Za produkcję odpowiadał nie byle kto, bo brytyjskie studio Core Design. W latach 90. dostarczali wielu hitów, warto wymienić choćby Rick Dangerous 2, Bubba 'n' Stix czy pierwsze części serii Tomb Raider.
Nazwa gry Jaguar XJ220 wzięła się z produkowanego przez brytyjską firmę Jaguar super samochodu, który w tamtych czasach był najszybszym autem na świecie. Osiągał skromne 355 km/h. I taka była też i gra. Szybka i bezkompromisowa.
Oferowała szereg wyścigów w środowisku pseudo-3D, znanym chociażby z wymienionej wcześniej serii Lotus. 32 trasy umiejscowione w kilkunastu krajach o zmiennych warunkach atmosferycznych, dawały wiele godzin doskonałej zabawy. Zwłaszcza, że na trasie gracz ścigał się z pojazdami takich producentów, jak m.in. Ferrari, Porsche, czy wspomniane Lambo.
A jak to w życiu bywa, walka toczyła się o pieniądze, dzięki którym można było przygotować samochód do kolejnego wyścigu. Jaguar XJ220 oferował także możliwość ścigania się na podzielonym ekranie czy ciekawie skonstruowany edytor tras.
Co zaskakujące, gra mimo bardzo wysokich ocen trafiła tylko na Amigę i przystawkę Mega-CD do konsoli SEGA Mega Drive. Studio Core Design nadal tworzyło mnóstwo gier, ale już innych gatunków. Mimo to fani wyścigów nadal pamiętają i doceniają wydanego w 1992 roku Jaguara XJ220.
Zobacz także
2020-05-23, godz. 06:00
Gigantozaur Gra [Switch]
Pamiętam, że gdy dostałem do recenzji remake serii o Fioletowym Smoku, mój Młody siedział obok i dopingował mnie do grania właśnie w te produkcje. Obserwował, bo za mały był, żeby się nauczyć sterowania. Ale teraz nieco podrósł…
» więcej
2020-05-23, godz. 06:00
Gigantozaur Gra [Switch]
Pamiętam, że gdy dostałem do recenzji remake serii o Fioletowym Smoku, mój Młody siedział obok i dopingował mnie do grania właśnie w te produkcje. Obserwował, bo za mały był, żeby się nauczyć sterowania. Ale teraz nieco podrósł…
» więcej
2020-05-23, godz. 06:00
Gigantozaur Gra [Switch]
Pamiętam, że gdy dostałem do recenzji remake serii o Fioletowym Smoku, mój Młody siedział obok i dopingował mnie do grania właśnie w te produkcje. Obserwował, bo za mały był, żeby się nauczyć sterowania. Ale teraz nieco podrósł…
» więcej
2020-05-23, godz. 06:00
Mafia II Definitive Edition [PS4]
Kiedy tylko usłyszałem pierwsze głosy o tym, że 2K Games powróci do serii Mafia, to nie mogłem wręcz powstrzymać przed okazywaniem swojej radości. Prawda jest taka, że seria miała jeden bardzo dobry tytuł - to Mafia I, jeden nieco…
» więcej
2020-05-23, godz. 06:00
Mafia II Definitive Edition [PS4]
Kiedy tylko usłyszałem pierwsze głosy o tym, że 2K Games powróci do serii Mafia, to nie mogłem wręcz powstrzymać przed okazywaniem swojej radości. Prawda jest taka, że seria miała jeden bardzo dobry tytuł - to Mafia I, jeden nieco…
» więcej
2020-05-23, godz. 06:00
[23.05.2020] Poczuć deszcz w rękach
Haptyczne wibracje - tym wynalazkiem kuszą Japończycy przygotowujący piątą wersję swojej słynnej konsoli. Czy będzie to tylko "bajer", który ostatecznie sprawdzimy w raptem kilku grach po czym pójdzie w zapomnienie? Czy jednak jest…
» więcej
2020-05-23, godz. 06:00
[23.05.2020] Dziwna ryba i deskowe triki
Ostatnio nie ma wydania kącika Gramy po polsku bez informacji o największej polskiej firmie tworzącej gry. No cóż, także teraz Michał Król po prostu nie mógł nie wspomnieć, jak bardzo są bogaci i doganiają legendy, które wydawały…
» więcej
2020-05-23, godz. 06:00
Mafia II Definitive Edition [PS4]
Kiedy tylko usłyszałem pierwsze głosy o tym, że 2K Games powróci do serii Mafia, to nie mogłem wręcz powstrzymać przed okazywaniem swojej radości. Prawda jest taka, że seria miała jeden bardzo dobry tytuł - to Mafia I, jeden nieco…
» więcej
2020-05-23, godz. 06:00
[23.05.2020] Giermasz #399 - Dla dzieci i dorosłych
Dwie recenzje i dwie gry przeznaczone dla zupełnie innej publiczności. Jak przekonuje Andrzej Kutys - czy raczej jego pięcioletni syn - dla małych dzieci (oczywiście w niezbyt dużych dawkach siedzenia przed konsolą) wydana właśnie…
» więcej