Gra studia Technōs Japan w salonach arcade pojawiła się w roku 1984, i co dzis może dziwić, oferowała zmagania tylko z komputerowym przeciwnikiem. Dopiero później wyszedł automat Karate Champ - Player vs Player, gdzie dwóch graczy mogło grać przeciwko sobie.
Widziani z boku wojownicy mieli po 24 ruchy, ale co także dziś jest niespotykane, nie mieli paska zdrowia czy systemu punktów życia. Każde trafienie kończyło rundę i było liczone jako jeden lub pół punktu. Ten, kto zdobył jako pierwszy dwa punkty, wygrywał.
W 1984 roku był to drugi najpopularniejszy automat w Japonii, a pięć lat później poinformowano, że sprzedało się 500 000 jego kopii. Dość szybko Karate Champ zostało przeportowane na komputery Apple II i Commodore 64, a później także na NES-a. W Japonii pojawił się także w zestawach gier, które trafiły na PlayStation 2, a po jakimś czasie na PlayStation 4.
Zobacz także








