Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy 7Levels
Do dyspozycji gracza twórcy przekazują kilkanaście ciekawych map. Wśród nich mamy między innymi pokój dziecięcy, starożytną arenę, piramidę czy wyspę. Każda plansza charakteryzuje się innym ułożeniem korytarzy. Oprócz tego na każdej z nich są różne pułapki czekające na graczy, które mają utrudnić rozgrywkę. Ta zależy również od trybu gry. Możemy wziąć udział w klasycznym Deathmatchu, chociaż jest również opcja Last Man Standing. Bardzo ciekawym trybem jest "Horda". Jak się pewnie domyślacie chodzi w niej o nic innego, jak o przetrwanie na kolejnych mapach. Na planszy pojawiają się kolejne roboty (przeciwnicy), które musimy jak najszybciej zneutralizować. Dlaczego? Bo po kilku chwilach zaatakuje nas kolejna fala wrogów. Z kolejnymi atakami przetrwanie staje się coraz trudniejsze. Rywale poruszają się bardzo szybko. To oznacza, że potrzeba im mniej więcej 3 sekund, żeby znaleźć się tuż obok kontrolowanego przez nas robota. Co jakiś czas na mapie możemy zobaczyć znajdźki. Te to najczęściej dodatkowe punkty zdrowia dla naszej maszyny albo inny typ amunicji. Bardzo skutecznej amunicji trzeba przyznać. Bo zamiast strzelać pojedynczymi pociskami, przez kilka sekund możemy użyć na przykład śmiercionośnego lasera.
Destrobots wygląda bardzo ładnie. Grę cechuje płynna rozgrywka, w której nie ma mowy na spadki klatek lub problemy z animacjami. Roboty płynnie poruszają się po polu bitwy. Poza tym gra jest bardzo kolorowa i może spodobać się również laikom. Sterowanie również nie jest trudne, bo wystarczy nam do niego kilka przycisków. Analog, którym poruszamy swojego robota, przycisk strzału i blok - to wszystko. Reguły są bardzo proste. Kluczem do sukcesu jest pozostawanie w ciągłym ruchu, stosowanie uników i strzelanie.
Destrobots to gra z gatunku top-down shooter. Główną jej siłą jest tryb tzw. "kanapowej kooperacji" do czterech osób. To oznacza, że dzięki joy-conom konsoli Nintendo Switch jesteśmy w stanie grać ze znajomymi. Przy tym, polecam jednak podłączyć Switcha do stacji dokującej i przerzucić ekran rozgrywki na telewizor. Wówczas na dużym ekranie, każdy z graczy ma bardziej wyrównane szanse. Mogę potwierdzić, że gra zyskuje kiedy możemy się nią cieszyć z innymi. W pojedynkę bardzo szybko Wam się znudzi. Skoro jednak sami twórcy mówią o tym, że głównym jej założeniem jest kooperacja to postanowiłem to wypróbować. Myślę, że Destrobots to tak nieskomplikowana gra, że aż staje się to jej zaletą. Każdy, może spróbować w niej swoich sił i nie musimy długo tłumaczyć o co chodzi. Bezcenne jest spojrzenie osoby, która generalnie nie spędza czasu przed grami komputerowymi, kiedy po raz kolejny rozwalacie ich robota po kilku sekundach.
Destrobots to kawał dobrej roboty. Ciekawa, kolorowa gra z kilkoma trybami rozgrywki. Zyskuje wiele w momencie, kiedy gracie w towarzystwie a nie w pojedynkę. Samemu się bardzo nudzi. Z innymi graczami na jednej kanapie jest w stanie rozkręcić niejedną imprezę.
Zobacz także
2020-06-27, godz. 06:00
The Last of Us Part II [PS4]
Dawno nie spotkałem się z grą, która budziłaby tyle skrajnych emocji. Były produkcje, które rozgrzewały nas do czerwoności, wywoływały wściekłość, doprowadzały do furii albo euforii, ale nie przypominam sobie aż takiej polaryzacji…
» więcej
2020-06-27, godz. 06:00
Red Wings: Aces of the Sky [Switch]
Red Wings: Aces of the Sky jest skrajnie daleko od określenia symulator lotnictwa, to wręcz jego przeciwieństwo. Niczym nieskrępowana powietrzna strzelanina, gdzie ponad wszystko nacisk położony został na przyjemność latania i strącanie…
» więcej
2020-06-27, godz. 06:00
[27.06.2020] Giermasz #404 - Dla dorosłych i niekoniecznie dorosłych
Nie mogło być inaczej: nasz redakcyjny kolega Jarosław Gowin (fan także pierwszej części) jest pod ogromnym wrażeniem przygody, jaką przeżył w ponurym postapokaliptycznym świecie The Last of Us Part II . Tylko pamiętajcie - mając…
» więcej
2020-06-27, godz. 06:00
Red Wings: Aces of the Sky [Switch]
Red Wings: Aces of the Sky jest skrajnie daleko od określenia symulator lotnictwa, to wręcz jego przeciwieństwo. Niczym nieskrępowana powietrzna strzelanina, gdzie ponad wszystko nacisk położony został na przyjemność latania i strącanie…
» więcej
2020-06-27, godz. 06:00
Pokemon Shield The Isle of Armor DLC [Switch]
Właściwie dla kogo ja piszę tę recenzję? - zastanowiłem się siadając przed pustą wirtualną kartką na ekranie komputera. Jeżeli jesteście fanami serii Pokemon, jeżeli spędziliście dziesiątki (a często i setki) godzin na łapaniu…
» więcej
2020-06-27, godz. 06:00
The Last of Us Part II [PS4]
Dawno nie spotkałem się z grą, która budziłaby tyle skrajnych emocji. Były produkcje, które rozgrzewały nas do czerwoności, wywoływały wściekłość, doprowadzały do furii albo euforii, ale nie przypominam sobie aż takiej polaryzacji…
» więcej
2020-06-27, godz. 06:00
The Last of Us Part II [PS4]
Dawno nie spotkałem się z grą, która budziłaby tyle skrajnych emocji. Były produkcje, które rozgrzewały nas do czerwoności, wywoływały wściekłość, doprowadzały do furii albo euforii, ale nie przypominam sobie aż takiej polaryzacji…
» więcej
2020-06-27, godz. 06:00
Destrobots [Switch]
Recenzja gry Destrobots cieszy tym bardziej, ponieważ to gra polskiej produkcji. Krakowskie studio 7LEVELS przygotowało tytuł, której premiera na konsoli Nintendo Switch miała miejsce 18 czerwca. Po rozegraniu kilkunastu godzin w Destrobots…
» więcej
2020-06-26, godz. 17:11
[27.06.2020] Przejęcie
Microsoft kupi znane polskie studio... gruchnęła plotka w środowisku. Razem z Michałem Królem zastanawiamy się, kto może być potencjalnym celem giganta. Posłuchajcie naszych rozważań. Poza tym - jakżeby inaczej - kolejna odsłona…
» więcej
2020-06-26, godz. 10:12
[27.06.2020] Ale kabel
Ceny akcesoriów proponowane przez korporację z nadgryzionym jabłkiem nie raz wprawiły nas w zdumienie. Teraz zaskoczyli nas kwotą, jaką zażyczyli sobie za... kabel. Czy jest on jakiś super-ekstra-niezwykły? Między innymi o tym rozmawiamy…
» więcej