Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland.
Czwarta część RIDE stawia na głęboki realizm. Graficznie to bardzo realnie odwzorowane modele motocykli oraz torów z całego świata. System prowadzenia pojazdów - biorąc pod uwagę, że korzystamy z pada - jest bardzo wymagający i nie wybacza błędów. Jeden zły ruch podczas wykonywania zakrętu spowoduje, że możecie zaliczyć dużo gorszy czas, czy też nie zaliczyć zadania. Podstawą rozgrywki jest tryb kariery, w którym tworzymy swojego kierowcę i rozpoczynamy rywalizację na torze. Jeżeli chcemy natomiast zdobyć dostęp do kolejnych wyścigów, trzeba zdobyć kolejną licencję.
RIDE 4 to gra bardzo trudna, nawet kiedy włączymy wszystkie asysty. Różnica między stworzeniem symulatora wyścigów samochodowych a motocyklowych jest taka, że jeżdżąc motorem (również w grze), trzeba kontrolować zarówno motocykl jak i jego kierowcę. Prawdę mówiąc, RIDE 4 to gra dla wytrwałych. Moje pierwsze godziny grania spędziłem na walce z motocyklem, poboczem i systemem jazdy. Muszę się przyznać, że po prostu zamiatałem ciałem po torze. Dlaczego? Ponieważ ciężko przy pomocy pada zapanować nad maszyną. Dla niektórych graczy, będzie to oczywiście wielki plus, ponieważ tytuł jest wymagający i ekscytujący w rywalizacji online. Po godzinie próbowania, udało mi się zaliczyć kilka udanych kółek - później było już nieco lepiej a i przyjemność z jazdy się z czasem pojawiła. Wiemy więc, że to gra bardzo trudna.
RIDE 4 to gra bardzo trudna, nawet kiedy włączymy wszystkie asysty. Różnica między stworzeniem symulatora wyścigów samochodowych a motocyklowych jest taka, że jeżdżąc motorem (również w grze), trzeba kontrolować zarówno motocykl jak i jego kierowcę. Prawdę mówiąc, RIDE 4 to gra dla wytrwałych. Moje pierwsze godziny grania spędziłem na walce z motocyklem, poboczem i systemem jazdy. Muszę się przyznać, że po prostu zamiatałem ciałem po torze. Dlaczego? Ponieważ ciężko przy pomocy pada zapanować nad maszyną. Dla niektórych graczy, będzie to oczywiście wielki plus, ponieważ tytuł jest wymagający i ekscytujący w rywalizacji online. Po godzinie próbowania, udało mi się zaliczyć kilka udanych kółek - później było już nieco lepiej a i przyjemność z jazdy się z czasem pojawiła. Wiemy więc, że to gra bardzo trudna.
RIDE 4 to graficzna perełka. Wyznacza standardy na starej generacji konsol a i na nowej będzie pewnie wyznacznikiem przyzwoitości. Nie tylko motory wyglądają obłędnie. Wiernie odwzorowano też 34 najpopularniejsze tory z całego globu, na czele z takimi legendarnymi lokalizacjami jak Mugello, Nürburgring, Monza, Interlagos czy Suzuka. Ponad to, każdy z dwustu motocykli dostępnych w grze można modyfikować. Oprócz kolorów możemy dodać motosportowe naklejki, które dodadzą charakteru i realizmu naszej maszynie. Wszystkie detale, szczegóły modelu zawodnika, motocykla, toru a także publiczności składają się na wyjątkowo ładną grę.
Deweloper swoim nowym tytułem zaprezentował system A.N.N.A. To zupełnie nowy wymiar sztucznej inteligencji. Dzięki niemu, rywale na wyższym poziomie trudności nie boją się atakować oraz uczą się na swoich błędach. W RIDE 4 niesamowite wrażenie robi również zmiana pogody oraz cykl dnia i nocy. To znacząco wpływa na realizm w tej grze. W RIDE 4 trzeba docenić przede wszystkim rewelacyjny model jazdy, oprócz tego rozbudowany tryb kariery oraz świetne wykonanie motocykli. Minusem jest fakt, że ta gra potrafi zirytować. Ciężko kontrolować kierowcę przy użyciu pada do konsoli. Każdy, nawet najmniejszy ruch się tutaj liczy, więc RIDE 4 wymaga wielkiej koncentracji.
