... czyli jeżeli pytacie nas, jak uczciliśmy czterechsetne wydanie programu, to, hmm... kompletnie o tym zapomnieliśmy, heh. Wielka feta zatem w Giermaszu numer 401 (żart). A tak poważnie mówiąc, to zapraszamy do wysłuchania trzech recenzji. Michał Król świetnie się bawił w skórze rekina ludojada w grze Maneater. Oczywiście, warto nieco przymknąć oko i historii o, ekchem, zjadaniu ludzi, nie brać aż tak na poważnie. Dokładnie tak samo należy zrobić z Hatsune Miku: Project DIVA MegaMix. Andrzej Kutys zachęca, aby przyzwyczaić się do japońskiej (bardzo japońskiej) scenografii i muzyki, bo ostatecznie to naprawdę fajna, acz trudna gra rytmiczna. Bartek Czetowicz wziął się za Ion Fury, czyli współcześnie zrobioną strzelankę a wyglądającą jak absolutne klasyki sprzed wielu lat. Michał Król sprawdził też, co działo się ostatnio u polskich twórców. A Radek Lis przejrzał nowości świata nowych technologii.
Dwie recenzje i dwie gry przeznaczone dla zupełnie innej publiczności. Jak przekonuje Andrzej Kutys - czy raczej jego pięcioletni syn - dla małych dzieci (oczywiście w niezbyt dużych dawkach siedzenia przed konsolą) wydana właśnie produkcja na podstawie serialu Gigantozaur Gra sprawdzi się jako rodzinna rozrywka. Z kolei Bartek Czetowicz wyruszył na nostalgiczne spotkanie z grą, która zrobiła niegdyś ogromne wrażenie. I Mafia II Definitive Edition to dalej porządna dawka gangsterskiej rozgrywki, acz nie jest to remaster marzeń. Posłuchacie także, co ma do powiedzenia nasz ekspert Radek Lis, który tradycyjnie zaprasza na Kącik technologiczny. Nie próżnował również Michał Król, który przygotował przegląd informacji z polskiej branży gier. A na koniec Stary, ale jary Jaguar XJ220.
Tak - doprawdy wyjątkowo specyficzne tytuły recenzujemy w tym Giermaszu. Sakura Wars ma wszelkie cechy "japońskiego dziwactwa". Ale, jak przekonuje Andrzej Kutys (redakcyjny fan "japońszczyzny"), o ile przymkniecie oko na specyfikę gatunku, bawić się będziecie bardzo dobrze. Za to SnowRunner to wyjątkowy symulator - wielkiej ciężarówy pokonującej śniegi i bezdroża. Bartek Czetowicz poleca, chociaż to gra, nomen omen, specyficzna. Podobnie 80's Overdrive, które chwali Michał Król. Dzięki pracy polskiego studia, przenosimy się w przełom lat 80-tych i 90-tych, zobaczcie produkcję zainspirowaną automatową klasyką gier wyścigowych. Bardzo ładna retro-grafika i muzyka stylizowana na tę z epoki dopełniają obrazu tej - heh - specyficznej produkcji. Z kolei Jarek Gowin miał pewien problem z Help Will Come Tomorrow. Pewne elementy bardzo mu się spodobały, inne mniej. Specyficzna to gra, to na pewno. I jeszcze Radek Lis przygotował przegląd tygodnia w świecie nowych technologii.
Polowanie na Predatora (tudzież odwrotnie), zwariowane przeprowadzki czy szalona bijatyka na motywach popularnego anime - stanowczo, gry komputerowe podejmują najróżniejsze motywy. Choć nie zawsze idealnie. Bartek Czetowicz nie do końca jest przekonany do asymetrycznej (łowcy kontra jeden drapieżca) gry sieciowej Predator: Hunting Grounds. Za to Michał Król gorąco poleca Moving Out: Szalone Przeprowadzki - to w ocenie naszego redakcyjnego kolegi doskonała zabawa dla kilku osób w baaaaardzo luźnej atmosferze. I jeszcze kolejna odsłona serii z piratami Słomkowego Kapelusza. Jarek Gowin z przyjemnością hasał po planszach przygotowanych przez twórców One Piece: Pirate Warriors 4. Tymczasem Andrzej Kutys porozmawiał z Radkiem Lisem o nowościach technologicznych. A Michał Król przygotował kącik Gramy po polsku.
