Nie od dzisiaj wiadomo, że ilość premier w ostatnim czasie potrafi wręcz przytłoczyć. Twórcy walczą o uwagę graczy na wszelkie sposoby. Nie zawsze się udaje. Ale, czasami, wydarza się to, co stało się udziałem
Fall Guys: Ultimate Knockout - ta produkcja już stała się swego rodzaju fenomenem. Dyskutują o tym Jarek Gowin, Michał Król i Andrzej Kutys - oczywiście, każdy z nich niejedną rundkę w tym sieciowym (acz bardzo nietypowym) battle royale rozegrał. Zaliczyliśmy też niejedno pole golfowe - Andrzej Kutys chwali rozgrywkę w PGA 2K21. Ograliśmy również wielkie, heroiczno-rycerskie RPG w izometrycznym rzucie, Jarek Gowin polubił się z Pathfinder: Kingmaker. Z kolei Bartek Czetowicz zmagał się z trudnymi przeciwnikami w "soulsowym" RPG akcji Mortal Shell i jak na możliwości niewielkiego zespołu twórców jest naprawdę dobrze. Mamy też kąciki eksperckie - czyli Radek Lis opowiada o nowościach branży nowych technologii, a Michał Król trzyma rękę na pulsie polskiego gamedevu.
Bardzo różnorodny ten Giermasz: zaczynamy od pozycji obowiązkowej dla fanów MMA, jak podkreśla Bartek Czetowicz, chociaż nie jest idealnie, to
EA SPORTS UFC 4 sprawdza się i w stójce i w parterze... Mamy też coś dla fanów super-bohaterów i gier sieciowych. W jednym, bo mowa o Marvel's Avengers. Na razie gracze testują wersję beta - testował i Jarek Gowin. Są plusy, są minusy, zobaczymy, jaka będzie ostatecznie ukończona gra. Z kolei Michał Król zagrał w niezależną, niewielką produkcję o... sterowaniu ruchem w mieście. Jednym włączasz czerwone, innym zielone, samochodów coraz więcej, skrzyżowania bardziej skomplikowane - czyli, dzieje się w Urban Flow. Jarek Gowin miał okazję także przetestować dodatek do bardzo lubianego przez niego Dying Light: Hellraid DLC. Cóż, można było lepiej... Podobnie Andrzej Kutys nie jest do końca przekonany do Metamorphosis. Chociaż, gdy mowa o "grach-doświadczeniach", wiele zależy od samego gracza. Oprócz recenzji, zaprosiliśmy także Radka Lisa, czyli dowiecie się, co słychać w świecie nowych technologii. No i Michał Król trzyma rękę na pulsie w kąciku Gramy po polsku.
Zgodnie z obietnicą, po krótkiej urlopowej przerwie wracamy z pięcioma recenzjami w tym Giermaszu. Michał Król bardzo dobrze bawił się zrobionym na nowo klasykiem. W
Destroy All Humans! - jak nazwa wskazuje - robimy niezłą demolkę. Także Michał ograł odwrócony horror Carrion. I znowu to ludzie (na ekranie) mają problem, gdy my jako potwór uwolniony z laboratorium zostawiamy po sobie krwawy, pikselowy ślad. Chociaż odrobinę krótka to produkcja. Jarek Gowin też przygotował recenzję horroru - przy czym, nie takie to Maid of Sker straszne. Bartek Czetowicz przypomniał sobie (bo grał też na PC), jak to jest, gdy wcielimy się w żołnierza I wojny światowej. Sieciowa strzelanka Tannenberg (na konsoli) niewątpliwie się wyróżnia tematyką - i bardzo dobrze. Była też okazja, aby wziąć do ręki przenośną konsolę i w tej wersji przetestować Warhammer 40,000 Mechanicus - Bartek poleca tę turową strategię. W studiu witamy także Radka Lisa, czyli naszego eksperta od nowych technologii. Michał z Andrzejem Kutysem rozmawiają też o polskich grach.
Spokojnie - wrócimy, pełni nowych sił i z ogranymi kolejnymi hitami!
