Hej! Dzisiaj zabieram Was na Daleki Wschód! Oczywiście w ten „gamingowy” sposób, bo jednak jeszcze nie trafiłem kuponu w „lotka”, ale wierzcie mi, że i tak będzie to naprawdę ciekawa wycieczka. Wszystko to za sprawą gry Genshin Impact. To darmowy tytuł RPG w klimacie japońskich bajek anime, za którego wydanie odpowiada firma miHoYo (choć studio pochodzi z Chin, skojarzenia z mangą są ewidentne). Czas więc na przepiękne, fantastyczne krajobrazy, specyficzny humor, zawiłe historie i tabuny wymagających przeciwników. Gotowi? No to ruszamy!
Grę do recenzji pobraliśmy za darmo z cyfrowego sklepu producenta konsoli
Genshin Impact jak na prawdziwe RPG przystało w dużej mierze opiera się na przedstawianej historii. Sama fabuła jest jednak dość zagmatwana i przez większą cześć gry czułem się tu dość… zagubiony. W wielkim skrócie nasza historia w grze zaczyna się dosłownie jak w dobrym filmie od Alfreda Hitchocka - od prawdziwego trzęsienia ziemi! Razem ze swoją siostrą spokojnie podróżujemy sobie po obszernych terenach fantastycznego świata Teyvat, który jest domem dla siedmiu wielkich nacji, nad którymi pieczę sprawuje siedmioro bogów. Nagle z niewyjaśnionych przyczyn na naszej drodze staje jeden z nich, który z sobie tylko znanego powodu porywa naszą towarzyszkę podróży, a my po prostu nie jesteśmy w stanie nic a nic zrobić. Nie zamierzamy jednak stać z założonymi rękami! Od teraz jako samotny, przynajmniej jak się wydaje na samym początku, podróżnik, wyruszamy w naprawdę długą wyprawę w poszukiwaniu swojego zaginionego rodzeństwa.
A wierzcie mi, że to będzie naprawdę długa podróż, bo sama główna część historii to dobre 40, a może i 50 godzin zabawy, nie licząc naprawdę tony questów pobocznych, niezliczonej liczby rozmów z napotkanymi na naszej drodze bohaterami, multum „znajdziek” i mini-zadań. W Genshin Impact naprawdę jest co robić!
Gra urzeka przede wszystkim swoją mechaniką. Z nieukrywaną przyjemnością wykręca się tu „combosy” łącząc klasyczną broń jak miecz, czy łuk z magicznymi zaklęciami. Chociaż twórcy zapewniają, że nie jest to kolejna gra pokroju - jak to ujmują"bezmyślnego” hack’and’slasha - to jednak tak kolorowo to też tutaj nie jest. Gwarantuje Wam, że w większości przypadków wystarczą szybkie palce i dobry refleks, a nie solidne główkowanie, by pokonać nawet największych wrogów.
Jednak jest tu też coś, co Genshin Impact wyróżnia spośród takich tytułów - to system dobrze znany nam na przykład z GTA V. Tak, tak, nie przesłyszeliście się, do bólu japońskie anime w bardzo zgrabny sposób wykorzystuje tu możliwość aktywnego przełączania się na innego bohatera, a nawet czterech, zarówno w trakcie spokojnej rozgrywki jak i w samym środku zaciętej bitwy, co zdecydowanie ułatwia nam rozprawienie się z całymi tabunami wrogów. Dzięki temu jesteśmy w stanie używać wielu różnych umiejętności dosłownie w jednym momencie i korzystać z mocnych stron każdego z bohaterów. I muszę przyznać, że opanowanie tego „przeklikiwania” się pomiędzy postaciami jest banalnie proste. Ma też spory wpływ na samą rozgrywkę, a także to jak szybko i czy w ogóle poradzimy sobie tutaj z napotkanymi wrogami.
Co się naprawdę ceni, w Genshin Impact twórcy postanowili dać nam ekstremalnie dużo wolności. Tak więc jeśli tylko chcecie możecie przemierzać bezkresne tereny Teyvat na piechotę, możecie też latać, wspinać się niczym zwinna kozica na górskie szczyty, a także pływać w przejrzyście czystych wodach tej krainy. Trzeba tu jednak mieć oczy dookoła głowy, bo odpowiedzi na nasze pytania, zagadki jak i kolejne elementy układanki mogą się skrywać dosłownie za każdym rogiem. Musicie jednak uważać, bo nie wszystkie napotkane na naszej drodze postaci będą do nas pozytywnie nastawione i z chęcią wyciągną do nas pomocną dłoń.
Muszę przyznać, że jestem dość zdziwiony, bo pomimo, że nie przepadam za wszelkiego rodzaju japońskimi komiksami, animacjami, czy bajkami, to Genshin Impact ma w sobie coś, co sprawiło, że nie mogłem się od niego oderwać. Gra prezentuje się po prostu wybornie, szczególnie urzekają przepiękne krajobrazy i ciągnące się po horyzont góry, doliny, rzeki i polany. Oj, jako wielki fan gier z gatunku MMORPG, życzyłbym sobie takich widoków w każdym z tych tytułów, bo przemierzanie takich krain to prawdziwa uczta dla oczu.
