Grę i dodatek dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy 11bit studios.
Na początek przypomnijmy, czym jest Moonlighter. W grze wcielamy się w Willa - młodego sklepikarza. Ten wystawia na sprzedaż przedmioty, które sam zdobywa eksplorując lochy nieopodal miasteczka w którym prowadzi sklep. Walczymy więc z potworami i bossami, zabieramy cenne łupy i wracamy do sklepu. Tam proponujemy je innym mieszkańcom wsi. Sami wybieramy, za jaką cenę chcemy sprzedać ciężko zdobyte dobra. O tym, czy cena jest odpowiednia - decydują reakcje klientów. Jeżeli coś ich zainteresuje a jest zbyt drogie - smutni wychodzą ze sklepu. Jeżeli natomiast cena jest odpowiednia, nie zawahają się przed zakupem. Gracz podejmuje nie lada ryzyko. Jeżeli zapuścimy się w lochach za daleko a nie jesteśmy gotowi na ciężką potyczkę na przykład z bossem, to stracimy łupy zdobyte w podróży.
Co nowego daje nam dodatek Between Dimensions? Jego akcja rozpoczyna się po ukończeniu głównej fabuły z podstawki. Żeby w niego zagrać, musimy więc najpierw ukończyć główną historię. Spokój w wiosce Rynoka nie trwał zbyt długo. Nieopodal miejscowości pojawia się zupełnie nowy portal, prowadzący do nowych lochów w której czyhają na głównego bohatera nowi przeciwnicy. W lochu graczowi przyjdzie się zmierzyć z dziesięcioma nowymi przeciwnikami i pięcioma bossami. Okazuje się, że twórcy dodali również nowe przedmioty, które możemy sprzedać w sklepie. Nadal jesteśmy w stanie ulepszać elementy ekwipunku. W dodatku są też świeże zestawy uzbrojenia - niespotykane wcześniej w grze.
Pozostają minusy Moonlightera. Jeden został z pewnością poprawiony. Lochy, które przychodzi nam zwiedzać wydają się bardziej urozmaicone. Lokacje wyglądają inaczej, czasami zaskakują nas swoją budową. Nadal w tej grze brakuje mi bardziej rozbudowanego wątku fabularnego. Trzeba przyznać, że Moonlightera można przejść nie zwracając uwagi na historię a skupiając się na eksploracji, sprzedaży i ulepszaniu ekwipunku. Ciekawym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie w grze wyborów - tutaj będę się upierał, że przydałby się jakiś zwrot akcji. Widać jednak, że zarówno gra jak i dodatek były przemyślane. Twórcy koncentrowali się raczej na dostarczeniu sprawdzonych rozwiązań w nowej formule wszystkim, którym koncept spodobał się za pierwszym razem.
Nie oczekujcie jednak, że dzięki dodatkowi zmienicie zdanie na temat Moonlightera. Raz wyrobione nie zmieni się po przejściu DLC. Można powiedzieć, że dzięki "Between Dimensions" dostałem jeszcze więcej tego, co podobało mi się w podstawce z kilkoma nowinkami. Dla osób, które grały w Moonlightera - dodatek to szansa na przedłużenie ciekawej przygody. Aspekt ekonomiczny gry, czyli prowadzenie sklepu jest świetną odskocznią od eksplorowania lochów i zabijania potworów. Dodatek do Moonlightera kosztuje zaledwie 25 złotych. Według mnie, to bardzo dobrze zainwestowane pieniądze.
Zobacz także
2020-08-22, godz. 06:00
Metamorphosis [Switch]
Nie wiem, co począć z tą recenzją? Mam oto przed sobą grę, której na pewno nie można odmówić braku zaangażowania twórców. Produkcję, która wygląda naprawdę dobrze, a że bazuje na niezwykłej prozie Franza Kafki, to i scenografia…
» więcej
2020-08-22, godz. 06:00
Dying Light: Hellraid DLC [PS4]
Od początku czułem rezerwę, ale tak jest często, a potem czeka mnie miłe zaskoczenie. I tym razem... tak nie było. Nowy dodatek do Dying Light jest rozczarowujący. Wydany pięć lat po premierze podstawki Hellraid - choć obiecywał…
» więcej
2020-08-22, godz. 06:00
Marvel's Avengers - beta [PS4]
Szczerze mówiąc, to na razie trochę się nasz redakcyjny kolega pociesza: że to tylko beta, że jeszcze do premiery może się trochę zmienić... Jarek Gowin, wielki fan super-bohaterów, wziął udział w otwartych testach Marvel's…
» więcej
2020-08-22, godz. 06:00
EA SPORTS UFC 4 [PS4]
Brak trybu Ultimate Team, łatwiejsza walka w parterze oraz walka w klinczu - to tylko część zmian w UFC 4 względem poprzedniczki. Dla części graczy to zalety, dla innych z pewnością wady. Bezdyskusyjnie ulepszono walki online. Ultimate…
» więcej
2020-08-22, godz. 06:00
Metamorphosis [Switch]
Nie wiem, co począć z tą recenzją? Mam oto przed sobą grę, której na pewno nie można odmówić braku zaangażowania twórców. Produkcję, która wygląda naprawdę dobrze, a że bazuje na niezwykłej prozie Franza Kafki, to i scenografia…
» więcej
2020-08-22, godz. 06:00
Dying Light: Hellraid DLC [PS4]
Od początku czułem rezerwę, ale tak jest często, a potem czeka mnie miłe zaskoczenie. I tym razem... tak nie było. Nowy dodatek do Dying Light jest rozczarowujący. Wydany pięć lat po premierze podstawki Hellraid - choć obiecywał…
» więcej
2020-08-22, godz. 06:00
Dying Light: Hellraid DLC [PS4]
Od początku czułem rezerwę, ale tak jest często, a potem czeka mnie miłe zaskoczenie. I tym razem... tak nie było. Nowy dodatek do Dying Light jest rozczarowujący. Wydany pięć lat po premierze podstawki Hellraid - choć obiecywał…
» więcej
2020-08-22, godz. 06:00
[22.08.2020] Giermasz #410 - Gatunkowy miszmasz
Bardzo różnorodny ten Giermasz: zaczynamy od pozycji obowiązkowej dla fanów MMA, jak podkreśla Bartek Czetowicz, chociaż nie jest idealnie, to EA SPORTS UFC 4 sprawdza się i w stójce i w parterze... Mamy też coś dla fanów super-bohaterów…
» więcej
2020-08-22, godz. 06:00
Metamorphosis [Switch]
Nie wiem, co począć z tą recenzją? Mam oto przed sobą grę, której na pewno nie można odmówić braku zaangażowania twórców. Produkcję, która wygląda naprawdę dobrze, a że bazuje na niezwykłej prozie Franza Kafki, to i scenografia…
» więcej
2020-08-22, godz. 06:00
Urban Flow [Switch]
Do tej pory gry o ruchu drogowym kojarzyły mi się z serią Burnout i trybem Crash. Rozpędzam się, wpadam na skrzyżowanie, wbijam w pierwszy samochód i oglądam gigantyczny karambol. Twórcy z polskiego studia Baltoro Games stwierdzili…
» więcej