Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Giermasz #420
Giermasz #420
GIERMASZ-Program z 31.10.20
Tak się złożyło, że w tym Giermaszu tylko jedna recenzja. Tylko - bo ostatnio harowaliśmy ciężko (żarcik) całą Redakcją i regularnie przygotowywaliśmy ze trzy, cztery teksty do każdej audycji. Chwila wytchnienia nie będzie jednak trwała długo, za tydzień w programie znowu czterech recenzji możecie się spodziewać. A w tym Giermaszu Bartek Czetowicz chwali polskie, wydane niedawno na konsoli przenośnej Green Hell. Po wielkim sukcesie na komputerach, ta wersja gry o przetrwaniu w dżungli powinna spodobać się "konsolowcom". I, skoro mieliśmy więcej czasu (bo staramy się nadmiernie długości audycji nie przeciągać) to przygotowaliśmy przegląd aktualności w branży. Oraz przypominamy Stare, ale jare Chase H.Q. Nie zabrakło też innych stałych punktów programu: Radek Lis w rozmowie z Andrzejem Kutysem opowiada o nowościach technologicznych, a Michał Król króluje w kąciku Gramy po polsku.
Giermasz #419
Giermasz #419
GIERMASZ-Program z 24.10.20
Gry o przetrwaniu to ostatnio niezwykle modny gatunek, więc i konkurencja jest bardzo duża - a i mnóstwo pomysłów na ujęcie tematu obserwujemy. Jarek Gowin bardzo poleca The Survivalists, nasz redakcyjny kolega wręcz nie mógł się od gry oderwać. Podobnie Michał Król świetnie bawił się wyścigami wielkich samochodów w stworzonym w Polsce Monster Truck Championship. To może nie jest produkcja z najwyższym budżetem, ale jazda daje mnóstwo frajdy. Z kolei Andrzej Kutys jest rozczarowany "symulatorem chodzenia" This is The Zodiac Speaking. Zamiast fajnego doświadczenia, skończyło się na zwykłej przechadzce. I jeszcze coś, na co pewnie czekaliście (patrząc na zainteresowanie ubiegłoroczną edycją), czyli "Wielka Wojna Futbolowa" - recenzja porównawcza FIFA 2021 kontra eFootball PES 2021: Season Update. Polecamy także uwadze nasze dwa stałe kąciki - o najnowszych technologiach opowiada Radosław Lis, a o grach polskich Michał Król.
Giermasz #418
Giermasz #418
GIERMASZ-Program z 17.10.20
Najpopularniejszy sport świata (czy się to komuś podoba, czy nie, to obiektywny fakt) doczekał się kolejnej odsłony najpopularniejszej serii o kopaniu "łaciatej". Bartek Czetowicz testuje nową FIFA 21 - a niezależnie od tego, co sądzi nasz redakcyjny kolega, i tak ta produkcja sprzeda się jak "świeże bułeczki". Więc, dla odmiany, w tym programie postanowiliśmy także opowiedzieć o totalnie niepoważnym potraktowaniu piłki nożnej w Alpaca Ball: Allstars. Michał Król lubi to. Tymczasem Andrzej Kutys wybrał się do średniowiecznych Chin, gdzie w 9 Monkeys of Shaolin walczy z najeźdźcami w klasycznej, chodzonej bijatyce. Gra to niezła, acz do świetnej oceny brakuje. W studiu pojawił się także Radek Lis z przeglądem technologii - oczywiście najnowszej premiery "nadgryzionych jabłek" przegapić nie mógł. Michał Król zaprasza też na kącik Gramy po polsku, rozmawiamy między innymi o popkulturowym, cyberpunkowym fenomenie.
Giermasz #417
Giermasz #417
GIERMASZ-Program z 10.10.20
Kolorowa, wesoła oprawa graficzna, ewidentnie adresowana dla młodszych... ale nie dajcie się zwieść - Michał Król podkreśla, że najnowszy Crash Bandicoot 4: It's About Time jest naprawdę trudny! Tymczasem Jarek Gowin wskoczył za stery super-myśliwca i bardzo poleca Star Wars: Squadrons. I kolejna trudna produkcja w tym Giermaszu - RIDE 4 to symulator jazdy wyścigowym motocyklem. Zdaniem Bartka Czetowicza, gdy nie ma i nie może być specjalnego kontrolera (no kierownicą nie da rady, trzeba na padzie) niedzielny gracz może się od tego tytułu odbić. Andrzej Kutys przetestował najnowsze wydanie naprawdę udanego hack'n'slasha z Japonii - Ys: Orgin w wersji na Switcha może i nie wygląda jak milion dolarów, ale się gra. Do czterech recenzji dorzucamy jeszcze dwa inne stałe punkty programu. Radek Lis tropi nowinki technologiczne. A Michał Król w kąciku Gramy po polsku zebrał najnowsze informacje o polskiej branży.
