Grę do recenzji dostaliśmy od dystrybutora Nintendo na Polskę firmy Conquest entertainment a.s.
Super Mario 64 to pierwszy tytuł, w którym hydraulik w czerwonych spodniach wskoczył w trójwymiar. Gra była kamieniem milowym twórców, punktem zwrotnym w ewolucji marki, która cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem do dzisiaj. Warto tutaj dodać, że od daty premiery tej gry minęły już 24 lata. Nintendo nie zdecydowało się na przygotowanie pełnego remake'u przygód Mario. Wersja 64 z 1996 roku otrzymała między innymi wibrację oraz maksymalną rozdzielczość 960x720 pixeli. Nie możemy jednak skorzystać z trybu pełnoekranowego i musimy się pogodzić z czarnymi paskami, które zmniejszają pole gry. Animacje zostały zamknięte na 30 klatek na sekundę.
Tak samo w przypadku Super Mario Sunshine. Jedynie najnowsze Super Mario Galaxy otrzymało 60 klatek. Grafika w najstarszym w pakiecie tytule nie zachwyca. Pomyśleć, że w 1997 roku była cudem techniki. To ciekawy powrót do przeszłości, jednak w praktyce trzeba to powiedzieć, że twórcy dali jedynie możliwość zagrania w Super Mario 64 na Switchu - nic więcej, nic mniej.
Drugim tytułem w kolekcji jest Super Mario Sunshine. Wydawałoby się, że gra powinna wyglądać nieco lepiej, jednak po odpaleniu negatywnie zaskakuje. Może inaczej... byłem zdziwiony, że tak to kiedyś wyglądało. Przy tym tytule możemy spokojnie podłączyć konsolę do stacji dokującej, ponieważ działa na telewizorze w 1080p. Tutaj odczułem największą zmianę w kwestii sterowania w porównaniu do wersji na Gamecube. Przed laty mieliśmy przecież w rękach pada z analogowymi spustami. To właśnie nimi kontrolowaliśmy ilość wypuszczanej wody. Na Nintendo Switch sterowanie jest binarne, zerojedynkowe - albo korzystamy z wody albo nie.
Najnowszą grą w kolekcji jest Super Mario Galaxy z 2007 roku. Przez wielu oceniana jako jedna z najlepszych gier w historii. Bez podziału na kategorie. Ta gra nadal potrafi cieszyć rozwiązaniami i pomysłowością twórców. Najbliżej jej, do perfekcyjnej Super Mario Odyssey, która zresztą była wzorowana właśnie Super Mario Galaxy. Wskazywanie obiektów pilotem Wii zastąpiono ruchom Joy-Cona lub po prostu dotykowym ekranem (do wyboru). Gra się w to świetnie. Dla wszystkich, którzy nie próbowali wcześniej - jest to idealna szansa, żeby zagrać w najlepszą obok Odyssey część przygód hydraulika. Podróżujemy w niej po galaktyce i zwiedzamy różne planety oraz asteroidy. Graficznie Galaxy bardzo blisko do nowoczesnych odsłon.
Super Mario 3D All-Stars daje nam nieco ponad 40 godzin rozgrywki. Średnio po 14-15 godzin na tytuł. W kolekcji są one trzy. To trzy kapitalne gry w które fani serii Mario po prostu powinni zagrać. Wielu sympatyków przybyło po wydaniu ostatniej Super Mario Odyssey, która moim skromnym zdaniem, jest jedną z najlepszych gier w historii. Byłem co prawda nieco rozczarowany, ponieważ liczyłem na to, że Nintendo włoży więcej pracy - szczególnie przy starym Super Mario 64 oraz Sunshine. Wszystkie tytuły jednak bronią się po latach. Cieszy również dodatek, jakim jest soundtrack z Mario. Twórcy dali nam 175 utworów, których można słuchać wedle życzenia. Myślę, że to ciekawa lekcja historii po latach z okazji 35. urodzin Mario.
Zobacz także
2021-02-20, godz. 06:00
Haven [Xbox Series X]
Nie jest to gra dla każdego. Choć chyba założenia twórców były zgoła inne - może nawet odwrotne. Takie mam wrażenie, że chcieli stworzyć produkcję dla wszystkich lub większości graczy, a - według mnie - grono odbiorców będzie…
» więcej
2021-02-20, godz. 06:00
Haven [Xbox Series X]
Nie jest to gra dla każdego. Choć chyba założenia twórców były zgoła inne - może nawet odwrotne. Takie mam wrażenie, że chcieli stworzyć produkcję dla wszystkich lub większości graczy, a - według mnie - grono odbiorców będzie…
» więcej
2021-02-20, godz. 06:00
[20.02.2021] Biznesy
Gdy nie wiadomo, o co chodzi - to chodzi o pieniądze... Ta odwieczna prawda nasunęła nam się w dyskusji o sytuacji na linii studio-wydawca pewnej cyberpunkowej gry (nie, nie tej). Michał Król zwraca uwagę na różne niuanse tej sytuacji…
» więcej
2021-02-20, godz. 06:00
[20.02.2021] Wytrwałość
Wizja życia na Marsie powoli staje się rzeczywistością... no dobrze, może nie przesadzajmy jeszcze - ale fakt faktem, że nasz technologiczny ekspert Radek Lis z wypiekami na twarzy śledził moment lądowania łazika Perseverance na…
» więcej
2021-02-20, godz. 06:00
[20.02.2021] Giermasz #436 - Koszmary, ciężarówki i miłość
Pierwsza część pokazała sporo potencjału twórców - i w kontynuacji w pełni ten potencjał rozwinęli. Acz popełnili te same błędy jak w pierwowzorze. Jak podkreśla Andrzej Kutys, o ile wykażecie się pewną cierpliwością do…
» więcej
2021-02-13, godz. 06:00
[13.02.2021] Przegląd tygodnia
Dla nas w Giermaszu to jedna z najbardziej wyczekiwanych prdukcji roku. I doczekaliśmy się wreszcie oficjalnej daty premiery: trójwymiarowa platformówka akcji (chyba taki to gatunek) Ratchet & Clank: Rift Apart zadebiutuje ekskluzywnie…
» więcej
2021-02-13, godz. 06:00
[13.02.2021] Giermasz #435 - Gdy życie dopada gracza...
... i z różnych powodów nie ma czasu na ulubioną rozgrywkę. Cóż, data audycji zobowiązuje, pechowo dopadły nas różne niezwiązane z Giermaszem obowiązki. Ale się poprawimy za tydzień (zapowiadamy już recenzję Little Nightmares…
» więcej
2021-02-13, godz. 06:00
#Drive [Switch]
Endless runnery, czyli niekończące się gry, są na mobilkach niezwykle popularne. I waśnie na telefonach olbrzymi sukces osiągnęła samochodówka #Drive od rodzimego studia Pixel Perfect Dude. Rynek mobilny jest potężny, największy…
» więcej
2021-02-13, godz. 06:00
[13.02.2021] Internet z (ceną) satelity
Starlink nadaje z nieba, ale ujawnione ceny tego internetowego łącza w Polsce doprawdy są premium. Z drugiej strony, są miejsca, gdzie po prostu w inny sposób się nie da połączyć z siecią - opowiada nasz ekspert Radek Lis. Rozmawiamy…
» więcej
2021-02-13, godz. 06:00
Virtua Fighter (1993 r.)
Na początku lat 90-tych to była prawdziwa rewolucja. Bijatyka "jeden na jednego" wykorzystywała nową wtedy technologię, postaci walczyły w środowisku 3D, postaci na ekranie były stworzone z wielokątów. Virtua Fighter podbił automaty…
» więcej