Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Marvel's Avengers
Marvel's Avengers
Nie jest tak najgorzej... Obawy przed premierą Marvel's Avengers były spore - gracze - w tym trochę ja - kręcili nieco nosem po tym, jak dostali do ogrywania betę. Niektórych nie przekonywały projekty postaci, niektóre animacje, błędy graficzne i jeszcze kilka szczegółów, przez które część osób spisało już grę na straty. Za szybko. Avengersi na skutek dramatycznych wydarzeń rozpadli się. Świat - z powodu tych samych wydarzeń - wypełnił się ludźmi, którzy nagle dostali supermoce. I oni znaleźli się na celowniku specjalnych służb, które mają ich złapać i "wyleczyć". Wcielamy się w dużej mierze w jedną z nich - nastolatkę Kamalę Khan, znanej komiksowej społeczności, jako Miss Marvel i - na początku - próbujemy zespolić ponownie mścicieli. Przy okazji kopiąc odwłoki wszystkim, którzy staną nam na drodze.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega
GIERMASZ-Recenzja Marvels Avengers

I w tym Marvel's Avengers spisuje się bardzo dobrze. Walki są zrobione bardzo porządnie - brak mi jednak momentami poczucia takiej mocy, jaką dysponował na przykład Hulk, choć to się zmienia wraz z biegiem gry i stopniowym rozwojem postaci. Mimo, że traktowałem to na początku jako wadę - to jednak nie do końca tak jest-gra po prostu - szczególnie na wyższych poziomach trudności - wynagradza kombinowanie, odpowiednio honoruje, jeśli nie wpadamy na hura w wir wrogów i przyjmujemy jakiś sposób, który pozwala nam uniknąć obrażeń - możemy być pewni, że to zaprocentuje.

Jeśli chodzi o mnie, najlepiej grało mi się Hulkiem i właśnie Kamalą, której mocą jest powiększanie poszczególnych części ciała i na przykład grzmotnięcie jakiegoś wroga pięścią wielkości volkswagena. Kamala, po naładowaniu zdolności, potrafi też stać się na kilka chwil olbrzymką i "wyjaśniać" przeciwników z pozycji czwartej kondygnacji kamienicy. Generalnie jej postać napisana jest najlepiej - pełna entuzjazmu, ale i naiwności czy ideałów, ale momentami pyskata i bardzo waleczna. Szybko zdobyła moją sympatię i wydaje mi się, że gra się nią najprzyjemniej. No i tym Hulkiem rzecz jasna.

Pozostałym bohaterom też niewiele można zarzucić poza tym, że odbiegają nieco wizerunkami od kinowych odpowiedników. Najgorzej chyba wygląda Iron Man/Tony Stark, choć trzeba oddać, że robotę robią także dialogi, które są na tyle dobre, że pozwalają szybko zapomnieć o tym, że coś nam nie pasuje z twarzą postaci.

Samej fabule daleko do wielowątkowej epopei, ale narzekać też za bardzo nie ma na co. Jest poprowadzona sprawnie, wartko i raczej nie pozwala się nudzić. Jak może, unika również nonsensów. Na tyle, na ile to wykonalne w świecie, gdzie faceta po niebie ciągnie jego młotek... Doceniam również humor - jest go trochę - tak w sam raz, całe szczęście scenarzyści nie próbowali zaserwować nam komedii z momentami walki, bo to rzadko kończy się dobrze. Aktorzy - nawet ci Polscy w dubbingu - dobrze się spisali. Wciąż - najlepiej wypada Kamala. Bywa przerysowana, egzaltowana - taka trochę irytująca, ale dalej bardzo prawdziwa.

Schody w Marvel's Avengers zaczynają się po dłuższej rozgrywce. Wtedy zaczynamy zwracać uwagę na błędy, które może normalnie można by zlekceważyć, gdyby nie to, że jest ich po prostu wciąż za dużo. Moim zdaniem produkcji Square Enix przydałoby się jeszcze kilka miesięcy w developerskim inkubatorze, co pozwoliłoby nam uniknąć nerwów czy ściągania wielo-gigabajtowych poprawek, a na to trochę się zanosi przez - między innymi - wciąż słaby system zniszczeń. Bo kiedy Hulk wyciąga z ziemi jakąś potężną bryłę, żeby nią miotnąć, mogłoby to pozostawić jakiś ślad. Słabo też wyglądają niektóre tekstury, no i gra pozwala sobie niekiedy na porządne chrupnięcie - co prawda zazwyczaj, kiedy na ekranie pojawia się rój wrogów, ale też grafika - choć w ogólnym rozrachunku ładna - to nie jest na tyle powalająca, żeby doprowadzać konsolę (grałem na PS4) do stanu wrzenia. Są też misje, które zwyczajnie nudzą, szczególnie przez swoją powtarzalność. Z drugiej strony starcia z bossami są lepiej niż poprawne, za każdym razem czekałem z niecierpliwością, kiedy będę mógł się wreszcie któremuś dobrać do skóry i nigdy się nie zawiodłem.