Zobacz także
2020-10-10, godz. 06:00
Star Wars: Squadrons [PS4]
Nawet za dzieciaka takich rzeczy nie robiłem. Ale teraz - gdybym miał hełm pilota Rebelii - to bym go zakładał specjalnie do tej gry i bym w nim grał. Star Wars: Squadrons mnie zachwyciło. Gdyby jeszcze było tam trochę więcej treści..…
» więcej
2020-10-10, godz. 06:00
[10.10.2020] Permanentna inwigilacja odcinek kolejny...
Ileż to razy w Giermaszu zżymaliśmy się - choć podszyte to i pewnym stoicyzmem, skoro nie mamy na to wpływu - gdy co i rusz wypływają informacje o tym jak ktoś gdzieś nas szpieguje. Oczywiście dzięki nowym technologiom. I jeżeli…
» więcej
2020-10-10, godz. 06:00
[10.10.2020] Multiplatformowo
A może powinniśmy się przebranżowić i mówić nie o grach komputerowych, tylko planszowych? Patrząc po wynikach zbiórek społecznościowych, społeczność jest tu niezwykle prężna. No ale, jednak, ta "planszówka" powstała na podstawie…
» więcej
2020-10-10, godz. 06:00
Crash Bandicoot 4: Najwyższy Czas [PS4]
Czy platformówka Crash Bandicoot 4: Najwyższy Czas jest grą dobrą? Tak. Czy jest ładna? Jak najbardziej. Czy jest przystępna dla każdego i oferuje przyjemną, bezstresową zabawę? Nigdy w życiu. Mimo swojego cukierkowatego wyglądu…
» więcej
2020-10-10, godz. 06:00
Star Wars: Squadrons [PS4]
Nawet za dzieciaka takich rzeczy nie robiłem. Ale teraz - gdybym miał hełm pilota Rebelii - to bym go zakładał specjalnie do tej gry i bym w nim grał. Star Wars: Squadrons mnie zachwyciło. Gdyby jeszcze było tam trochę więcej treści..…
» więcej
2020-10-10, godz. 06:00
RIDE 4 [PS4]
W erze w której nowa FIFA jest grą na refleks i szczęście a nie symulatorem piłki nożnej - są jeszcze tytuły, które powstają dla fanów sportu. Niewątpliwie, taką grą jest RIDE 4. To tytuł bliski symulatorowi, w którym ścigamy…
» więcej
2020-10-03, godz. 06:00
Windbound [PS4]
Czasem marzy mi się taka możliwość w recenzjach, żeby pozostać neutralnym. Żeby Wam tak powiedzieć, że w sumie to komuś może się podobać, ale też może się nie podobać. Tak jest z Windbound - survivalem od 5 Lives Studios…
» więcej
2020-10-03, godz. 06:00
Hotshot Racing [Switch]
Orgia kolorów, kanciasta retro grafika, duża prędkość i driftowanie na każdym zakręcie. Hotshot Racing miał być wypełnieniem pustki po świetnym Horizon Chase Turbo, bo idealnie trafia w mój wyścigowy gust. Niestety coś nie wyszło…
» więcej
2020-10-03, godz. 06:00
Hades [Switch]
Zagreus miał już zwyczajnie dość: chociaż był oczkiem w głowie taty, to w rodzinnym dworze brakowało ciepła, za oknami miał same ponure widoki - i w ogóle perspektywy rozwoju osobistego były marne. Postanowił więc opuścić dom…
» więcej
2020-10-03, godz. 06:00
Hades [Switch]
Zagreus miał już zwyczajnie dość: chociaż był oczkiem w głowie taty, to w rodzinnym dworze brakowało ciepła, za oknami miał same ponure widoki - i w ogóle perspektywy rozwoju osobistego były marne. Postanowił więc opuścić dom…
» więcej