Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Commandos 2 & Praetorians: HD Remaster Double Pack
Commandos 2 & Praetorians: HD Remaster Double Pack
Na konsole PlayStation 4 trafił zestaw remasterów: Commandos 2 oraz Praetorians. Zawsze przed takimi eksperymentami przy konwersji gier z PC na konsole zastanawiam się przede wszystkim, jak to będzie ze sterowaniem? Wiadomo nie od dzisiaj, że jest zgoła inne na obu wymienionych wcześniej platformach. Produkcje pojawiły się kolejno w 2001 i 2003 roku i w tamtym czasie zyskały spore uznanie. Co dla niektórych wydaje się całkiem niedawnym wspomnieniem, dla technologii oraz dla branży gier jest przepaścią bo od premier tych gier minęło 19 oraz 17 lat. Czy druga część Commandosa i Praetorians odnajdą się w świecie gier ekscytujących, cieszących oko oraz dostarczających ciekawą fabułę? O tym przekonacie się w tej recenzji.

Gry do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland.
GIERMASZ-Recenzja Commandos 2 & Praetorians: HD Remaster Double Pack

Zacznijmy może od Commandosa 2. To gra taktyczna, w której sterujemy tytułowymi komandosami. Każdy z nich posiada rzecz jasna różne umiejętności oraz specjalizacje. Mamy więc sapera, który obsługuje materiały wybuchowe, człowieka od cichej eliminacji przeciwników oraz szpiega, który przygotowuje różne maskarady. Do dyspozycji jest również pies, który potrafi skutecznie odwrócić uwagę przeciwników. Sęk w tym, żeby sposobem eliminować kolejnych wrogów i zwracać uwagę na mocno ograniczone wyposażenie.

Największym zarzutem wobec drugiej części "komandosów" jest fakt, że brakuje tutaj przemyślanego sterowania. Twórcy mogli dodać również na PS4 opcję włączenia kursora. Wówczas dokładniej mógłbym zdecydować o tym, co moi bohaterowie mają w danej chwili zrobić. Namierzanie przeciwników działa fatalnie. Przebrnięcie przez kilka pierwszych misji kosztowało mnie mnóstwo nerwów a później wcale nie było lepiej. Reszta załogi chodzi za zaznaczonym przez nas komandosem. Bardzo często jednak nie miałem możliwości zareagować na tyle szybko, żeby ktoś odpowiednio się schował i wrogowie wykrywali cały zespół.

Co więcej, kilkanaście razy wyrzuciło mnie z gry z błędem i musiałem dany etap rozpoczynać od początku. Dramat. Ogólnie rzecz biorąc Commandos 2 to gra, która robiła wrażenie na początku XXI wieku. Teraz, graficznie wygląda całkiem nieźle - poprawiono rozdzielczość i dodano nowe zdjęcia dla głównych bohaterów. Gra potrafiła mnie zainteresować - szybko jednak sprowadzała mnie na ziemię błędami które zamykały aplikację lub bugami związanymi z przemieszczaniem głównych bohaterów po mapie.

Drugą grą z zestawu są Pretorianie. Tutaj pozytywów jest nieco więcej, ponieważ ta strategia czasu rzeczywistego pięknie przypomina stare, dobre gry gatunku. W Praetorians nie zbieramy żadnych zasobów a jedynie odbijamy wioski z rąk wrogów. To w nich możemy zwiększać liczebność naszej armii i ruszać na kolejne pojedynki. Oprócz samych "rzeźników", którzy będą wycinać w pień wrogów - możemy także użyć pomocy sanitariuszy i zwiadowców. Każda jednostka ma rzecz jasna swoje umiejętności oraz atrybuty.

Wracając do tak kluczowego w tym gatunku sterowania, to jestem pozytywnie zaskoczony. Nie jest to oczywiście komfort grania z PC, jednak jest zdecydowanie lepiej, niż w przypadku Commandosa. W szybkim tempie mogłem podzielić cały oddział na mniejsze grupki i wydać im polecenia. W międzyczasie używając skrótów, mogłem na przykład przeprowadzić pierwsze uderzenie przy użyciu katapulty. W "Pretorianach" działa wszystko jak powinno. Nie ma problemów z poprawnym działaniem aplikacji, grę możemy dowolnie zapisywać a później wrócić do poprzedniego stanu rozgrywki - działa również dźwięk, bez żadnych zacięć i skoków głośności.