Giermasz #416
Giermasz #416
GIERMASZ-Program z 03.10.20
Historia zatoczyła koło: po premierze w 2002 roku gracze wręcz zakochali się w gangsterskiej Ameryce lat 30-tych, jaką widzieli na ekranie. I 18 lat później, za sprawą naprawdę udanej gruntownie odświeżonej wersji, Mafia: Definitive Edition zdaniem Michała Króla i Bartka Czetowicza znowu błyszczy. Z kolei Andrzej Kutys wybrał się do czterech kręgów piekła w świetnej, "diablowatej" grze Hades. W gatunku to prawdziwa perełka. Po czym mamy dwie gry, wobec których nasi recenzenci mają mieszane uczucia. Michał Król chwali ogólny klimat zręcznościowej "ścigałki" Hotshot Racing, ale zawartości nieco brakuje. Z kolei Jarek Gowin widzi pozytywy gry o przetrwaniu zatytułowanej Windbound, ale ogólnie ma wrażenie, że brakuje tej produkcji "tego czegoś". W studiu pojawił się także nasz ekspert Radek Lis, czyli sprawdzamy nowości technologiczne. I przyglądamy się pracy polskich studiów w prowadzonym przez Michała Króla kąciku Gramy po polsku.

Zobacz także

2021-09-25, godz. 06:00 NBA 2K22 [PC] Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele wystarczy do tego, by przez 48 minut rozpalać do czerwoności widownię na całym… » więcej 2021-09-25, godz. 06:00 NBA 2K22 [PC] Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele wystarczy do tego, by przez 48 minut rozpalać do czerwoności widownię na całym… » więcej 2021-09-25, godz. 06:00 DEATHLOOP [PC] Na DEATHLOOP od Bethesdy czekało wielu graczy. Produkcja, hucznie zapowiadana, przyciąga oko - trailery przedstawiały dynamiczną rozgrywkę, barwne uniwersum oraz garść dobrego humoru. Pytanie, czy w praktyce udało się to pierwsze… » więcej 2021-09-25, godz. 06:00 DEATHLOOP [PC] Na DEATHLOOP od Bethesdy czekało wielu graczy. Produkcja, hucznie zapowiadana, przyciąga oko - trailery przedstawiały dynamiczną rozgrywkę, barwne uniwersum oraz garść dobrego humoru. Pytanie, czy w praktyce udało się to pierwsze… » więcej 2021-09-25, godz. 06:00 DEATHLOOP [PC] Na DEATHLOOP od Bethesdy czekało wielu graczy. Produkcja, hucznie zapowiadana, przyciąga oko - trailery przedstawiały dynamiczną rozgrywkę, barwne uniwersum oraz garść dobrego humoru. Pytanie, czy w praktyce udało się to pierwsze… » więcej 2021-09-25, godz. 06:00 Game Builders Garage [Switch] Założenia Game Builder Garage są dobre. Chodzi o to, by dzieci nauczyły się tworzyć gry dzięki intuicyjnemu przewodnikowi stworzonemu przez Nintendo. I powiedzmy, że to się udaje. Problem w tym, że najmłodsi mają pewną cechę… » więcej 2021-09-18, godz. 06:00 Tales of Arise [PlayStation 5] Tak. To się może udać - myślałem oglądając na ekranie najnowszą odsłonę długaśnej serii. Nie będę jakoś szczególnie oryginalny w tej recenzji - czy może felietonie, w którym więcej przemyśleń, niż wypisywania plusów… » więcej 2021-09-18, godz. 06:00 Tales of Arise [PlayStation 5] Tak. To się może udać - myślałem oglądając na ekranie najnowszą odsłonę długaśnej serii. Nie będę jakoś szczególnie oryginalny w tej recenzji - czy może felietonie, w którym więcej przemyśleń, niż wypisywania plusów… » więcej 2021-09-18, godz. 06:00 WarioWare: Get It Together! [Switch] Wyobraźcie sobie prostą w wykonaniu, zasadach i sterowaniu grę, gdzie liczy się szybkość i precyzja. Takich produkcji powstało wiele, ale nic nie dorówna serii WarioWare, która absurdalnym humorem i zaskakującymi zadaniami przebija… » więcej 2021-09-18, godz. 06:00 Pathfinder: Wrath of the Righteous [PC] Pożoga, plugastwo, otchłań… Z mrocznych czeluści fantastycznego świata na ziemię wypełzło parszywe zło. Przez ponad sto lat ludzkość dzielnie broniła swojego domu, swojej ukochanej krainy. Wszystko to jednak spełzło na niczym…… » więcej
155156157158159160161