Podsumowując, Genshin Impact wydaje się być naprawdę jednym z ciekawszych i bardziej rozbudowanych, darmowych RPG jakie są dostępne jednocześnie na konsole PlayStation (4 i 5), pecety, Nintendo Switcha, a także telefony z systemami Android oraz iOS.
I zapewne tak jak i ja zastanawiacie się, gdzie tu może być haczyk, jeśli tak dobry tytuł nie kosztuje nas dosłownie złamanego grosza. No nie do końca, bo gra posiada dość mocno rozbudowany, "uwielbiany” przez graczy system mikropłatności i monetyzacji, który po prostu ułatwia samą rozgrywkę i oferuje m.in. nowe, grywalne postaci, dodatki do gry, czary, legendarne przedmioty jak i sam rynsztunek. Nie płacąc jesteśmy tutaj skazani na to co uda nam się znaleźć po drodze, zdobyć z nagród za zadania, czy dosłownie ściągnąć z naszych martwych wrogów. A wierzcie mi, że jak zajrzałem tylko na moment do tego internetowego sklepu to poczułem się jak małe dziecko w cukierni pełnej słodkich smakołyków, z tą różnicą, że jednak w porę złapałem się za portfel. No cóż, chyba taki system staje się już powoli regułą w grach "free to play". Oby tylko w pewnym momencie nie przemieniły się one w tytuły "pay to win". I z taką konkluzją zostawiam Was już samych. Cześć!
Zobacz także
2021-03-20, godz. 06:00
Harvest Moon: One World [Switch]
Ciężko mi przychodzi pisanie o tej grze. Oczywiście nie jest to żadna super produkcja, ale na pierwszy rzut oka (na trailery), wydaje się, że można się nią sympatycznie bawić. Sadzić roślinki, hodować zwierzątka, nawiązywać…
» więcej
2021-03-20, godz. 06:00
Harvest Moon: One World [Switch]
Ciężko mi przychodzi pisanie o tej grze. Oczywiście nie jest to żadna super produkcja, ale na pierwszy rzut oka (na trailery), wydaje się, że można się nią sympatycznie bawić. Sadzić roślinki, hodować zwierzątka, nawiązywać…
» więcej
2021-03-20, godz. 06:00
[20.03.2021] Przegląd tygodnia
Tym razem nie w odcinkach, a w jednej grze, której premierę zresztą już poznaliśmy. Square Enix zaprosiło graczy na pokaz nadchodzących nowości. I ujawnili też Life is Strange True Colors, w sklepach od 10 września. Nie jest powiązane…
» więcej
2021-03-20, godz. 06:00
[20.03.2021] Klocki z trzciny
Największy producent klocków dla dzieci (i dorosłych) na świecie, zapowiedział koniec używania plastiku w swoich produktach. Ale nie od razu, ta zmiana ma potrwać kilka a nawet kilkanaście lat. I będą klocki na bazie... trzciny cukrowej…
» więcej
2021-03-20, godz. 06:00
[20.03.2021] Pożyjemy, zobaczymy
Czy w tym roku jednak się uda? Twórcy jednej z największych polskich gier, tych z najbardziej na świecie wyczekiwanych zapewniają, że w 2021 roku "dowiozą"... Patrząc na trailer, który zaprezentowali po miesiącach milczenia jakoś…
» więcej
2021-03-20, godz. 06:00
[20.03.2021] Giermasz #440 - Farma dla wytrwałych
Jeżeli macie w domu bardzo młodego człowieka, to być może warto się zainteresować grą "farmerską" Harvest Moon: One World . Przygody w tym świecie, jak przyznaje Andrzej Kutys, dorosłego mogą znużyć. I tyle jeżeli chodzi o recenzje…
» więcej
2021-03-13, godz. 13:16
[13.03.2021] Eko-zgryźliwie
Dbanie o środowisko i czyste powietrze jest doprawdy piękną ideą i zachowaniem godnym naśladowania, prawda? Zgadzamy się z tym, ale jednocześnie w rozmowie z naszym technologicznym ekspertem Radkiem Lisem zgryźliwie zauważamy, że…
» więcej
2021-03-13, godz. 06:00
Monster Jam: Steel Titans 2 [PlayStation 4]
W październiku ubiegłego roku recenzowałem polską grę o samochodach z wielkimi kołami, na których punkcie oszaleli Amerykanie. Monster Truck Championship był naprawdę udaną grą, nastawioną na ściganie i fajnymi arenami do robienia…
» więcej
2021-03-13, godz. 06:00
Monster Jam: Steel Titans 2 [PlayStation 4]
W październiku ubiegłego roku recenzowałem polską grę o samochodach z wielkimi kołami, na których punkcie oszaleli Amerykanie. Monster Truck Championship był naprawdę udaną grą, nastawioną na ściganie i fajnymi arenami do robienia…
» więcej
2021-03-13, godz. 06:00
Blockout (1989 r.)
Pod koniec roku 1989 w amerykańskich salonach pojawił się automat, będący kolejną wariacją kultowej gry Tetris. Produkcja Blockout zdobyła sporą popularność, a odpowiadało za nią polskie studio California Dreams. Za sukcesem stał…
» więcej