Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland.
Czwarta część RIDE stawia na głęboki realizm. Graficznie to bardzo realnie odwzorowane modele motocykli oraz torów z całego świata. System prowadzenia pojazdów - biorąc pod uwagę, że korzystamy z pada - jest bardzo wymagający i nie wybacza błędów. Jeden zły ruch podczas wykonywania zakrętu spowoduje, że możecie zaliczyć dużo gorszy czas, czy też nie zaliczyć zadania. Podstawą rozgrywki jest tryb kariery, w którym tworzymy swojego kierowcę i rozpoczynamy rywalizację na torze. Jeżeli chcemy natomiast zdobyć dostęp do kolejnych wyścigów, trzeba zdobyć kolejną licencję.
RIDE 4 to gra bardzo trudna, nawet kiedy włączymy wszystkie asysty. Różnica między stworzeniem symulatora wyścigów samochodowych a motocyklowych jest taka, że jeżdżąc motorem (również w grze), trzeba kontrolować zarówno motocykl jak i jego kierowcę. Prawdę mówiąc, RIDE 4 to gra dla wytrwałych. Moje pierwsze godziny grania spędziłem na walce z motocyklem, poboczem i systemem jazdy. Muszę się przyznać, że po prostu zamiatałem ciałem po torze. Dlaczego? Ponieważ ciężko przy pomocy pada zapanować nad maszyną. Dla niektórych graczy, będzie to oczywiście wielki plus, ponieważ tytuł jest wymagający i ekscytujący w rywalizacji online. Po godzinie próbowania, udało mi się zaliczyć kilka udanych kółek - później było już nieco lepiej a i przyjemność z jazdy się z czasem pojawiła. Wiemy więc, że to gra bardzo trudna.
RIDE 4 to gra bardzo trudna, nawet kiedy włączymy wszystkie asysty. Różnica między stworzeniem symulatora wyścigów samochodowych a motocyklowych jest taka, że jeżdżąc motorem (również w grze), trzeba kontrolować zarówno motocykl jak i jego kierowcę. Prawdę mówiąc, RIDE 4 to gra dla wytrwałych. Moje pierwsze godziny grania spędziłem na walce z motocyklem, poboczem i systemem jazdy. Muszę się przyznać, że po prostu zamiatałem ciałem po torze. Dlaczego? Ponieważ ciężko przy pomocy pada zapanować nad maszyną. Dla niektórych graczy, będzie to oczywiście wielki plus, ponieważ tytuł jest wymagający i ekscytujący w rywalizacji online. Po godzinie próbowania, udało mi się zaliczyć kilka udanych kółek - później było już nieco lepiej a i przyjemność z jazdy się z czasem pojawiła. Wiemy więc, że to gra bardzo trudna.
RIDE 4 to graficzna perełka. Wyznacza standardy na starej generacji konsol a i na nowej będzie pewnie wyznacznikiem przyzwoitości. Nie tylko motory wyglądają obłędnie. Wiernie odwzorowano też 34 najpopularniejsze tory z całego globu, na czele z takimi legendarnymi lokalizacjami jak Mugello, Nürburgring, Monza, Interlagos czy Suzuka. Ponad to, każdy z dwustu motocykli dostępnych w grze można modyfikować. Oprócz kolorów możemy dodać motosportowe naklejki, które dodadzą charakteru i realizmu naszej maszynie. Wszystkie detale, szczegóły modelu zawodnika, motocykla, toru a także publiczności składają się na wyjątkowo ładną grę.
Deweloper swoim nowym tytułem zaprezentował system A.N.N.A. To zupełnie nowy wymiar sztucznej inteligencji. Dzięki niemu, rywale na wyższym poziomie trudności nie boją się atakować oraz uczą się na swoich błędach. W RIDE 4 niesamowite wrażenie robi również zmiana pogody oraz cykl dnia i nocy. To znacząco wpływa na realizm w tej grze. W RIDE 4 trzeba docenić przede wszystkim rewelacyjny model jazdy, oprócz tego rozbudowany tryb kariery oraz świetne wykonanie motocykli. Minusem jest fakt, że ta gra potrafi zirytować. Ciężko kontrolować kierowcę przy użyciu pada do konsoli. Każdy, nawet najmniejszy ruch się tutaj liczy, więc RIDE 4 wymaga wielkiej koncentracji.
Zobacz także
2020-12-05, godz. 06:00
[05.12.2020] Giermasz #425 - Wszystkie generacje
Jedna gra nowej generacji, jedna między starym a nowym zawieszona - jedna gra wyglądająca jak arkusz kalkulacyjny, a inna wciąż rozwijana i nie o fajerwerki graficzne w niej chodzi. Oto plan na ten Giermasz. Andrzej Kutys zachwyca się…
» więcej
2020-12-05, godz. 06:00
Sackboy: Wielka Przygoda [PlayStation 5]
Ciekawa sprawa. Platformówka Sackboy: Wielka Przygoda, którą ogrywałem na PlayStation 5, ma kategorię wiekową od 7 lat, ale też znaczki PEGI - strach i przemoc. Co więcej, poziom trudności pod koniec gry praktycznie wyklucza młodych…
» więcej
2020-12-04, godz. 17:20
[05.12.2020] Wirtualna gala
Cóż, jak się nie ma, co się lubi - to się lubi, co się ma. Oczywiście w pandemicznym roku 2020 trzeba było odwołać wszystkie branżowe imprezy, ale przynajmniej można nagrody Central & Eastern European Game Awards wirtualnie wręczyć…
» więcej
2020-12-04, godz. 17:19
GIERMASZ 2020, grudzień
» więcej
2020-12-04, godz. 16:59
GIERMASZ 2020, grudzień
» więcej
2020-12-04, godz. 16:59
[05.12.2020] Był sobie teleskop
Dawno, dawno temu, jeszcze w latach 90-tych, ta instalacja służyła także jako scenografia do hitowej serii filmów o super-agencie. Ale czas płynie nieubłaganie - i niegdyś największy teleskop na świecie jest obecnie kupą gruzu…
» więcej
2020-12-04, godz. 15:59
ARCHIWUM 2020, październik
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
The Dark Pictures Anthology: Little Hope [PlayStation 4]
To takie połączenie kina "pulpowego" z "Opowieściami z Krypty" - o ile dobrze pamiętam tego porównania użyłem już podczas recenzji poprzedniej produkcji z metką Dark Pictures. Do takich tanich, książkowych serii horrorów. Little…
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
Farming Simulator 19: Alpine Farming Expansion [PlayStation 4]
Hej! Dziś czeka nas nie lada zadanie. W jednej chwili musimy porzucić całe to gwarne, wielkomiejskie życie i przenieść się na spokojną wieś, bo gra, którą dziś dla Was sprawdziłem, zabiera nas kilkaset kilometrów na południe…
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
Observer: System Redux [Xbox Series X]
Gdy Michał Król recenzował pierwszą wersję bardzo udanej przygodówki > observer_ (tak się tę nazwę pisało w oryginale), to nowa generacja konsol była jeszcze bliżej niesprecyzowaną perspektywą. Ale teraz stała się faktem i…
» więcej