Za produkcję odpowiadał nie byle kto, bo brytyjskie studio Core Design. W latach 90. dostarczali wielu hitów, warto wymienić choćby Rick Dangerous 2, Bubba 'n' Stix czy pierwsze części serii Tomb Raider.
Nazwa gry Jaguar XJ220 wzięła się z produkowanego przez brytyjską firmę Jaguar super samochodu, który w tamtych czasach był najszybszym autem na świecie. Osiągał skromne 355 km/h. I taka była też i gra. Szybka i bezkompromisowa.
Oferowała szereg wyścigów w środowisku pseudo-3D, znanym chociażby z wymienionej wcześniej serii Lotus. 32 trasy umiejscowione w kilkunastu krajach o zmiennych warunkach atmosferycznych, dawały wiele godzin doskonałej zabawy. Zwłaszcza, że na trasie gracz ścigał się z pojazdami takich producentów, jak m.in. Ferrari, Porsche, czy wspomniane Lambo.
A jak to w życiu bywa, walka toczyła się o pieniądze, dzięki którym można było przygotować samochód do kolejnego wyścigu. Jaguar XJ220 oferował także możliwość ścigania się na podzielonym ekranie czy ciekawie skonstruowany edytor tras.
Co zaskakujące, gra mimo bardzo wysokich ocen trafiła tylko na Amigę i przystawkę Mega-CD do konsoli SEGA Mega Drive. Studio Core Design nadal tworzyło mnóstwo gier, ale już innych gatunków. Mimo to fani wyścigów nadal pamiętają i doceniają wydanego w 1992 roku Jaguara XJ220.
Zobacz także
2020-08-29, godz. 06:00
Pathfinder: Kingmaker - Definitive Edition [PS4]
Wszystko zaczęło się od 1998 roku i pierwszego Baldur's Gate. Ta gra, kolejna część i wiele jej naśladowców podbiły serca miłośników RPG na całym świecie, a narracja Piotra Fronczewskiego stała się memem. I z tych wzorców…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
PGA 2K21 [PS4]
Nie ma co "ściemniać", mój punkt wyjścia do pisania tej recenzji był taki: nigdy nie grałem w wirtualnego golfa, tym bardziej prawdziwego, nie znałem zasad a gra trafiła do mnie odrobinę przypadkowo. Ale, przecież jestem graczem…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
[29.08.2020] Kasa i prędkość
Giganci branży IT pokłócili się o grę. No, nie byle jaką grę oczywiście, o Wielką Lamę Znoszącą Złote Jajka - i poszło o "kasę" naturalnie. Między innymi o tym rozmawialiśmy z naszym technologicznym ekspertem Radkiem Lisem…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
[29.08.2020] Giermasz #411 - Fenomen
Nie od dzisiaj wiadomo, że ilość premier w ostatnim czasie potrafi wręcz przytłoczyć. Twórcy walczą o uwagę graczy na wszelkie sposoby. Nie zawsze się udaje. Ale, czasami, wydarza się to, co stało się udziałem Fall Guys: Ultimate…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
[29.08.2020] Na żywo w sieci
W normalnych czasach, zamiast opowiadać o prezentowanych polskich grach przywieźlibyśmy dla Was mnóstwo wywiadów. Oczywiście przywieźlibyśmy je z Kolonii, z targów Gamescom 2020. No, ale cóż, czasy są "kowidowe", impreza odbywa…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
Mortal Shell [PS4]
Mortal Shell to produkcja, która pełnymi garściami czerpie z serii Dark Souls. To widać na pierwszy rzut oka. Warto zwrócić uwagę, ile już gier powstało na bazie Soulsów. Dla wielu twórców ta gra była przykładem i inspiracją…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
Mortal Shell [PS4]
Mortal Shell to produkcja, która pełnymi garściami czerpie z serii Dark Souls. To widać na pierwszy rzut oka. Warto zwrócić uwagę, ile już gier powstało na bazie Soulsów. Dla wielu twórców ta gra była przykładem i inspiracją…
» więcej
2020-08-28, godz. 12:51
ARCHIWUM 2020, lipiec
» więcej
2020-08-22, godz. 06:00
Urban Flow [Switch]
Do tej pory gry o ruchu drogowym kojarzyły mi się z serią Burnout i trybem Crash. Rozpędzam się, wpadam na skrzyżowanie, wbijam w pierwszy samochód i oglądam gigantyczny karambol. Twórcy z polskiego studia Baltoro Games stwierdzili…
» więcej
2020-08-22, godz. 06:00
EA SPORTS UFC 4 [PS4]
Brak trybu Ultimate Team, łatwiejsza walka w parterze oraz walka w klinczu - to tylko część zmian w UFC 4 względem poprzedniczki. Dla części graczy to zalety, dla innych z pewnością wady. Bezdyskusyjnie ulepszono walki online. Ultimate…
» więcej