Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
W porównaniu do wspomnianej poprzedniej gry, widać ewidenty postęp. Gdy tam mieliśmy właściwie zwykłą - bardzo prostą - platformówkę, to w Psi Patrol: Kosmopieski ratują Zatokę Przygód mamy... dalej platformówkę. Ale poruszamy się już w trójwymiarze. I do dyspozycji w czasie etapu są dwa pieski, do rozwiązywania "zagadek" środowiskowych, żeby zbierać psie przysmaki. Oczywiście plansze są ograniczone niewidzalnymi ścianami, nie ma mowy o "otwartym świecie", ale dla gracza w wieku przedszkolnym to w zupełności wystarcza.
Wprowadzono minigierki, odblokowywane po przejściu głównych misji. W tych, oprócz wspomnianych sekwencji platformowych w 3D, są też urozmaicenia, czyli etapy na drodze czy w powietrzu, gry dziecko musi unikać przeszkód. Warto podkreślić, że dorosły powinien być w pobliżu w czasie zabawy, ja na przykład czasami pomagałem Młodemu w niektórych sekwencjach QTE. Nie jakiś ultra trudnych, ot, wciśnij kilka razy przycisk akcji - albo zrób to w odpowiednim momencie.
W ogóle, na co zwracałem uwagę w poprzedniej recenzji Psiego Patrolu, "Drodzy Rodzice - jeżeli już zdecydujecie się kupić, to grajcie razem z dzieckiem. I nie za długo, kilkadziesiąt minut dziennie wystarczy w zupełności. Wtedy taki zakup/prezent świąteczny może mieć sens". To nie jest produkcja "i dla dorosłych, i dla dzieci". To jest tytuł tylko dla przedszkolaka. Dorosły skończy Psi Patrol: Kosmopieski ratują Zatokę Przygód w maksymalnie dwie godziny. Ale dla Młodzieży (bardzo młodej młodzieży), gdy rozgrywkę ograniczymy czasowo, zabawy wystarczy na dłużej.
Próbując jednak spojrzeć chłodnym okiem dorosłego recenzenta, to widać ograniczenia budżetowe i momentami brak pewnej zawartości. Na przykład kwestia samej licencji Psiego Patrolu. Oczywiście bohaterowie tej kreskówki są na miejscu, scenografia jest ta sama a ich opiekun Ryder mówi po polsku głosem z animacji. Ale - tylko on. Pieski nie są udźwiękowione, nie uświadczycie tu jakiś dłuższych filmików przerywnikowych, tak jak fragmentów samego serialu animowanego. Ewidentnie w tym elemencie można było zrobić więcej. Dorosły recenzent może zwrócić uwagę, że etapów powinno być chyba jednak nieco więcej, może i bardziej zróżnicowanych?
Ale mój przedszkolak bawił się naprawdę dobrze. Decydując się na zakup (prezent świąteczny?), musicie zdawać sobie sprawę, że Psi Patrol: Kosmopieski ratują Zatokę Przygód to fajna rzecz tylko dla dzieciaków w bardzo określonym wieku. Jak dorosną, to pudełko zakurzy się w kącie. Co rodziców akurat nie powinno dziwić, normalne jest, że dzieci z zabawek wyrastają, prawda?
Zobacz także
2021-01-16, godz. 06:00
MXGP 2020 [PlayStation 5]
Z wyścigami motocyklowymi nie jest mi zbytnio po drodze, więc tym chętniej chciałem sprawdzić MXGP 2020, czyli najnowszą odsłonę licencjonowanej serii zawodów motocrossowych. I w sumie nie miałem żadnych oczekiwań, więc tym bardziej…
» więcej
2021-01-16, godz. 06:00
Genshin Impact [PlayStation 4]
[Od redakcji: Oczywiście, skoro gra jest darmowa (z mikropłatnościami), każdy z Was może ją przetestować na własną rękę. Potraktujcie więc poniższy tekst jako opinię, która może być pomocna w określeniu, czy powinniście…
» więcej
2021-01-16, godz. 06:00
Genshin Impact [PlayStation 4]
[Od redakcji: Oczywiście, skoro gra jest darmowa (z mikropłatnościami), każdy z Was może ją przetestować na własną rękę. Potraktujcie więc poniższy tekst jako opinię, która może być pomocna w określeniu, czy powinniście…
» więcej
2021-01-16, godz. 06:00
Genshin Impact [PlayStation 4]
[Od redakcji: Oczywiście, skoro gra jest darmowa (z mikropłatnościami), każdy z Was może ją przetestować na własną rękę. Potraktujcie więc poniższy tekst jako opinię, która może być pomocna w określeniu, czy powinniście…
» więcej
2021-01-16, godz. 06:00
Death Tales [Switch]
W ogóle nie planowałem ogrywania tego tytułu. Nie jest to produkcja, która zwróciła moją uwagę zapowiedziami przed premierą. Ale pojawiła się okazja, aby Death Tales przetestować... Więc odpaliłem trailery, co tam było w internecie…
» więcej
2021-01-16, godz. 06:00
Death Tales [Switch]
W ogóle nie planowałem ogrywania tego tytułu. Nie jest to produkcja, która zwróciła moją uwagę zapowiedziami przed premierą. Ale pojawiła się okazja, aby Death Tales przetestować... Więc odpaliłem trailery, co tam było w internecie…
» więcej
2021-01-16, godz. 06:00
Death Tales [Switch]
W ogóle nie planowałem ogrywania tego tytułu. Nie jest to produkcja, która zwróciła moją uwagę zapowiedziami przed premierą. Ale pojawiła się okazja, aby Death Tales przetestować... Więc odpaliłem trailery, co tam było w internecie…
» więcej
2021-01-16, godz. 06:00
MXGP 2020 [PlayStation 5]
Z wyścigami motocyklowymi nie jest mi zbytnio po drodze, więc tym chętniej chciałem sprawdzić MXGP 2020, czyli najnowszą odsłonę licencjonowanej serii zawodów motocrossowych. I w sumie nie miałem żadnych oczekiwań, więc tym bardziej…
» więcej
2021-01-16, godz. 06:00
MXGP 2020 [PlayStation 5]
Z wyścigami motocyklowymi nie jest mi zbytnio po drodze, więc tym chętniej chciałem sprawdzić MXGP 2020, czyli najnowszą odsłonę licencjonowanej serii zawodów motocrossowych. I w sumie nie miałem żadnych oczekiwań, więc tym bardziej…
» więcej
2021-01-16, godz. 06:00
[16.01.2021] Produkcyjne piekło
Strach się bać, jaka awantura się o Cyberpunka 2077 zrobiła. Zabawne (w pewnym sensie), że gdy sam prezes studia nagrał film z przeprosinami - to jeszcze "dolał oliwy do ognia". Jak to niby możliwe, że zespoły testerów nie wychwyciły…
» więcej