A co na to konkurencja? Cóż, konkurencja z Microsoftu na razie musi rozwiązać problem z padami, które ni stąd, ni zowąd tracą połączenie z Xbox Series X/S (Sony też ma problem z padami, więcej w kąciku technologicznym). Korporacja zapewnia, że sytuacja wkrótce będzie opanowana i wypuszcza kolejne łatki do systemu konsoli.
Na pocieszenie ponoć w przyszłym tygodniu posiadacze wspomnianych Xboxów nowej generacji ucieszą się z informacji o lepszej wstecznej kompatybilności. Chodzi o znaczne upłynnienie rozgrywki, podwojenie wyświetlanych klatek animacji w starszych grach. O ile oczywiście plotka się potwierdzi.
Za to szef jednej z grup, która za pomocą botów - programów - wykupują deficytowe PS5 i sprzedają z zyskiem, otóż ten koleś skarży się "na złą prasę". A przecież oni tylko "pomagają innym w zdobyciu trudno dostępnego towaru". I nikt ich nie rozumie. Biedactwa. Tylko dziwnym trafem przez ich działanie gracze nie mogą kupić PS5 w NORMALNEJ cenie...
A "biznesmenów" niestety nie brakuje. Oto firma SUP3R5 zapowiedziała wersję PS5 stylizowaną na PS2 (200 dolarów drożej od ceny normalnej). I znalazło się trochę entuzjastów, którzy wpłacili szmal. Tyle, że firma właśnie... zniknęła... Nie ma jej w necie, nie ma kontaktu. Wcześniej zapewniali, że kasę oddali. Ale niektórzy nabici w butelkę twierdzą, że ciągle czekają.
Ale sprzęt sprzętem - a trzeba mieć w co grać, prawda? Microsoft na razie nie zapowiada ekskluzywnych produkcji, ale głośno o kolejnych możliwych przejęciach. Ponoć Amerykanie "uśmiechają się" do znanego z wielkich strategii studia Paradox Interactive. Ponoć.
Tu mamy potwierdzone już przejęcie - i to za gigantyczną kwotę. Wiadomo, że produkcje mobilne to istna żyła złota. Gdy "hardkorowcy" pasjonują się niszowymi tytułami, takie Glu Mobile osiąga miliardowe zyski produkując na przykład "smyrane" gry o celebrytach. I za miliardy, konkretnie ponad 2, przejmie ich same Electronic Arts.
Przejęcia oczywiście mają pomagać w rozwoju utalentowanych zespołów dzięki zastrzykowi pieniędzy. W praktyce różnie z tym bywa, ale na ten moment niemiecki Deck 13 chyba nie żałuje aliansu z Focus Home Interactive. Autorzy serii The Surge otworzyli nową siedzibę w Kanadzie i ciężko pracują.
Za to inni pracować nad takim GTA VI... to właściwie nie muszą. Dlaczego piszemy takie "herezje"? No, jeżeli "piątka" SIEDEM LAT PO PREMIERZE, w 2020 roku zalicza lepszą sprzedaż niż w latach 2014-209... A ogólnie GTA V sprzedało się w... 140 milionach kopii...
Awantura o zarejestrowany patent. Chodzi o system Nemesis wykorzystywany w grach serii o Śródziemiu (Cień Mordoru i Cień Wojny). Niektórzy twórcy zwracają uwagę, że opis patentu jest tak skonstruowany, żeby - być może - powstrzymać jakiekolwiek próby zrobienia czegoś w tym stylu. W skrócie, chodziło o przeciwników "uczących się" gracza i awansujących w hierarchii.
Wygląda na to, że zapanowała moda na wikingów. Survivalowe Valheim, wydane na razie jeszcze we wczesnym dostępie sprzedaje się wybornie, do tego gracze nad wyraz sobie grę chwalą. Solo lub w kooperacji przemierzamy inspirowaną mitologią nordycką krainę i żyjemy jak na wikinga przystało.
Zresztą, wydane pod koniec 2020 roku Assassin's Creed Valhalla sprzedało się znakomicie, rekordowo dla Ubisoftu. Więc, jeżeli bawiliście się/bawicie (bo czyszczenie mapy to zajęcie na mnóstwo godzin) przygodą Eivor, to twórcy zapowiadają jeszcze dużo dodatkowej zawartości fabularnej.
Wspomniane Ubisoft zapowiedziało także tworzenie gry na licencji Star Wars. Ponoć będzie "przełomowa". Tylko pytanie - kiedy? Szef firmy mówi o "wczesnym etapie rozwoju gry". Więc szykujcie się - jak się wydaje - na jeszcze przynajmniej kilka lat oczekiwania na ten tytuł.
Wraca znana marka strategii z elementami RPG, zapowiedziano Disciples: Liberation. Według zapewnień twórców, kampania fabularna to aż 80 godzin zabawy. Na ujawnionym trailerze rozgrywki nie widać, więc czekamy na więcej informacji. Soujsze, armie, budowanie bazy w świecie fantasy. Trzymamy kciuki.
