się powrócić do serii Bethesdy. Dodatek to 10 godzin dobrej zabawy ekstra. Rozszerzenie do "podstawki" dotyczy graczy wszystkich platform. Dodatek godny uwagi, powinien skłonić was do powrotu do gry, jeżeli ją już posiadacie. Dla samego dodatku - nie warto kupować Fallouta 76, jeżeli nie zalega na Waszej półce.

Zobacz także

2019-12-22, godz. 09:43 D Dagon: Complete Edition [PlayStation 5] Dakar Desert Rally [PlayStation 5] Dante's Inferno Dark Souls II [PS3] Dark Souls II: Scholar of the First Sin [PS4] Dark Souls III - dodatek The Ringed City [PS4] Dark Souls III [PS4] Dark Souls… » więcej 2019-12-22, godz. 09:40 C Call of Cthulhu: The Official Video Game [PS4] Call of Duty: Black Ops 3 - kampania [PS4] Call of Duty: Black Ops 3 - multiplayer [PS4] Call of Duty: Black Ops 4 [PS4] Call of Duty: Black Ops 6 [Xbox Series X] Call of Duty: Black Ops Cold… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 [21.12.2019] Giermasz #377 - Świąteczny luz Nie da się ukryć, że już zwalniamy tempo w oczekiwaniu na (rozkosze stołu) ten moment, gdy wreszcie będzie można usiąść przy konsoli/komputerze i sobie elegancko, świątecznie pograć, heh. W tym programie jednakowoż dwie recenzje:… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 [21.12.2019] Rozgłos Gra, która jeszcze nie miała nawet swojej premiery, a była jedną z tych produkcji, o których mówiło się najwięcej w mijającym roku. Tak tak, oczywiście zgadliście, że klimat odhumanizowanego miasta przyszłości w którym króluje… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 Phoenix Point [PC] Nie będę ukrywać - czekałam na ten tytuł. Podobnie jak fani strategii turowych a przede wszystkim ci, którzy nad serią XCOM spędzili kilkaset godzin. A to dlatego, że Phoenix Point to dzieło ojca XCOM - Juliana Gollopa. Po pierwszych… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 Arise: A Simple Story [PS4] Skoro to jest prosta historia i dosyć krótka przygoda - to niech i taka będzie ta recenzja. Arise: A Simple Story, produkcja hiszpańskiego Piccolo Studio, ma aspirację dostarczyć graczom coś więcej niż tylko wrażenia z zabawy w platformówkę… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 Arise: A Simple Story [PS4] Skoro to jest prosta historia i dosyć krótka przygoda - to niech i taka będzie ta recenzja. Arise: A Simple Story, produkcja hiszpańskiego Piccolo Studio, ma aspirację dostarczyć graczom coś więcej niż tylko wrażenia z zabawy w platformówkę… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 Arise: A Simple Story [PS4] Skoro to jest prosta historia i dosyć krótka przygoda - to niech i taka będzie ta recenzja. Arise: A Simple Story, produkcja hiszpańskiego Piccolo Studio, ma aspirację dostarczyć graczom coś więcej niż tylko wrażenia z zabawy w platformówkę… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 Children of Morta [PS4] Zastanawiałem się, kiedy się przyznać... No dobrze, niech będzie - to był tylko pretekst... I do tego podszyte to było zazdrością, heh. Bo jak słuchałem recenzji Giermaszu PC-towej wersji Children of Morta pojawiła się ta zielona… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 Children of Morta [PS4] Zastanawiałem się, kiedy się przyznać... No dobrze, niech będzie - to był tylko pretekst... I do tego podszyte to było zazdrością, heh. Bo jak słuchałem recenzji Giermaszu PC-towej wersji Children of Morta pojawiła się ta zielona… » więcej
261262263264265266267