Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Mortal Shell
Mortal Shell
Mortal Shell to produkcja, która pełnymi garściami czerpie z serii Dark Souls. To widać na pierwszy rzut oka. Warto zwrócić uwagę, ile już gier powstało na bazie Soulsów. Dla wielu twórców ta gra była przykładem i inspiracją. Nie inaczej jest w przypadku studia Cold Symmetry. Jak się okazuje, graczom nie przeszkadza wysoki poziom trudności i mało lub nawet brak jakichkolwiek podpowiedzi. Co więcej - nie potrzebne są długie cutscenki na wstępie. Część graczy jest na tyle inteligentna, że potrafi poznawać kolejne części fabuły wraz z postępami w grze. Mortal Shell to tańsza, nieco mniej skomplikowana (ale nie łatwa) produkcja w klimacie Dark Souls.

Grę do recenzji dostaliśmy od reprezentującej wydawcę agencji Evolve.
GIERMASZ - Recenzja Mortal Shell

Mortal Shell przedstawia graczom wyjątkowo mroczny świat. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że momentami budzi on niepokój bardziej, niż część lokacji w Soulsach. Historię poznajemy w miarę postępów w grze. Nasz bohater jest w stanie wchodzić w "skorupy". To oznacza, że wedle życzenia, możemy korzystać z kilku klas postaci. Te dostosowujemy zarówno do naszego stylu gry, jak i do sytuacji w jakiej znajdzie się główny bohater. Z jednej strony mamy tanka, który zadaje dużo obrażeń, jednak jest dużo wolniejszy i mozolny w ruchach. Z drugiej strony jest zabójca, który porusza się zwinnie niczym jaszczurka ale traci w otwartym pojedynku.

System walki nie jest bardzo skomplikowany - tak jak w Dark Souls. Mamy kilka ataków do wyboru. W zasadzie są dwie próby pokonania rywali przed restartem poziomu. Najpierw w silnej formie kiedy wcielamy się w ciało np. żołnierza a później jako dużo słabsza dusza. Kiedy dokończymy walkę w tej drugiej formie możemy powrócić do pokonanego wcześniej ciała, jednak przy następnej porażce nic nas już nie uratuje. Podobnie jak w Dark Souls, w Mortal Shell zbieramy Tary (w grze od From Software były to dusze) dzięki którym rozwijamy naszą postać. Łapiąc Tary jesteśmy w stanie poznawać nowe umiejętności i cechy naszego bohatera. Są rzeczy, które na szczęście są zbliżone do Soulsów. Ta gra bazuje bardziej na umiejętnościach gracza i wyczuciu czasu przy unikach. To oznacza, że najwięcej będzie zależało od osoby która trzyma pada. W Mortal Shell jest nawet osiągnięcie do zdobycia, które polega na przejściu gry bez pochłaniania żadnej ludzkiej powłoki. Warto dodać, że wówczas jedno trafienie rywali oznacza śmierć.

Deweoperzy ciekawie podeszli do kwestii rozwoju postaci. Każdy element ma stopnie zaznajomienia się z przedmiotem. To oznacza, że nasz bohater może na przykład stać się bardziej odporny na trucizny. Szkoda, że na poznanie wszystkich tajników rozwoju bohatera trzeba spędzić dużo czasu. Dla mnie to minus, bo nie lubię tkwić w menu i zastanawiać się nad działaniem różnych atrybutów. Interesuje mnie akcja, której w Mortal Shell jest niemało. Nie są to jednak wyzwania pokroju Dark Souls.

Można powiedzieć, że Mortal Shell to Dark Souls - jednak bardziej "lajtowe". Tutaj nie zaznacie tak spektakularnych i dramatycznych pojedynków jak w grze od From Software. Mortal Shell jest imitacją, wyraźnie wzorowaną na bardziej znanym poprzedniku. Czy udaną? Na pewno inną. Można ją potraktować jako odskocznię, inną, alternatywną historię. Gra ma jednak mało rodzajów broni. Twórcy nie wysilili się również na zaprojektowanie większej liczby przeciwników i bossów. Czy warto? Na pewno tak, jednak nie będzie to dla was miłość od pierwszego wejrzenia.

Zobacz także

2020-08-14, godz. 14:53 GIERMASZ 2020, sierpień » więcej 2020-08-14, godz. 14:53 [15.08.2020] Co w trawie piszczy Po krótkiej urlopowej przerwie wracamy do naszego co tygodniowego przeglądu wydarzeń w polskiej branży gier wideo. W studiu Michał Król z najnowszymi informacjami. Mówimy między innymi o pomyśle pilotażowego programu związanego… » więcej 2020-08-14, godz. 14:39 GIERMASZ 2020, sierpień » więcej 2020-08-14, godz. 14:39 [15.08.2020] Szpieguj-szpiegula Wydaje się, że nawet już chyba przyzwyczailiśmy się do śledzącego nas nieustannie "Wielkiego brata". Oglądasz coś w sklepie internetowym - po czym nagle w Twoich "soszjalach" odpalają się reklamy takich produktów... to już nawet… » więcej 2020-08-10, godz. 16:45 Fall Guys: Ultimate Knockout [PS4] To miała być klasyczna, pisana recenzja Giermaszu. Ale wystarczy sprawdzić, co wydarzyło się wokół tej gry, jak szybko stała się fenomenem, żeby stwierdzić, że ten tytuł wymyka się próbom oceny. Po prostu grają w nią miliony… » więcej 2020-08-01, godz. 06:00 [02-09.08.2020] Giermasz na urlopie! Spokojnie - wrócimy, pełni nowych sił i z ogranymi kolejnymi hitami! Z racji przerwy urlopowej na kolejny program zapraszamy w sobotę 15 sierpnia . Możecie się spodziewać między innymi recenzji Carrion, Tannenberg (wersja konsolowa)… » więcej 2020-07-26, godz. 17:12 Urban Flow [Switch] Do tej pory gry o ruchu drogowym kojarzyły mi się z serią Burnout i trybem Crash. Rozpędzam się, wpadam na skrzyżowanie, wbijam w pierwszy samochód i oglądam gigantyczny karambol. Twórcy z polskiego studia Baltoro Games stwierdzili… » więcej 2020-07-25, godz. 06:00 [25.07.2020] Giermasz #408 - Gry na Xboksa Series X - i nie tylko To jest pewna ironia losu, że w programie w którym sporo miejsca poświęciliśmy prezentacji gier na Xboksa Series X - i jednocześnie recenzujemy ostatniego "ekskluziwa" od konkurencji. Ale to nie my ustalaliśmy ten harmonogram, prawda?… » więcej 2020-07-25, godz. 06:00 Silent Service II (1990 r.) Żeby grać w tę produkcję w Polsce - wtedy w sklepach nie było oryginalnych wydań - gazety drukowały sążnistą listę klawiszy potrzebnych do obsługi Twojej jednostki. W grze Silent Service II wcielałeś się Drogi Graczu w postać… » więcej 2020-07-25, godz. 06:00 Ghost of Tsushima [PS4] Wymyśliłem ze czternaście wersji pierwszego akapitu tej recenzji... W jednej, przykładowo, miałem zacząć od informacji, że koniecznie trzeba zmienić wersję językową na japońską (z polskimi napisami). To gwarantuje najlepsze doznania… » więcej
222223224225226227228