Z racji przerwy urlopowej na kolejny program zapraszamy w sobotę 15 sierpnia. Możecie się spodziewać między innymi recenzji Carrion, Tannenberg (wersja konsolowa), Destroy All Humans!, Urban Flow czy Maid of Sker.
Z racji przerwy urlopowej na kolejny program zapraszamy w sobotę 15 sierpnia. Możecie się spodziewać między innymi recenzji Carrion, Tannenberg (wersja konsolowa), Destroy All Humans!, Urban Flow czy Maid of Sker.
Zobacz także
2021-05-29, godz. 06:00
[28.05.2021] Przegląd tygodnia
No no no... Tylko oczywiście musi być w tej beczce miodu łyżka dziegciu. Bo Sony pochwaliło się właśnie długim pokazem rozgrywki Horizon Forbidden West. Przygoda w otwartym, post apokaliptycznym świecie wygląda fenomenalnie na nowej…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Miitopia [Switch]
Chcecie bajki? Oto bajka... Była sobie kraina Miitopia, gdzie żyły ludziki-awatary tworzone przez samych graczy. Atmosfera była sielsko-głupiutka, aż do czasu, gdy Dark Lord Stan stwierdził, że ukradnie sobie twarze Mii-ludków. A…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Biomutant [Xbox Series X]
Emocje przed pojawieniem się Biomutanta na rynku tylko rosły, bo z każdym przesunięciem daty premiery (pierwotnie rok 2019) gracze mogli mieć nadzieję, że w ich ręce trafi naprawdę doszlifowany produkt. Choć, wspomniane emocje (przynajmniej…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Miitopia [Switch]
Chcecie bajki? Oto bajka... Była sobie kraina Miitopia, gdzie żyły ludziki-awatary tworzone przez samych graczy. Atmosfera była sielsko-głupiutka, aż do czasu, gdy Dark Lord Stan stwierdził, że ukradnie sobie twarze Mii-ludków. A…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Biomutant [Xbox Series X]
Emocje przed pojawieniem się Biomutanta na rynku tylko rosły, bo z każdym przesunięciem daty premiery (pierwotnie rok 2019) gracze mogli mieć nadzieję, że w ich ręce trafi naprawdę doszlifowany produkt. Choć, wspomniane emocje (przynajmniej…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Miitopia [Switch]
Chcecie bajki? Oto bajka... Była sobie kraina Miitopia, gdzie żyły ludziki-awatary tworzone przez samych graczy. Atmosfera była sielsko-głupiutka, aż do czasu, gdy Dark Lord Stan stwierdził, że ukradnie sobie twarze Mii-ludków. A…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Biomutant [Xbox Series X]
Emocje przed pojawieniem się Biomutanta na rynku tylko rosły, bo z każdym przesunięciem daty premiery (pierwotnie rok 2019) gracze mogli mieć nadzieję, że w ich ręce trafi naprawdę doszlifowany produkt. Choć, wspomniane emocje (przynajmniej…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
[29.05.2021] Giermasz #450 - Postapokalipsa w świecie dziwnych ludków
Co zrobić z nadmiarem wolnego czasu na urlopie? Nasz redakcyjny kolega Andrzej Kutys ma na to receptę - trzeba grać... I to nawet w dwie produkcje jednocześnie. Miitopia , dziwna i ultra-zabawna gra RPG okazała się świetną odskocznią…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Colin McRae Rally (1998 r.)
"System kierowania pojazdem jest godny Oscara" - piał z zachwytu recenzent w 1998 roku. To już nawet nie była kwestia grafiki. Wtedy to nawet rozbryzgi wody i błota nie robiły wrażenia. Ba, nawet wytykano, że drzewa i roślinność…
» więcej
2021-05-28, godz. 15:39
[29.05.2021] Dobre wieści
Skoro Giermasz rezyduje w Szczecinie - to trudno, żebyśmy nie cieszyli się dobrą informacją na temat studia, które działa właśnie w naszym mieście. Potencjał ich nowej gry dostrzegła jedna z dwóch korporacji stojących za najnowszymi…
» więcej