Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland.
Czwarta część RIDE stawia na głęboki realizm. Graficznie to bardzo realnie odwzorowane modele motocykli oraz torów z całego świata. System prowadzenia pojazdów - biorąc pod uwagę, że korzystamy z pada - jest bardzo wymagający i nie wybacza błędów. Jeden zły ruch podczas wykonywania zakrętu spowoduje, że możecie zaliczyć dużo gorszy czas, czy też nie zaliczyć zadania. Podstawą rozgrywki jest tryb kariery, w którym tworzymy swojego kierowcę i rozpoczynamy rywalizację na torze. Jeżeli chcemy natomiast zdobyć dostęp do kolejnych wyścigów, trzeba zdobyć kolejną licencję.
RIDE 4 to gra bardzo trudna, nawet kiedy włączymy wszystkie asysty. Różnica między stworzeniem symulatora wyścigów samochodowych a motocyklowych jest taka, że jeżdżąc motorem (również w grze), trzeba kontrolować zarówno motocykl jak i jego kierowcę. Prawdę mówiąc, RIDE 4 to gra dla wytrwałych. Moje pierwsze godziny grania spędziłem na walce z motocyklem, poboczem i systemem jazdy. Muszę się przyznać, że po prostu zamiatałem ciałem po torze. Dlaczego? Ponieważ ciężko przy pomocy pada zapanować nad maszyną. Dla niektórych graczy, będzie to oczywiście wielki plus, ponieważ tytuł jest wymagający i ekscytujący w rywalizacji online. Po godzinie próbowania, udało mi się zaliczyć kilka udanych kółek - później było już nieco lepiej a i przyjemność z jazdy się z czasem pojawiła. Wiemy więc, że to gra bardzo trudna.
RIDE 4 to gra bardzo trudna, nawet kiedy włączymy wszystkie asysty. Różnica między stworzeniem symulatora wyścigów samochodowych a motocyklowych jest taka, że jeżdżąc motorem (również w grze), trzeba kontrolować zarówno motocykl jak i jego kierowcę. Prawdę mówiąc, RIDE 4 to gra dla wytrwałych. Moje pierwsze godziny grania spędziłem na walce z motocyklem, poboczem i systemem jazdy. Muszę się przyznać, że po prostu zamiatałem ciałem po torze. Dlaczego? Ponieważ ciężko przy pomocy pada zapanować nad maszyną. Dla niektórych graczy, będzie to oczywiście wielki plus, ponieważ tytuł jest wymagający i ekscytujący w rywalizacji online. Po godzinie próbowania, udało mi się zaliczyć kilka udanych kółek - później było już nieco lepiej a i przyjemność z jazdy się z czasem pojawiła. Wiemy więc, że to gra bardzo trudna.
RIDE 4 to graficzna perełka. Wyznacza standardy na starej generacji konsol a i na nowej będzie pewnie wyznacznikiem przyzwoitości. Nie tylko motory wyglądają obłędnie. Wiernie odwzorowano też 34 najpopularniejsze tory z całego globu, na czele z takimi legendarnymi lokalizacjami jak Mugello, Nürburgring, Monza, Interlagos czy Suzuka. Ponad to, każdy z dwustu motocykli dostępnych w grze można modyfikować. Oprócz kolorów możemy dodać motosportowe naklejki, które dodadzą charakteru i realizmu naszej maszynie. Wszystkie detale, szczegóły modelu zawodnika, motocykla, toru a także publiczności składają się na wyjątkowo ładną grę.
Deweloper swoim nowym tytułem zaprezentował system A.N.N.A. To zupełnie nowy wymiar sztucznej inteligencji. Dzięki niemu, rywale na wyższym poziomie trudności nie boją się atakować oraz uczą się na swoich błędach. W RIDE 4 niesamowite wrażenie robi również zmiana pogody oraz cykl dnia i nocy. To znacząco wpływa na realizm w tej grze. W RIDE 4 trzeba docenić przede wszystkim rewelacyjny model jazdy, oprócz tego rozbudowany tryb kariery oraz świetne wykonanie motocykli. Minusem jest fakt, że ta gra potrafi zirytować. Ciężko kontrolować kierowcę przy użyciu pada do konsoli. Każdy, nawet najmniejszy ruch się tutaj liczy, więc RIDE 4 wymaga wielkiej koncentracji.
Zobacz także
2020-09-05, godz. 06:00
Wasteland 3 [PS4]
Dawno tak świetnie się nie bawiłem przy RPG-u. W ogóle w klimacie post-apo od dawna nie miałem takiej radochy. Wasteland 3 doskonale daje radę. Jest w każdym calu - to nie zarzut - następcą i naśladowcą pierwszych "Falloutów"…
» więcej
2020-09-05, godz. 06:00
Shing! [PS4]
Rachu ciachu i po strachu - tak w skrócie można opisać Shing!, chodzoną bijatykę od polskiego studia Mass Creation. Czwórka bohaterów, setki wrogów, zabójcze ataki, hektolitry krwi i rynsztokowy humor, czyli coś, co bardzo lubię…
» więcej
2020-09-04, godz. 10:54
GIERMASZ 2020, wrzesień
» więcej
2020-09-04, godz. 10:54
[05.09.2020] Rewolucja pożera własne dzieci
Karty graficzne to oczywiście oczko w głowie graczy (i kopaczy kryptowalut...). Ci stawiający na konsole godzą się na kompromisy w oprawie, w zamian za pewną stabilność ("wrzucam płytkę i gram"). Z kolei fani "PC Master Race" z niecierpliwością…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
Fall Guys: Ultimate Knockout [PS4]
To miała być klasyczna, pisana recenzja Giermaszu. Ale wystarczy sprawdzić, co wydarzyło się wokół tej gry, jak szybko stała się fenomenem, żeby stwierdzić, że ten tytuł wymyka się próbom oceny. Po prostu grają w nią miliony…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
PGA 2K21 [PS4]
Nie ma co "ściemniać", mój punkt wyjścia do pisania tej recenzji był taki: nigdy nie grałem w wirtualnego golfa, tym bardziej prawdziwego, nie znałem zasad a gra trafiła do mnie odrobinę przypadkowo. Ale, przecież jestem graczem…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
Mortal Shell [PS4]
Mortal Shell to produkcja, która pełnymi garściami czerpie z serii Dark Souls. To widać na pierwszy rzut oka. Warto zwrócić uwagę, ile już gier powstało na bazie Soulsów. Dla wielu twórców ta gra była przykładem i inspiracją…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
Pathfinder: Kingmaker - Definitive Edition [PS4]
Wszystko zaczęło się od 1998 roku i pierwszego Baldur's Gate. Ta gra, kolejna część i wiele jej naśladowców podbiły serca miłośników RPG na całym świecie, a narracja Piotra Fronczewskiego stała się memem. I z tych wzorców…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
PGA 2K21 [PS4]
Nie ma co "ściemniać", mój punkt wyjścia do pisania tej recenzji był taki: nigdy nie grałem w wirtualnego golfa, tym bardziej prawdziwego, nie znałem zasad a gra trafiła do mnie odrobinę przypadkowo. Ale, przecież jestem graczem…
» więcej
2020-08-29, godz. 06:00
Pathfinder: Kingmaker - Definitive Edition [PS4]
Wszystko zaczęło się od 1998 roku i pierwszego Baldur's Gate. Ta gra, kolejna część i wiele jej naśladowców podbiły serca miłośników RPG na całym świecie, a narracja Piotra Fronczewskiego stała się memem. I z tych wzorców…
» więcej