Kolejna odsłona awantury o mikrotransakcje: gdy "hardkorowcy toczą pianę" na skandaliczne praktyki wydawców, inni nabijają kabzę korporacjom. Kolejny przykład, gdy sprzedaż rok do roku rośnie o 70 procent - co przekłada się na ogólnie prawie... 5... miliardów... dolarów. Activision doprawdy nie musi się martwić o serię Call of Duty.
Jeżeli lubicie ciachać, siekać, dźgać, odcinać głowy i takie tam atrakcje w średniowiecznym "sosie", to powinna Was ucieszyć informacja, że twórcy Chivalry 2 zapowiedzieli debiut gry 8 czerwca tego roku. Przy czym, pamiętajcie, że to zabawa dla wielu graczy w sieci, a nie jakaś przygoda dla singla.
Tej serii nie było jeszcze na PC - i posiadacze "blaszaków" mogą ucieszyć się z zapowiedzi wydania na komputery serii Kingdom Hearts. Tu działa Epic Store, który, jak wieść gminna niesie, bardzo prężnie/pieniężnie atakuje twórców i zapewnia sobie kolejne gry na wyłączność. Kingdom Hearts to również ich "sprawka".
Forza Horizon 5 w Japonii? Gdy nieco narzekamy na Microsoft w kwestii ekskluzywnych gier, ta samochodowa, zręcznościowa seria to jedna z pereł w koronie Xbox'a (no, na PC też jest). Na razie japońska lokacja z "piątki" to plotka, tak jak niepotwierdzone jest, że premiera ponoć pod koniec tego roku.
Zobacz także
2020-11-28, godz. 06:00
Hyrule Warriors: Age of Calamity [Switch]
Nie raz podkreślałem, że niezależnie od oprawy graficznej, gatunku, budżetu na produkcję, ba, nawet niezależnie od zauważonych błędów - dla mnie najważniejszy jest jeden wyznacznik: czy musiałem się do gry zmuszać, czy sam z…
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
Call of Duty: Black Ops Cold War [PlayStation 5]
Jak co roku na rynek trafiła nowa część Call of Duty i jak co roku jest to kawał dobrej strzelaniny. Nie dziwi więc, że sprzedaż każdej kolejnej odsłony liczona jest w milionach egzemplarzy. Fakt, że to głównie z powodu trybów…
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
[28.11.2020] Giermasz #424 - Żołnierze, rycerze, farmerzy i przerażacze
Cała redakcja zakasała rękawy i gra we wszelkie możliwe gry, dodatki, na wszelkich możliwych platformach. Michał Król (na next-genie) znakomicie się bawił scenariuszem dla jednego gracza Call of Duty: Black Ops Cold War . Oczywiście…
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
Hyrule Warriors: Age of Calamity [Switch]
Nie raz podkreślałem, że niezależnie od oprawy graficznej, gatunku, budżetu na produkcję, ba, nawet niezależnie od zauważonych błędów - dla mnie najważniejszy jest jeden wyznacznik: czy musiałem się do gry zmuszać, czy sam z…
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
Farming Simulator 19: Alpine Farming Expansion [PlayStation 4]
Hej! Dziś czeka nas nie lada zadanie. W jednej chwili musimy porzucić całe to gwarne, wielkomiejskie życie i przenieść się na spokojną wieś, bo gra, którą dziś dla Was sprawdziłem, zabiera nas kilkaset kilometrów na południe…
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
Call of Duty: Black Ops Cold War [PlayStation 5]
Jak co roku na rynek trafiła nowa część Call of Duty i jak co roku jest to kawał dobrej strzelaniny. Nie dziwi więc, że sprzedaż każdej kolejnej odsłony liczona jest w milionach egzemplarzy. Fakt, że to głównie z powodu trybów…
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
Observer: System Redux [Xbox Series X]
Gdy Michał Król recenzował pierwszą wersję bardzo udanej przygodówki > observer_ (tak się tę nazwę pisało w oryginale), to nowa generacja konsol była jeszcze bliżej niesprecyzowaną perspektywą. Ale teraz stała się faktem i…
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
The Dark Pictures Anthology: Little Hope [PlayStation 4]
To takie połączenie kina "pulpowego" z "Opowieściami z Krypty" - o ile dobrze pamiętam tego porównania użyłem już podczas recenzji poprzedniej produkcji z metką Dark Pictures. Do takich tanich, książkowych serii horrorów. Little…
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
Farming Simulator 19: Alpine Farming Expansion [PlayStation 4]
Hej! Dziś czeka nas nie lada zadanie. W jednej chwili musimy porzucić całe to gwarne, wielkomiejskie życie i przenieść się na spokojną wieś, bo gra, którą dziś dla Was sprawdziłem, zabiera nas kilkaset kilometrów na południe…
» więcej
2020-11-28, godz. 06:00
Hyrule Warriors: Age of Calamity [Switch]
Nie raz podkreślałem, że niezależnie od oprawy graficznej, gatunku, budżetu na produkcję, ba, nawet niezależnie od zauważonych błędów - dla mnie najważniejszy jest jeden wyznacznik: czy musiałem się do gry zmuszać, czy sam z…
» więcej