Cztery recenzje w tym Giermaszu, dwie produkcje z Japonii, jedna inspirowana japońską klasyką - i gra logiczna z Polski. Zaczynamy od Trials of Mana - tradycyjnie w Giermaszu jRPG ogrywa Andrzej Kutys. I jeżeli jesteś fanem gatunku, to dostaniesz porządną produkcję, chociaż bez fajerwerków. A może chcecie poczuć klimat salonów arcade lat 90-tych? Bartek Czetowicz poleca, inspirowaną automatową klasyką, "chodzoną" bijatykę Streets of Rage 4. Michał Król ratował świat (i dobrze się bawił) recenzując konsolową wersję gry logicznej z Polski Archaica: The Path of Light. Jarek Gowin w Giermaszu zajmuje się bijatykami (na ekranie, heh) - przetestował też My Hero One's Justice 2 na podstawie bardzo popularnej mangi. I to głównie do jej miłośników adresowana jest ta gra. Połączyliśmy się też z Radkiem Lisem, który opowiada o nowościach technologicznych. Michał Król, oprócz tego, że ograł polską grę, zaprasza oczywiście także na kącik Gramy po polsku.
Zobacz także
2020-06-12, godz. 12:26
ARCHIWUM 2020, kwiecień
» więcej
2020-06-06, godz. 06:00
Liberated [Switch]
Dystopijna ponura przyszłość. Całkowita inwigilacja życia zawodowego i prywatnego obywateli w imię bezpieczeństwa - przynajmniej tak twierdzi rząd. Kontrola portali społecznościowych, wydatków i kont bankowych, wszechobecne kamery…
» więcej
2020-06-06, godz. 06:00
Xenoblade Chronicles: Definitive Edition [Switch]
Obiecałem sobie, że z opinią o remasterze Xenoblade Chronicles: Definitive Edition zmieszczę się w dosłownie czterech akapitach. Przecież sama gra jest znana i powszechnie uznawana za niedocenioną należycie perełkę jeszcze z czasów…
» więcej
2020-06-06, godz. 06:00
Xenoblade Chronicles: Definitive Edition [Switch]
Obiecałem sobie, że z opinią o remasterze Xenoblade Chronicles: Definitive Edition zmieszczę się w dosłownie czterech akapitach. Przecież sama gra jest znana i powszechnie uznawana za niedocenioną należycie perełkę jeszcze z czasów…
» więcej
2020-06-06, godz. 06:00
Mortal Kombat 11: Aftermath DLC [PS4]
Chciałem wymyślić coś oryginalnego z okazji premiery dodatku do ostatniej części Mortal Kombat. Ale Aftermath jest tak uroczo prosty, bezpretensjonalny, a jednocześnie dynamiczny, że wprowadziłbym klimat nie pasujący kompletnie do…
» więcej
2020-06-06, godz. 06:00
Liberated [Switch]
Dystopijna ponura przyszłość. Całkowita inwigilacja życia zawodowego i prywatnego obywateli w imię bezpieczeństwa - przynajmniej tak twierdzi rząd. Kontrola portali społecznościowych, wydatków i kont bankowych, wszechobecne kamery…
» więcej
2020-06-06, godz. 06:00
Xenoblade Chronicles: Definitive Edition [Switch]
Obiecałem sobie, że z opinią o remasterze Xenoblade Chronicles: Definitive Edition zmieszczę się w dosłownie czterech akapitach. Przecież sama gra jest znana i powszechnie uznawana za niedocenioną należycie perełkę jeszcze z czasów…
» więcej
2020-06-06, godz. 06:00
Mortal Kombat 11: Aftermath DLC [PS4]
Chciałem wymyślić coś oryginalnego z okazji premiery dodatku do ostatniej części Mortal Kombat. Ale Aftermath jest tak uroczo prosty, bezpretensjonalny, a jednocześnie dynamiczny, że wprowadziłbym klimat nie pasujący kompletnie do…
» więcej
2020-06-06, godz. 06:00
Mortal Kombat 11: Aftermath DLC [PS4]
Chciałem wymyślić coś oryginalnego z okazji premiery dodatku do ostatniej części Mortal Kombat. Ale Aftermath jest tak uroczo prosty, bezpretensjonalny, a jednocześnie dynamiczny, że wprowadziłbym klimat nie pasujący kompletnie do…
» więcej