To się porobiło - jak cały świat czeka, to i cały świat graczy komentuje to, do czego już pod żadnym pozorem miało nie dojść. Czyli jednak mamy kolejną "obsuwę" słynnej już Cyberpunkowej produkcji. Gdy jedni mierzą się z wywołaną przez siebie burzą, inni twórcy cieszą się z przyjęcia i świetnej sprzedaży gry... również osadzonej w cyberpunkowym świecie. Ot, ironia życia. Poza tym, Michał Król informuje o, między innymi, super udanej zrzutce na planszowe wcielenie doskonałej polskiej strategii.
W czasach, gdy codziennie premierę mają dziesiątki nowych produkcji, zarówno twórcy próbują wybadać nastroje graczy - a i gracze próbują wyłowić coś dla siebie z tego ogromu. Niewątpliwie pomagają w tym tak zwane "wishlisty". W tym kąciku Gramy po polsku Michał Król mówi między innymi o tym, ile naszych produkcji jest pożądanych przez graczy z całego świata. Poza tym, rozmawiamy chociażby o ekskluzywnym wznowieniu kultowego pisma (słusznie minionych) czasów PRL-u.
Gdy logo wielce wyczekiwanej przez graczy produkcji wyskakuje z przysłowiowej lodówki, to wiedz, że się dzieje... W tym wydaniu kącika Gramy po polsku razem z Michałem Królem dyskutujemy o kreowaniu już nie tylko fenomenu branży elektronicznej rozrywki, ale fenomenu popkultury jako takiej. Ciekawi jesteśmy, czy się to uda? Rozmawiamy także - kolejny raz - o innej kulturze, czyli kulturze pracy w największej polskiej firmie zajmującej się grami. Oczywiście wątków związanych z innymi produkcjami także nie pominęliśmy.
A może powinniśmy się przebranżowić i mówić nie o grach komputerowych, tylko planszowych? Patrząc po wynikach zbiórek społecznościowych, społeczność jest tu niezwykle prężna. No ale, jednak, ta "planszówka" powstała na podstawie gry komputerowej. Rozmawiamy o tym z Michałem Królem. Poza tym, dyskutujemy między innymi o nowatorskim wręcz działaniu polskiego dewelopera - możliwość wspólnego grania między wszystkimi platformami?! Doprawdy nieźle.
A jednak... przecież obiecywali, że siedzenia po godzinach nie będzie... a jednak... Dopadło to największego polskiego dewelopera. Z drugiej strony, na co zwraca uwagę Michał Król w tym wydaniu kącika Gramy po polsku, przy pracy nad tak skomplikowaną pod względem technicznym grą, trudno wszystko dokładnie zaplanować, także harmonogram prac. Tymczasem w cieniu chyba najbardziej medialnej polskiej firmy rośnie potęga innego wydawcy. Mają zgoła inny profil biznesowy - a my zastanawiamy się, czy to właśnie kwestie biznesowe powinny być w naszej branży najważniejsze?
Zobacz także
2020-12-12, godz. 06:00
Spirit of the North: Enhanced Edition [PlayStation 5]
Nowa generacja konsol to niebywała okazja, by na grze zarobić jeszcze kilka dolarów. Tym tropem poszli twórcy gry Spirit of the North, wypuszczając na PlayStation 5 wersję rozszerzoną, której oryginał dostaliśmy w roku ubiegłym…
» więcej
2020-12-12, godz. 06:00
Godfall [PlayStation 5]
Odpala człowiek te wszystkie trailery: a tam super-next-genowa-grafika, świetnie wyglądająca walka, epicka historia wprowadzana przez elegancki filmik... Chyba nie dziwicie się, że jako fan slasherów czy innych hack'n'slashowatych…
» więcej
2020-12-11, godz. 22:50
[12.12.2020] Giermasz #426 - Oczekiwania/rozczarowania
Tak - oczywiście mamy w redakcji Cyberpunk 2077 - pierwsze wrażenia, krótko , teraz - a za tydzień podwójna recenzja/rozmowa o tej jakże głośnej grze. Tymczasem, Łukasz Rabikowski nie zasypiał gruszek w popiele i sprawdził dodatek…
» więcej
2020-12-05, godz. 06:00
Demon's Souls [PlayStation 5]
Oto jest, przepięknie odnowiona gra, która 11 lat temu zmieniła oblicze branży, zdefiniowała gatunek i stała się inspiracją. Dobrze pamiętam, co się wyrabiało w królestwie Boletarii jeszcze na PlayStation 3, a remake przyjmuję…
» więcej
2020-12-05, godz. 06:00
Demon's Souls [PlayStation 5]
Oto jest, przepięknie odnowiona gra, która 11 lat temu zmieniła oblicze branży, zdefiniowała gatunek i stała się inspiracją. Dobrze pamiętam, co się wyrabiało w królestwie Boletarii jeszcze na PlayStation 3, a remake przyjmuję…
» więcej
2020-12-05, godz. 06:00
Sackboy: Wielka Przygoda [PlayStation 5]
Ciekawa sprawa. Platformówka Sackboy: Wielka Przygoda, którą ogrywałem na PlayStation 5, ma kategorię wiekową od 7 lat, ale też znaczki PEGI - strach i przemoc. Co więcej, poziom trudności pod koniec gry praktycznie wyklucza młodych…
» więcej
2020-12-05, godz. 06:00
Football Manager 2021 [Mac]
Football Manager 2021 to gra jakby skrojona na nasz pandemiczny czas. Opcje które ma pozwalają spędzić z nią wiele godzin. Ale z tych przymiotów ta gra była znana już wcześniej. Teraz jednak zyskują one dodatkowego smaczku. Bo wyobraźmy…
» więcej
2020-12-05, godz. 06:00
Pokemon Sword/Shield The Crown Tundra DLC [Switch]
Premiera kolejnej generacji gier o Kieszonkowych Stworkach to zawsze wielkie wydarzenie - dość powiedzieć, że na ten moment sprzedaż Pokemon Sword/Shield to "skromne" prawie 20 milionów sztuk. Co oczywiste, baza fanów, odpalających…
» więcej
2020-12-05, godz. 06:00
Football Manager 2021 [Mac]
Football Manager 2021 to gra jakby skrojona na nasz pandemiczny czas. Opcje które ma pozwalają spędzić z nią wiele godzin. Ale z tych przymiotów ta gra była znana już wcześniej. Teraz jednak zyskują one dodatkowego smaczku. Bo wyobraźmy…
» więcej
2020-12-05, godz. 06:00
Pokemon Sword/Shield The Crown Tundra DLC [Switch]
Premiera kolejnej generacji gier o Kieszonkowych Stworkach to zawsze wielkie wydarzenie - dość powiedzieć, że na ten moment sprzedaż Pokemon Sword/Shield to "skromne" prawie 20 milionów sztuk. Co oczywiste, baza fanów, odpalających…
» więcej