Przejście kampanii to dopiero wstęp przed rozgrywką w sieci. Ta jednak jeszcze trochę raczkuje, trudno dobrać drużynę i zadania nadal cierpią na bolączkę wtórności, choć nie odbiera im to zbyt dużo uroku. Zresztą - mam nieodparte wrażenie, że ta gra wciąż powstaje, bo przyszła na świat jako wcześniak i musi jeszcze trochę podrosnąć przez kolejne dawki aktualizacji, na które też czekam, bo już teraz bawiłem się bardzo dobrze - i fani komiksów raczej narzekać nie będą. Pozostali - mogą spokojnie poczekać aż otrzymamy w pełni gotowy produkt. Ale jeśli kupią teraz - też nie ma co sobie pluć w brodę, bo chociaż mamy tu solidne braki, to nadal jest kawał dobrej rozrywki. Bo mimo tych niedociągnięć, Marvel's Avengers to dobry produkt z aspiracjami do jeszcze lepszego. I nie wykluczone, że takim się stanie.

Zobacz także

2020-04-25, godz. 06:00 [25.04.2020] Giermasz #395 - Pyszne kotleciki Tak się złożyło, że w tym programie recenzujemy produkcje, które miały swoje premiery znacznie wcześniej. Ale, po pierwsze: nie można chyba przejść obojętnie wobec poprawionej wersji kampanii dla jednego gracza w jednej z najpopularniejszych… » więcej 2020-04-25, godz. 06:00 Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered [PS4] Po blisko 11 latach powraca Call of Duty: Modern Warfare 2, jedna z najlepiej ocenianych gier tej serii. Activision postanowiło jednak, że remaster będzie zawierał tylko kampanię dla pojedynczego gracza i tym samym wycieli tryby multiplayer… » więcej 2020-04-25, godz. 06:00 [25.04.2020] Symulator papieża Jak wiadomo, rynek gier komputerowych jest, po pierwsze, ogromny - a po drugie, niezmiernie zróżnicowany. Co oznacza także, że sukces można osiągnąć na przykład umiejętnym "wstrzeleniem się" w jakąś niszę. Czy symulator, hmm..… » więcej 2020-04-25, godz. 06:00 Fallout 76 Wastelanders DLC [PS4] Beznadziejny, okropny, odrzucający - taki był Fallout 76. Największym problemem tej produkcji było przede wszystkim to, że na mapie nie znaleźliśmy żadnych inteligentnych NPC (postaci niezależnych) w oparciu o których historia opowiedziana… » więcej 2020-04-18, godz. 13:36 [18.04.2020] Kołomyja Pewna firma z nadgryzionym owocem w logo nie przestaje zadziwiać. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że chociaż z pół internetu ryknęło śmiechem, gdy zaprezentowali cenę swoich... kółek do obudowy komputera - tak przynajmniej… » więcej 2020-04-18, godz. 13:29 [18.04.2020] Najwięksi Ponieważ wciąż pokutuje jeszcze przekonanie, że "gierki są dla dzieci" - to jakby Wam ktoś tak kiedyś powiedział, to zwróćcie uwagę adwersarzowi, że na polskiej giełdzie najbogatsza jest firma, która robi gry. To jest wielki… » więcej 2020-04-18, godz. 13:19 [18.04.2020] Giermasz #394 - Fantastyczne światy Trzy recenzje, dwie gry mają w nazwie słowo "fantasy"... Już pierwsze wrażenia z dema były tak dobre, że chociaż Michał Król nigdy nie chciał "japońskich dziwactw" - to Final Fantasy VII Remake nikomu w redakcji nie oddał i jest… » więcej 2020-04-18, godz. 12:49 Final Fantasy VII Remake [PS4] Nie ukrywam, że do ponownego wydawania odświeżonych wersji starych gier podchodzę sceptycznie. Gdy jest to zwykły remaster, bez żadnych fajerwerków, żerujący na naszej nostalgii, to krytykuję aż miło. Ale są przypadki, gdy nowa… » więcej 2020-04-18, godz. 12:12 Granblue Fantasy: Versus [PS4] W internetowych doniesieniach i opisach Granblue Fantasy: Versus opisywana jest jako dwuwymiarowa bijatyka. To nie do końca prawda. Jest dwuwymiarowa, bardziej przypomina"chodzoną" bijatykę. Czym się różni od "zwykłej"? Tym, że bardziej… » więcej 2020-04-18, godz. 06:00 Ori and the Will of the Wisps [PC] Rozważałem całkiem długo, w jakim tonie utrzymać tę recenzję? Kusiły oniryczne frazy, niczym historia opowiadana w tej grze. To fabuła nakreślona nastrojem pięknie narysowanego lasu w którym dzieje się akcja. Przygoda, która… » więcej
239240241242243244245