Koniec końców nie polecam wydawania pieniędzy na omawiany przeze mnie zestaw. Praetorians wypadają lepiej, niż Commandos 2, jednak 150 złotych za taki zestaw to kompletna pomyłka. Gdyby twórcy lepiej przemyśleli sterowanie, mógłbym się nad tym zastanowić. Granie w jeden i drugi tytuł będzie was kosztowało wiele cierpliwości, będą również chwile zwątpienia i nerwy. A po co? Lepiej sobie darować.

Zobacz także

2021-02-20, godz. 06:00 Haven [Xbox Series X] Nie jest to gra dla każdego. Choć chyba założenia twórców były zgoła inne - może nawet odwrotne. Takie mam wrażenie, że chcieli stworzyć produkcję dla wszystkich lub większości graczy, a - według mnie - grono odbiorców będzie… » więcej 2021-02-20, godz. 06:00 Haven [Xbox Series X] Nie jest to gra dla każdego. Choć chyba założenia twórców były zgoła inne - może nawet odwrotne. Takie mam wrażenie, że chcieli stworzyć produkcję dla wszystkich lub większości graczy, a - według mnie - grono odbiorców będzie… » więcej 2021-02-20, godz. 06:00 [20.02.2021] Biznesy Gdy nie wiadomo, o co chodzi - to chodzi o pieniądze... Ta odwieczna prawda nasunęła nam się w dyskusji o sytuacji na linii studio-wydawca pewnej cyberpunkowej gry (nie, nie tej). Michał Król zwraca uwagę na różne niuanse tej sytuacji… » więcej 2021-02-20, godz. 06:00 [20.02.2021] Wytrwałość Wizja życia na Marsie powoli staje się rzeczywistością... no dobrze, może nie przesadzajmy jeszcze - ale fakt faktem, że nasz technologiczny ekspert Radek Lis z wypiekami na twarzy śledził moment lądowania łazika Perseverance na… » więcej 2021-02-20, godz. 06:00 [20.02.2021] Giermasz #436 - Koszmary, ciężarówki i miłość Pierwsza część pokazała sporo potencjału twórców - i w kontynuacji w pełni ten potencjał rozwinęli. Acz popełnili te same błędy jak w pierwowzorze. Jak podkreśla Andrzej Kutys, o ile wykażecie się pewną cierpliwością do… » więcej 2021-02-13, godz. 06:00 [13.02.2021] Przegląd tygodnia Dla nas w Giermaszu to jedna z najbardziej wyczekiwanych prdukcji roku. I doczekaliśmy się wreszcie oficjalnej daty premiery: trójwymiarowa platformówka akcji (chyba taki to gatunek) Ratchet & Clank: Rift Apart zadebiutuje ekskluzywnie… » więcej 2021-02-13, godz. 06:00 [13.02.2021] Giermasz #435 - Gdy życie dopada gracza... ... i z różnych powodów nie ma czasu na ulubioną rozgrywkę. Cóż, data audycji zobowiązuje, pechowo dopadły nas różne niezwiązane z Giermaszem obowiązki. Ale się poprawimy za tydzień (zapowiadamy już recenzję Little Nightmares… » więcej 2021-02-13, godz. 06:00 #Drive [Switch] Endless runnery, czyli niekończące się gry, są na mobilkach niezwykle popularne. I waśnie na telefonach olbrzymi sukces osiągnęła samochodówka #Drive od rodzimego studia Pixel Perfect Dude. Rynek mobilny jest potężny, największy… » więcej 2021-02-13, godz. 06:00 [13.02.2021] Internet z (ceną) satelity Starlink nadaje z nieba, ale ujawnione ceny tego internetowego łącza w Polsce doprawdy są premium. Z drugiej strony, są miejsca, gdzie po prostu w inny sposób się nie da połączyć z siecią - opowiada nasz ekspert Radek Lis. Rozmawiamy… » więcej 2021-02-13, godz. 06:00 Virtua Fighter (1993 r.) Na początku lat 90-tych to była prawdziwa rewolucja. Bijatyka "jeden na jednego" wykorzystywała nową wtedy technologię, postaci walczyły w środowisku 3D, postaci na ekranie były stworzone z wielokątów. Virtua Fighter podbił automaty… » więcej
189190191192193194195